Gå til innhold

Anbefalte innlegg

X9QR7-TF+ (41.66cm x 42.65cm) vil faktisk passe i Xigmatek Elysium, mens X9QRi-F (43.2cm x 43.2cm) vil være for stort?

 

På websiden lister de opp flere formfaktor som støttes, og den største ser ut til å være HPTX som er på 34,5cm x 38,1cm.

 

Vil hovedkort standoffs i kabinettet passe til disse kortet fra Supermicro? De lister ikke opp hvilken formfaktor det er, annet enn "proprietary" og fysisk størrelse. Et alternativ er å printe ut fra manualen og forstørre til 1:1, for å finne ut plasseringen av standoffs. Disse hovedkortene er vel egentlig kun beregnet for bruk i Supermicro sine egne kabinett, men da snakker vi vel om helt annet støynivå, ref tidligere poster i denne tråden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X9QR7-TF+ (41.66cm x 42.65cm) vil faktisk passe i Xigmatek Elysium, mens X9QRi-F (43.2cm x 43.2cm) vil være for stort?

 

På websiden lister de opp flere formfaktor som støttes, og den største ser ut til å være HPTX som er på 34,5cm x 38,1cm.

 

Vil hovedkort standoffs i kabinettet passe til disse kortet fra Supermicro? De lister ikke opp hvilken formfaktor det er, annet enn "proprietary" og fysisk størrelse. Et alternativ er å printe ut fra manualen og forstørre til 1:1, for å finne ut plasseringen av standoffs. Disse hovedkortene er vel egentlig kun beregnet for bruk i Supermicro sine egne kabinett, men da snakker vi vel om helt annet støynivå, ref tidligere poster i denne tråden?

 

Kortet får plass, men kun 2 av hullene passer, så resten må man lage selv. Server hovedkortene er tilpasset en helt annen type kabinetter originalt, så det krever noe modifikasjon å få det montert i foreks. Xigmatek Elysium.

 

Alternativet er enten å kjøpe Supermicro sitt originale kabinett eller montere kortet på en plate av tre og sette det i en reol e.l. hvis man har plass.

 

Her er et G34 hovedkort (Tyan S8812 http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=670 ) satt på plass i Xigmatek Elysium.

post-53451-0-82907200-1379366153_thumb.jpg

Dette kortet er ca. h * B = 42 * 34cm.

 

Som du ser er det god plass til siden og noe plass igjen ned slik at X9QR7-TF+ vil la seg montere. At den første raden med gjennomføringer blir dekket får stå sin prøve. Som jeg skriver over, man må modifisere noe for at det skal gå.

 

Jeg har montert / modifisert 4 slike uten nevneverdige problemer, og mener å huske at også Nilsch har gjort det samme med 2 - 3 slike kabinetter.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har 4 Xigmatek Elysium kabinetter med 4P G34 kort i. Det er god plass og raskt gjort å modifisere de:

  • Skru hovedkortet fast i de to festene som passer.
  • Bruk deretter en syl e.l. til å markere de stedene i kabinettets bunnplate hvor det skal være fester.
  • Ta bort hovedkortet og bor ut hull der hvor du markerte og sett skruer igjennom bakfra.
  • Sett først i to muttere i hver skrue slik at høyden er i passe avstand fra bunnplaten og sett hovedkortet oppå slik at skruene går gjennom hullene i hovedkortet og hovedkortet viler på de to mutterene.
  • Fest hovedkortet med muttere fra toppen og hovedkortet vil være godt festet.

Jeg kjøpte et sett med skruer og muttere på Clas Ohlson, en sånn billig sak med masse forskjellige størrelser.

 

Jeg har ti tommeltotter, så når jeg klarer det vil alle klare det. :)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Hvor tenker du å kjøpe hovedkort fra?

Jeg tenkte jeg skulle sende Nextron en mail om å få et uforpliktet tilbud på hovedkort og evt ram og cpu-vifter. De 2-3 gangene jeg har vært innom dem for å kjøpe utstyr, har jeg bare møtt hyggelige folk og god service, og jeg bor ca 1,5km i luftlinje unna dem.

 

I utgangspunktet vil jeg selvsagt ha det billigst mulig, og har ingen kvaler for å kjøpe hardware i utlandet, men det er få ting som slår den norske kjøpsloven, spesielt på de dyre komponentene hvis det skulle oppstå problemer. Og jeg er villig til å betale litt ekstra hvis jeg kan få en pakkepris fra én leverandør, så lenge prisen er konkurransedyktig.

Lenke til kommentar

US $1,955.52

Intel Xeon E5 4650L ES 2.6Ghz HT 20MB 8 Core LGA2011 115W 32nm x4

 

Klarte ikke dy meg , pruta ikke da.

 

La merke til at de fire chippene forsvant ja. Tenkte en stund på å kjøpe dem , men gikk heller for fire Intel Xeon E5 4650 ES 2.7GHz LGA2011 20MB 8 Core 130W TDP 32nm C1 QBED grunnet at steppingen var noe nyere. Hva står "HT" i betegnelsen her for? http://www.ebay.com/itm/Intel-Xeon-E5-4650L-ES-2-6Ghz-HT-20MB-8-Core-LGA2011-115W-32nm-C0-Stepping-QB86-/350822390795?nma=true&si=CNkEH9hS3%252B0PBYdUthPWcpZeiqU%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

 

Bla litt ned i begge linkene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...