Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med å finne ram på lager for X9QRi-F+ i Norge. Har bladd igjennom "Tested Memory List" til hovedkortet, samt også sjekket Kingston sin kompabilitetsoversikt til dette hovedkortet. Tenkte å kjøpe inn 16stk 4GB brikker. Holder på å sende en epost til Nextron nå, for å høre hva de evt kan skaffe og hva pris blir.

-Alias-, i forhold til de cpu-viftene du nevnte litt lengere bak i tråden, SNK-P0050AP4, så står det på Nextron sine sider at det er low noice 19,5 dB, men på Supermicro sine sider (http://www.supermicro.com.tw/support/resources/Thermal/#HS) at det er 38 dB, og er beregnet for E5-1600 og E5-2600. Har du disse viftene selv på dine E5 4650? Jeg ser i manualen til hovedkortet (nederst på side 2-6) at de har tegnet inn som eksempel på vifte for 4U/Tower, hva som ser ut som denne vifta fra Supermicro, så det er litt tvetydig info synes jeg.

Er det plass på X9QRi-F+ til å montere feks Noctua? Regner med at X9QRi-F+ har fastmontert bakplate til vifte, tilsvarende slik det er på socket 1366 Xeon, slik at man må bruke NH-U9DX i4/NH-U12DX i4 evt?

Lenke til kommentar

41.66cm x 42.65cm
Så var det hullene da, da må man borre og sette inn en skrue og feste den med mutter for å så sette på ny mutter så høyt opp som hovedkortet skal sitte så låse med ny mutter.

 

Mener de legger inn HK og bruker syl til å markere hvor hullene er. / skal.

 

Mener nextron 4GB kosta sånn 3500kr-ish for 16 brikker / 7000 for 32.

Men de har jo flere typer.

 

 

post-64596-0-08485900-1379622955_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Dustin er gode på minne.

 

http://www.dustinhome.no/product/5010667759/kingston-2gb-1600mhz-ddr3-ecc-reg-cl11-dimm-sr-x8-w-ts-intel/

 

Har disse i mine servere og fungerer knall.

Dvs 16 pr server for å utnytte minnekanalene. (av 32 spor)

Du bruker disse i et X9QRi-F+ ?

Ser på Kingston sine hjemmesider at disse brikkene er discontinued, men er erstattet av KVR16R11S8/2 og de skal være kompatible med X9QRi-F+, og disse har bla Dustin også på lager :)

Lenke til kommentar

Brikkene på siden er jo de som er testet bare, er tusenvis som fungerer like godt.

 

Nei jeg bruker de i en Supermicro AS-4042G-6RF ( AMD) (H8QG6-F)

Mener alias anbefalte de , og de fungerer like bra som SM 4GB DDR3 1600MHz 2Rx8 ECC/Reg Samsung som nextron sendte meg til de andre serverene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok, flott å høre. Jeg har alltid pleid å kjøpe de rambrikkene som Supermicro har testet/verifisert, på mine andre Supermicro-kort, nærmest av gammel vane :)

 

Da sender jeg en bestilling til Dustin nå :)

 

En liten digrisjon: Sjekket akkurat pakkesporingen på mine 4650'er:

 

ZHENGZHOU, Kina

BEIJING, Kina

INCHEON, Sør-Korea

GUANGZHOU, Kina

 

Ikke alltid logikk på hvor pakkene sendes, av de store fraktfirmaene, Fedex i dette tilfelle... :)

Lenke til kommentar

Kjøper man brukt maskinvare er det aldri noen garanti for at ting vil fungere, men for hva det er verdt så har selger gitt en garanti mot DOA og mulighet for å heve kjøpet i løpet av 60 dager.

 

Har ikke kjøpt hovedkortet enda, men har sendt en epost til Nextron med forespørsel om pris, siden de ikke har dette hovedkortet i sine prislister. Alternativ er å kjøpe det fra USA.

Lenke til kommentar

Så lenge man kjøper fra en top rated seller med 1000 pluss osv så vil ikke de skade sitt ebayrykte ved å selge murstein.

 

Forrigegang fikk jeg 4x cpuer + en ekstra eldre cpu i samme socket tilfelle jeg måtte flashe hovedkortet mitt med den før jeg kunne bruke de nyeste.

Makan til service.

Lenke til kommentar

Kjøper man brukt maskinvare er det aldri noen garanti for at ting vil fungere, men for hva det er verdt så har selger gitt en garanti mot DOA og mulighet for å heve kjøpet i løpet av 60 dager.

 

Har ikke kjøpt hovedkortet enda, men har sendt en epost til Nextron med forespørsel om pris, siden de ikke har dette hovedkortet i sine prislister. Alternativ er å kjøpe det fra USA.

Nextron har de på lager men de finnes ikke i logistikken såvidt jeg kan se. Jeg bestillte den 16 og tidlig den 18 var kortet m.m. i posten på veg til meg. Og, Nextron er bra på pris så det blir ikke noe rimeligere å kjøpe fra USA.

Lenke til kommentar

-Alias-, i forhold til de cpu-viftene du nevnte litt lengere bak i tråden, SNK-P0050AP4, så står det på Nextron sine sider at det er low noice 19,5 dB, men på Supermicro sine sider (http://www.supermicro.com.tw/support/resources/Thermal/#HS) at det er 38 dB, og er beregnet for E5-1600 og E5-2600. Har du disse viftene selv på dine E5 4650? Jeg ser i manualen til hovedkortet (nederst på side 2-6) at de har tegnet inn som eksempel på vifte for 4U/Tower, hva som ser ut som denne vifta fra Supermicro, så det er litt tvetydig info synes jeg.

 

Er det plass på X9QRi-F+ til å montere feks Noctua? Regner med at X9QRi-F+ har fastmontert bakplate til vifte, tilsvarende slik det er på socket 1366 Xeon, slik at man må bruke NH-U9DX i4/NH-U12DX i4 evt?

Der tror jeg du har helt rett, 38 dBA er nok mer korrekt enn 19, for de er ikke helt lydløse. Jeg ville tippet dem til 33dBA som er det vi klarer å høre godt, men jeg hører litt dårlig så 38 kan nok stemme helt ja.

 

SNK-P0050AP4 er såvidt jeg vet den eneste aktive kjøleren som finnes i salg for denne sokkelen, som er av typen square/narrow, og må ikke forveksles med 2011 sokkel kjølere for Desktop kort. Ja, jeg har disse viftene som du sikkert forsto av teksten over. Kjøleren festes direkte i sokkelen, (se manualen) og ikke gjennom kortet eller i bakplata. Om Noctua kjølere kunne brukes tror jeg de ville stått veldig trangt.

 

De kjøler veldig bra selv i en romtemperatur over 25 Celsius. Min står på et kontor som er ca. 15 - 16 kvm, og selv om jeg har døra til hallen oppe så er det vanlig romtemperatur her. Nå står det en G34 server i hallen også da, så til sammen avgir disse melleom 13 - 1400W, og da er det kanskje ikke rart det blir varmt. Vi har et åpent hus i tre etasjer hvor også etasje 2 og 3 oppvarmes av samme.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ok, flott å høre. Jeg har alltid pleid å kjøpe de rambrikkene som Supermicro har testet/verifisert, på mine andre Supermicro-kort, nærmest av gammel vane :)

 

Da sender jeg en bestilling til Dustin nå :)

 

En liten digrisjon: Sjekket akkurat pakkesporingen på mine 4650'er:

 

ZHENGZHOU, Kina

BEIJING, Kina

INCHEON, Sør-Korea

GUANGZHOU, Kina

 

Ikke alltid logikk på hvor pakkene sendes, av de store fraktfirmaene, Fedex i dette tilfelle... :)

Mine ble sendt fra HongKong den 16 og ble registrert slik nå i kveld:

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
19.09.2013 21:54, 0024 OSLO Forventet levering: 23.09.2013

Dette er rask transport siden Posten regner med å bruke lenger tid på å sende dem videre til meg.

Lenke til kommentar

 

SNK-P0050AP4 er såvidt jeg vet den eneste aktive kjøleren som finnes i salg for denne sokkelen, som er av typen square/narrow, og må ikke forveksles med 2011 sokkel kjølere for Desktop kort. Ja, jeg har disse viftene som du sikkert forsto av teksten over. Kjøleren festes direkte i sokkelen, (se manualen) og ikke gjennom kortet eller i bakplata. Om Noctua kjølere kunne brukes tror jeg de ville stått veldig trangt.

 

 

Fungerer ikke vanlige LGA 2011 kjølere på disse serverkortene?

Lenke til kommentar

Så lenge man kjøper fra en top rated seller med 1000 pluss osv så vil ikke de skade sitt ebayrykte ved å selge murstein.

 

Forrigegang fikk jeg 4x cpuer + en ekstra eldre cpu i samme socket tilfelle jeg måtte flashe hovedkortet mitt med den før jeg kunne bruke de nyeste.

Makan til service.

Jeg er sjelden redd for å få murstein, siden eBay/Paypal har gode ordninger for å få igjen pengene i slike tilfeller. Og som du sier er det "døden" for en selger å ødelegge sitt ebayrykte.

 

Nextron har de på lager men de finnes ikke i logistikken såvidt jeg kan se. Jeg bestillte den 16 og tidlig den 18 var kortet m.m. i posten på veg til meg. Og, Nextron er bra på pris så det blir ikke noe rimeligere å kjøpe fra USA.

Ok, det var jeg ikke klar over. Har de et kort inne på lager, og prisen er grei, så drar jeg innom dem etter jobb i dag. Avventer tilbakemelding på epost jeg sendte i går kveld.

 

Der tror jeg du har helt rett, 38 dBA er nok mer korrekt enn 19, for de er ikke helt lydløse. Jeg ville tippet dem til 33dBA som er det vi klarer å høre godt, men jeg hører litt dårlig så 38 kan nok stemme helt ja.

 

SNK-P0050AP4 er såvidt jeg vet den eneste aktive kjøleren som finnes i salg for denne sokkelen, som er av typen square/narrow, og må ikke forveksles med 2011 sokkel kjølere for Desktop kort. Ja, jeg har disse viftene som du sikkert forsto av teksten over. Kjøleren festes direkte i sokkelen, (se manualen) og ikke gjennom kortet eller i bakplata. Om Noctua kjølere kunne brukes tror jeg de ville stått veldig trangt.

 

De kjøler veldig bra selv i en romtemperatur over 25 Celsius. Min står på et kontor som er ca. 15 - 16 kvm, og selv om jeg har døra til hallen oppe så er det vanlig romtemperatur her. Nå står det en G34 server i hallen også da, så til sammen avgir disse melleom 13 - 1400W, og da er det kanskje ikke rart det blir varmt. Vi har et åpent hus i tre etasjer hvor også etasje 2 og 3 oppvarmes av samme.

Noctua har vifter for Xeon-socket, men jeg har kun erfaring med socket 1366, ikke 2011. De to Noctua-kjølerne jeg nevnte tidligere kan dermed brukes på dette hovedkortet, under forutsetning at det ikke blir for trangt mellom viftene, siden de støtter square & narrow ILM.

 

Jeg bruker et av soverommene i leiligheten min som kontor/datarom på ca 10 kvm. Varmen er ikke min største bekymring, siden det er god balansert ventilasjon i leiligheten, samt at jeg kan åpne et vindu i verste tilfelle. Derimot ønsker jeg minst mulig støy fra vifter, hvis jeg kan gjøre noe med det :)

 

Mine ble sendt fra HongKong den 16 og ble registrert slik nå i kveld:

 

 

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

 

19.09.2013 21:54, 0024 OSLO Forventet levering: 23.09.2013

 

 

Dette er rask transport siden Posten regner med å bruke lenger tid på å sende dem videre til meg.

Jeg bestillte med "Expedited Shipping", og det er Fedex som er transportør. Regner med at de leverer på døra hos meg, og de har ETA på tirsdag i neste uke.

 

 

Får ikke betalt med Mastercard hos eBay. Har 26000,- i kreditt. Noen andre som har hatt problemer med det?

Jeg bruker utelukkende PayPal for å betale på eBay, men jeg har lagt inn et kredittkort i Paypal, slik at det er mitt kredittkort som blir belastet. Har også en "Verified account" hos Paypal, som enkelte selgere på eBay krever for å gjennomføre et kjøp.

 

 

Fungerer ikke vanlige LGA 2011 kjølere på disse serverkortene?

Nei, det er egne festemåte for Xeon-hovedkort, selv om socket er den samme (1366(2011/etc). Se min kommentar/link over.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...