Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...Kan droppe den gode nyheten at det ser ut som jeg klarer å slå kloa i et par E5-2687W-V2, eller 2697-V2 Engeneering samples snart :D

ehh.. Bare så vidt jeg vet om jeg vil høre svaret på dette (siden jeg fortsatt ikke har bruk for ekstra varme, og fordi det potensielt kan virke negativt på kontoen min), men men, la gå!

 

Hvordan gikk dette? Fikk du tak i ivy E5? Hvor får man kjøpt disse, jeg søker stadig på eBay, men har ikke kommet over noen enda.

Hvis du har fått slike CPUer, hva slags tall ser du? 24C/48T høres absolutt forlokkende ut på meg... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med å få opp min siste rig. Det er et Supermicro H8QGi-F hovedkort med 4 AMD Opteron 6380.

 

Når jeg slår den på lyser ikke Power LEDen, men viftelysene lyser og alle viftene går rundt. Skjermen er helt svart.

 

Er redd hovedkortet er dødt (kjøpt på eBay). Har kontrollert at alle kabler som skal være i er skikkelig i og på riktig plass. Har tatt ut alle kabler som ikke er nødvendige uten at det hjelper.

 

Det spiller vel ingen rolle i hvilken av de tre EPS kontaktene PCI-EPS12V overgangen er plugget i (dette hovedkortet med tre EPS kontakter er nytt for meg)? Jeg kjøpte denne overgangen: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=AK-CB051

 

Noen som har noen forslag til hva mer jeg kan prøve? Vil ikke omrokkere på CPUer og den slags (har dårlig erfaring med det), da venter jeg heller til jeg får et annet hovedkort (Supermicro H8QGI+-F) som skal repareres (det vil ta en måneds tid).

 

Har jeg rett når jeg antar at det må være hovedkortet det er noe galt med? Om det var CPUer, så burde vel Power LEDen lyse, og hvis det var strømforsyning så burde vel ikke vifte LED og vifter virke?

 

Edit: Har også clear'et CMOS uten at det hjalp.

Jeg ville testet med kun en CPU montert i socket 1. Booter det ikke da er det mest sannsynlig hovedkortet som er defekt. Jeg ville også testet med kun en minnebrikke for hver socket. Å demontere 3 chipper skal gå greit uten at noe skjer i socketene. Samtidig kan du sjekke at disse ikke er skadet.

 

Hvilken stepping har chippene, og er de like for alle? Og sjekket du alle socketer før du monterte chippene??

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg sjekket alle sockets for CPU og RAM før jeg satte i gang. Burde jeg ikke uansett fått opp BIOS selv om det er noe galt med RAM eller CPU?

 

Stepping skal være C0 for alle fire og det er siste versjons ES.

Jeg tar ut alle uten en CPU + en minnebrikke og ser. Hvis fremdeles ingen BIOS kommer opp får jeg bare vente på det reparerte hovedkortet som uansett kommer om en måneds tid.

Lenke til kommentar

Da venter jeg i spenning! :green:

 

Jo, det burde kommet noe på skjermen, men ikke nødvendigvis, Disse kortene er rett og slett "humørsyke" fordi de skal holde orden på 4 x CPU og ditto minne. Ikke mye som skal være feil før ting går galt. Men, det burde lagt ut oppstartbildet, bios, etc.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

ehh.. Bare så vidt jeg vet om jeg vil høre svaret på dette (siden jeg fortsatt ikke har bruk for ekstra varme, og fordi det potensielt kan virke negativt på kontoen min), men men, la gå!

 

Hvordan gikk dette? Fikk du tak i ivy E5? Hvor får man kjøpt disse, jeg søker stadig på eBay, men har ikke kommet over noen enda.

Hvis du har fått slike CPUer, hva slags tall ser du? 24C/48T høres absolutt forlokkende ut på meg... :p

Bakveier, omveier, trusler, bestikkelser, smisking og en bærepose cash...

Neida, fra spøk til alvor, ES er jo ment for test, og jeg er storforbruker av prosessering på jobb.

Skal teste ut noen nye systemer for realtime videoprossesering/encoding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt litt klur noen dager her. Hatt 2 rigger som har kjørt 24/7.. Amd rigg med 2 stk gtx 650 ti oc

Og gtx 580 som har stått i hovedmaskinen i7 3770k.

Når eg satt gtx 580 kortet i ein annen rigg slik at eg kunne folde med i7 3770k maskinen, så fikk eg feil koder på 580 riggen, Cuda mangler. Satt 580 kortet i dag i ein pentium4 maskin, vips så var det på stell.

i7 3770k maskinen fikk litt varme problem,men ble bedre etter at eg fjerna halv cm med støv :lol:

Lenke til kommentar

Bakveier, omveier, trusler, bestikkelser, smisking og en bærepose cash...

Neida, fra spøk til alvor, ES er jo ment for test, og jeg er storforbruker av prosessering på jobb.

Skal teste ut noen nye systemer for realtime videoprossesering/encoding.

og jaggu - der fikk jeg bekreftet at det finnes et par 2697V2 som bare venter på meg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Serverene står et annet sted en hjemme. (1 mil unna)

Jeg har kun nøkkel dit 0900-2000 på hverdager og 1000-1800 på lørdager så detter det ned utover det må jeg bare vente.

Nå i helga var jeg bortreist, men fikk noen til å slå av og på routeren på mandagen.

Forstår ikke hva problemet er når routerreset fikser problemet.

 

Nope ikke veskekjølt, for jeg må reise bort dit for å montere og da må jeg først få tak i 8 skruer som er kortere og passer i G34-socket osv.

Lenke til kommentar

Er spent på hva 2697V2 vil yte i forhold til 2687W.

På papiret, regnet i GHz*Cores er det 30% mer, men da sier regnestykket at 87W'en kjører 3,1Ghz.

I praksis ligger den mellom 3,1 og 4,1 (med 30-50% load i Windows)

W utgavene kjører jo Turbo boost på alle kjerner, det tror jeg ikke 97'en gjør, men med en ES er det kanskje rom for en noe høyere klokke :D

I følge det jeg finner her ser det ut som det stopper på 3Ghz boost på alle kjerner.

http://www.tomshardware.com/reviews/ivy-bridge-ep-xeon-e5-2697-v2-benchmarks,3585-2.html

Ikke ille det heller.

Det virkelig sørgelige er at jeg tror jeg får leketøyet inn døra på fredag, og sender det til Mexico mandag morgen...

Lenke til kommentar

Er spent på hva 2697V2 vil yte i forhold til 2687W.

På papiret, regnet i GHz*Cores er det 30% mer, men da sier regnestykket at 87W'en kjører 3,1Ghz.

I praksis ligger den mellom 3,1 og 4,1 (med 30-50% load i Windows)

W utgavene kjører jo Turbo boost på alle kjerner, det tror jeg ikke 97'en gjør, men med en ES er det kanskje rom for en noe høyere klokke :D

I følge det jeg finner her ser det ut som det stopper på 3Ghz boost på alle kjerner.

http://www.tomshardware.com/reviews/ivy-bridge-ep-xeon-e5-2697-v2-benchmarks,3585-2.html

Ikke ille det heller.

Det virkelig sørgelige er at jeg tror jeg får leketøyet inn døra på fredag, og sender det til Mexico mandag morgen...

Mine CPUer (signatur) kjører på 3,1GHz under full last (som jo er det vi snakker om i denne tråden.. ;) )

Dine tall stemmer nesten med WIKI http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Xeon_microprocessors (TURBO indikerer ekstra multiplier med 1/2/3/4 osv kjerner i last) FSB på XEON er vel for alle praktiske formål = 100MHz.

Tallene stemmer IKKE for mine CPUer. De burde (vel?) kjørt på 3,4GHz med full last, men jeg får altså 3,1. Det er fortsatt bra, prisen tatt i betraktning!

 

Alt dette spiller ingen rolle, det eneste som betyr noe er ytelsen du og vi får i praktisk bruk! :D

 

-det har forresten blitt en forandring i planene. CPUene skal ikke til Mexico når du er ferdig med dem, de skal til Trondheim.... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope ikke veskekjølt, for jeg må reise bort dit for å montere og da må jeg først få tak i 8 skruer som er kortere og passer i G34-socket osv.

Jeg har skruer nok på lager, og legger 8 stk i en konvolutt til deg som jeg poster nå i kveld, så tipper jeg du har dem på torsdag. Du må selv kutte dem ned til riktig lengde. Jeg kuttet 10mm av mine, men det var med den gamle typen socket festering. Jeg tror lengden blir en annen med den nye typen. Gjengene på disse er helt identisk med ditto på G34 hovedkortene.

 

Jeg antar du har samme adresse som tidligere?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ser at jeg nå fikk en core 15 på gpu, og dårlig med ppd. Er man ikke garantert noe core 17 når man har client-type = advanced? Har ikke lagt merke til noe tilsvarende før.

Samme her får bare core 15. Det samme skjedde da core 17 gikk fra gamma(eller noe likinende) til beta, for ett par måneder siden. Lurer på om det er det som skjer, altså at betatestinga av core 17 er ferdig, noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg har skruer nok på lager, og legger 8 stk i en konvolutt til deg som jeg poster nå i kveld, så tipper jeg du har dem på torsdag. Du må selv kutte dem ned til riktig lengde. Jeg kuttet 10mm av mine, men det var med den gamle typen socket festering. Jeg tror lengden blir en annen med den nye typen. Gjengene på disse er helt identisk med ditto på G34 hovedkortene.

 

Jeg antar du har samme adresse som tidligere?

 

Jeg takker for det!

Jepp samme siste 6 årene.

Plan A var egentlig å kjøpe 10 skruer for å finne en rett for å så kjøpe 7 til av den rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at jeg nå fikk en core 15 på gpu, og dårlig med ppd. Er man ikke garantert noe core 17 når man har client-type = advanced? Har ikke lagt merke til noe tilsvarende før.

 

 

Samme her får bare core 15. Det samme skjedde da core 17 gikk fra gamma(eller noe likinende) til beta, for ett par måneder siden. Lurer på om det er det som skjer, altså at betatestinga av core 17 er ferdig, noen som vet?

 

 

Man er desverre ikke garantert å få core 17 oppgaver; det er "bare" tre prosjekter som kjøres nå for tiden, og det er stor rift om disse ;) Så av og til kan det dukke opp core15/16 oppgaver.....

 

Ellers er all beta ferdig, prosjektene er gått over til "advanced". Det er et prosjekt som fortsatt er internt (vet ikke hvorfor, vært slik i en evighet...), og det burde snart gå over til beta/advanced. Ellers får vi håpe på mange nye prosjekter fremover slik at man blir "garantert" core 17 hvis man vil! :)

 

Edit: Skrekkscenarioet er hvis core 17 oppgavene går over til "full". Da kan man ikke lengre styre hva man (mest sannsynlig) får. Hvis "alle" velger å bruke "advanced"/"beta" flagg for å få core 17, så vil jo ikke de gamle prosjektene bli avsluttet. Da kan det tenkes Pande velger å la core 17 gå til "full" slik at det blir en "pen" blanding av oppgaver.... Uff, la oss ikke tenke for mye på dette :ph34r:

 

avo, blir det sånn ca 0 timer søvn på deg i helgen da? Håper du får tid til å teste de litt ut i Folding :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

 

avo, blir det sånn ca 0 timer søvn på deg i helgen da? Håper du får tid til å teste de litt ut i Folding :)

Nja, et redd det blir koding av 10x1,5Gbps HD video hele helgen, men det sier vel så mye om ytelser...

Denne skal bare stå som backup i Mexico, så kanskje jeg folder litt på den der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...