Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, du må ha minst 32 kjerner / tråder. Tror Alias klarte å trikse seg til bigadv folding på en seks-kjerner en tid tilbake ved å "lure" Linux til å tro det har flere kjerner, men vet ikke om det fremdeles er mulig. Prosjektene må ferdiggjøres innen en tidsfrist, så jeg tror den i tilfelle må overklokkes ganske kraftig.

 

Trikset er mulig for alle prosjekter utenom 8101. Jeg gjorde dette med en i7 980X overklokket til 4.3GHz, og jeg mener å huske at ved 16 kjerner/tråder får man ned bigadv. Men siden jeg ikke klarte P8101 med den lot jeg det være. Strømforbruket var også ugunstig med tanke på PPD/Watt. i7 980X ses i bildet under foldende på P8103.

post-53451-0-52820500-1379591383_thumb.jpg

Der vises også samme prosjekt på en 2P EVGA SR2-server. Strømforbruket på G34 -og E5 serveren er tunet betydelig ned etter at dette bildet ble tatt.

 

Dette bildet viser i7 980X som folder på P8101.

post-53451-0-07467900-1379591521_thumb.jpg

Hvor den da ikke klarer det innen fristen. Grensen for TPF i P8101 ligger omkring 34:33.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått en 4.4Ghz OC på i5-4670Ken min. Skal prøve å få stabilt 4.5 Ghz senere i dag, må bare få testet 4.4 skikkelig. FAH suser og går, og jeg leverer akkurat nå 20K PPD (jeg har et svakt skjermkort, 5770 ettersom jeg måtte kjøpe denne CPUen og HKet når CPUen min røk....). Nå som jeg har nytt hovedkort og snart ny RAM er jeg klar til å få på plass en ny GPU også :) (når jeg får råd)

Endret av userman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du må ha minst 32 kjerner / tråder. Tror Alias klarte å trikse seg til bigadv folding på en seks-kjerner en tid tilbake ved å "lure" Linux til å tro det har flere kjerner, men vet ikke om det fremdeles er mulig. Prosjektene må ferdiggjøres innen en tidsfrist, så jeg tror den i tilfelle må overklokkes ganske kraftig.

Ok. er overklokket til 4.4 Ghz, men hvis jeg får lån og stipend blir mitt neste build en foldeserver:) Nå har jeg både spill maskin og mediasenter

Lenke til kommentar

 

Trikset er mulig for alle prosjekter utenom 8101. Jeg gjorde dette med en i7 980X overklokket til 4.3GHz, og jeg mener å huske at ved 16 kjerner/tråder får man ned bigadv. Men siden jeg ikke klarte P8101 med den lot jeg det være. Strømforbruket var også ugunstig med tanke på PPD/Watt. i7 980X ses i bildet under foldende på P8103.

attachicon.gifP8103 på i7980X 09032013_2.jpg

Der vises også samme prosjekt på en 2P EVGA SR2-server. Strømforbruket på G34 -og E5 serveren er tunet betydelig ned etter at dette bildet ble tatt.

 

Dette bildet viser i7 980X som folder på P8101.

attachicon.gifP8101 på i7980X 09032013.jpg

Hvor den da ikke klarer det innen fristen. Grensen for TPF i P8101 ligger omkring 34:33.

Takk for det, mitt neste build får bli en foldeserver, men da må jeg få lån og stipend:)

Lenke til kommentar

Husk bare at det er ikke gitt at en 2P Xeon eller Opteron for den saks skyld klarer bigadv selv om de tilsammen har 16 - 24 eller omså 32 tråder. Mine 2 x Xeon E5645 som står i EVGA SR2 maskinen sykler med 2.4GHz på default frekvens (med til sammen 12 kjerner / 24 tråder) klarer ikke bigadv. De må overklokkes til minst 3GHz for å klare fristen, og ved 3.6GHz går alle slike WUer unna med god margin.

Lenke til kommentar

Lønner seg på alle punkter.

750W på 1 mill PPD med intel

 

Da måtte man hatt 6 stk GTX 690kort med sine 1800W , som igjen måtte i 2stk pcer som igjen hadde blitt 2200W.

 

Hele 4priggen hadde kostet mindre i innkjøp en fler gpuer også.

 

4P lønner seg alltid, men startkostnaden er stor.

Man kan jo kjøpe 1 eller 2 cpuer også og øke etter hvert som en utvidelse.

Endret av War
Lenke til kommentar

Videre hvor mye ram, og hvor rask lønner det seg å kjøpe?

 

Det klarer seg med 1GB for å folde, men disse serverkortene støtter 4-kanals minne, så det lønner seg av den grunn å fylle 4 kanaler pr. cpu. Da ender man enten på totalt 16, 32, 64GB eller mer, alt etter hvilke størrelser man setter inn. Jeg har kort med 16 x 1GB, 16 x 2GB og 16 x 4GB gående.

 

4-kanals minne øker ytelsen ved folding betydelig. Også frekvensen på minnet betyr noe for ytelsen, så raskere frekvens dess bedre. Disse kortene støtter til vanlig inntil 1600MHz, noen støtter også raskere minne enn det.

Lenke til kommentar

 

Jeg har 4 slike i folding, og 4 nye på veg fra HongKong, og pr. i dag får du ikke tak i noe bedre. E5-4660 har sett dagens lys, men er ikke i salg ennå. Det snakkes også om en versjon V2 av 46xx, og disse vil sannsynligvis yte betydelig bedre enn dagens versjon, men jeg tenker nok at prisen for slike når de kommer vil være rimelig høy.

Lenke til kommentar

L-utgave er 100hz lavere klokket og er "grønn"

De har jeg i posten.

 

Hovedkortetene kommer i 3-4 utgaver, med og uten SAS-porter, med og uten pci-e-porter osv.

Du kan gå for den billigste uten mest mulig om du bare skal folde, litt mer vrien å selge i ettertid.

Bare pass på at det er 3X 8pin for strøm på de og ikke 2 osv som på noen kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...