Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for svar. Jeg sjekket alle sockets for CPU og RAM før jeg satte i gang. Burde jeg ikke uansett fått opp BIOS selv om det er noe galt med RAM eller CPU?

 

Stepping skal være C0 for alle fire og det er siste versjons ES.

Jeg tar ut alle uten en CPU + en minnebrikke og ser. Hvis fremdeles ingen BIOS kommer opp får jeg bare vente på det reparerte hovedkortet som uansett kommer om en måneds tid.

Hvordan gikk det, fikk du liv i hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det hjalp ikke. Jeg kommer inn i IPMI, men når jeg tar opp consol vinduet der og rebooter er det også helt svart, ingen BIOS meldinger eller noe.

 

Ser i IPMI at firmware er ver. 1.0. Finner ikke noen .bin fil på Supermicros sider for å oppdatere firmware i IPMI. Finner kun noen DOS-greier som skal bootes fra USB. Får se om det går.

 

Skal også forsøke å sette i en 6128, da den firmware versjonen kanskje ikke liker 63xx brikker.

Lenke til kommentar

Det er nok veien å gå, da vil jeg anbefale at du oppdaterer til en nyere versjon av bios også, som støtter 63xx. Forutsetter at dette er problemstillingen da.

Firmwaren ser ut til å være problemet, da BIOS startet opp med 6128 brikker.

 

Nå gjenstår det å finne ut hvordan jeg oppdaterer BIOS. Supermicros sider er ikke mye til hjelp: http://www.supermicro.com/support/resources/results.aspx

 

Noen som har oppdatert BIOS på disse hovedkortene tidligere? Prøvde å legge filene som det er referert til på en CD, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Firmwaren ser ut til å være problemet, da BIOS startet opp med 6128 brikker.

 

Nå gjenstår det å finne ut hvordan jeg oppdaterer BIOS. Supermicros sider er ikke mye til hjelp: http://www.supermicro.com/support/resources/results.aspx

 

Noen som har oppdatert BIOS på disse hovedkortene tidligere? Prøvde å legge filene som det er referert til på en CD, men det hjalp ikke.

 

Følg denne guiden for å klargjøre en minnepinn:

http://www.howtogeek.com/136987/how-to-create-a-bootable-dos-usb-drive/

 

Deretter legger du filene på den, booter med minnepinnen, navigerer deg frem til filene i DOS og starter autoexec.bat. Når PC-en restarter gjør du det én gang til. Så er du ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Framgangsmåten står beskrevet i manualen for mitt kort under kapittel 4,

 

Sitat:

"Chapter 4
BIOS
4-1 Introduction
This chapter describes the AMIBIOS™ Setup utility for the H8QGL-6/iF serverboard.
The AMI ROM BIOS is stored in a fl ash chip and can be easily upgraded using a
floppy disk-based program.
Note: Due to periodic changes to the BIOS, some settings may have been added
or deleted and might not yet be recorded in this manual. Please refer to the Manual
Download area of our web site for any changes to BIOS that may not be refl ected
in this manual."

Sitat slutt.

 

Link til siden hvor du finner siste bios update inkl. flash utility du trenger: http://www.supermicro.com.tw/Aplus/motherboard/Opteron6000/SR56x0/H8QGi-F.cfm

 

Antar at det er dette kortet du har: H8QGi-F

 

Er det feil kort finner du hele rekken med kort i 6000 serien her: http://www.supermicro.com.tw/Aplus/motherboard/Opteron6000/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Problemet var at jeg trengte en bootbar floppy disk formattert med MS-DOS for å følge Supermicros instruksjoner... :) Noe avlegs, men Henrik linker til et program som lar meg gjøre det via en USB minnepinne istedet, mao den installerer MS-DOS på en USB pinne og jeg kjører BIOS opgraderingsprogrammet derfra etter å bootet.

Lenke til kommentar

Problemet var at jeg trengte en bootbar floppy disk formattert med MS-DOS for å følge Supermicros instruksjoner... :) Noe avlegs, men Henrik linker til et program som lar meg gjøre det via en USB minnepinne istedet, mao den installerer MS-DOS på en USB pinne og jeg kjører BIOS opgraderingsprogrammet derfra etter å bootet.

Er du passe panisk kan du jo sette opp en PXE server, og boote DOS over nettverk...
Lenke til kommentar

Jeg fikk etter mye om og men p.g.a flytting til nytt sted og sånn generell mangel på ork, endelig satt i 7970-kortet. Jeg installerte kortet her om dagen og satte i gang folding med Core 17 før jeg gikk på jobb i morges. Siste jeg så var at PPD lå på ca. 81-82k, det med et uklokket kort. Vet ikke hva andre her ligger på, men overklokking av kortet burde vel få det opp en del. Det er jo ikke GHz-utgaven, så det oppnår vel ikke akkurat den samme mengden poeng.

Lenke til kommentar

Javel, da var Titan kortene mine i gang igjen etter en lengre hvile pga arbeid. Får se hvor mange PPD det blir, men er fortsatt varmt her så regner med at full dag folding blir det ikke enda.

 

Ja, denne sommeren har vart lenger enn den pleier, med alle fordeler og ulemper det fører med seg, hehe. I dag er det regnfullt og relativt kjølig her hos meg i alle fall.

 

Ser også at PPD hadde hoppet opp til over 100k da jeg kom hjem fra jobb, det varierer vel litt tenker jeg.

Lenke til kommentar

 

Ja, denne sommeren har vart lenger enn den pleier, med alle fordeler og ulemper det fører med seg, hehe. I dag er det regnfullt og relativt kjølig her hos meg i alle fall.

 

Ser også at PPD hadde hoppet opp til over 100k da jeg kom hjem fra jobb, det varierer vel litt tenker jeg.

Ja, jo, men så bor jeg i Spania da. Fortsatt over 25 grader her. Skal bli litt kjøligere i morgen, men så hopper temperaturen opp igjen. Ligger på 230K PPD akkurat nå.

Lenke til kommentar

Jeg fikk etter mye om og men p.g.a flytting til nytt sted og sånn generell mangel på ork, endelig satt i 7970-kortet. Jeg installerte kortet her om dagen og satte i gang folding med Core 17 før jeg gikk på jobb i morges. Siste jeg så var at PPD lå på ca. 81-82k, det med et uklokket kort. Vet ikke hva andre her ligger på, men overklokking av kortet burde vel få det opp en del. Det er jo ikke GHz-utgaven, så det oppnår vel ikke akkurat den samme mengden poeng.

 

Begge mine ligger på rundt 100 000 ppd per overklokket, regner med det er av samme type som var på tilbud på komplett et par uker tilbake.

Har overklokken på 1050Mhz core nå, men holder på og stressteste for og få ut maksimal klokk på begge kortene fremdeles så har hatt et par failed WU's i det siste :p

Endret av Nif
Lenke til kommentar

Virker som tordenværet har tatt knekken på strømforsyningen i folding pc'en, eventuelt så har den død ut av alder, har testet alle komponenter og de er fungerende sålangt i testene.

 

Ny PSU er allerede bestilt og oppgraderer overspenningsvernet ifra billig clasohlson stikk og håper dette fungerer bedre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...