Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Yippee: Alltid vanskelig å komme på navn på gode trance-låter når folk spør om det :p Men, her er i hvertfall noen forslag:

 

Som nevnt tidligere i tråden, så er jeg blitt en sucker for Simon Patterson. Her er en ny vocal-trance låt han har laget med Sarah Howells, "Dissolve".

 

 

 

Digger også denne, av Super8 & Tab, "Helsinki Scorchio)". (Okeeey, det er kanskje ikke akkurat vocal-trance, men kreativt bruk av en dame-stemme er det iaffal .. :p)

 

 

 

La oss ikke glemme vår egen(egne), The Blizzard - Iselilja. Digger den! Ekstra kult at de synger på "norsk :P"

 

 

 

Når vi er innpå The Blizzard, hva med denne rørende låta her.. Teach yourself to fly (Med Daniel van Sand).

 

 

 

Til slutt, herlig klassiker (Og, som alltid, min evige trance-favoritt); Lost Tribe - Gamemaster!!

 

 

Nok for nå, håper du fikk noen tips :p

Endret av andjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gareth Emery er lett å like :) Syntes nok ikke han er den mest spennende eller revolusjonerende artisten, men er gjennomgående bra kvalitet på det han lager :) Vekker også gode minner, Concrete Angel.. Sånn, syng-med låt når den spilles på trance-events :p Blitt nesten "standard" at dj'en kutter lyden akkurat før "til the concrete angel falls", så synger alle med i kollektiv ekstase. Herlig! :D

 

DJ_Dark: Det har du nå helt rett i, vakke meningen å glemme Daniel! :(

Lenke til kommentar

Dessuten - skal man først dra frem cheesy-kortet, så kan man like så godt si at det meste av trance som er produsert etter 94/95 er ganske cheesy.. Spesielt den fra da trance var på sitt største, og mest komersielle, rundt 99/2000-tallet. Er likevel trancen fra den tiden jeg fortsatt digger mest :) Siden det var da jeg ble introdusert til trance. Så får det bare være at den er litt cheesy.. Tiesto - theme from norefjell f.eks. Harru hørt noe så cheesy.. DIGGER DEN LIKEVEL!! :D Rank 1 - airwave.. husker godt hvor utskjelt den ble blant puristene. Fikk skylden for å mer eller mindre ha ødelagt hele trance-sjangeren.. "supersaw-hell" likevel.. ELSKER DEN!: D Og, det er vel få som vil kalle den cheesy i dag ..

 

Nei, skal man høre på trance - og unngå helt å bli beskylt for å høre på cheesy trance, så må man jo nesten tilbake til der det startet.. med tidlig paul van dyk, jam&spoon, cosmic baby/visions of shiva, oliver lieb/L.S.G, F.S.O.L, chicane, cygnus x, dance 2 trance, sven väth og den gjengen der.

 

Og, det er vel få som hører så mye på dem den dag i dag.. (med visse unntak, selvfølgelig).

Endret av andjoha
Lenke til kommentar

 

 

forøvrig 4 dager til nye albumet til andrew rayel kommer, har mye bra på gang den lille mozarten

har ikke hørt så mye av Andrew, men det jeg har hørt har jeg likt. så kan bli bra dette :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=B498q3yyLy8 ganske nice set han har der, var bare det første jeg fant men har mye kult der :D

 

Det blei litt for bråkete for min del :p

Men har sikkert noe jeg liker han å :)

Lenke til kommentar

fantastisk deilig album av andrew rayel forsåvidt, finner den på spotify, en emosjonell reise for min del der han tar litt down-tempo før han deiser til med 160bpm og så tilbake med sine deilige piano stykker. glatt det beste albumet jeg har hørt til nå i år :) han holder seg iallefall til sin helt egen stil det er det ingen tvil om.

Her er link forsåvidt:

 

Andrew Rayel – Find Your Harmony

Lenke til kommentar

Waa-haay too cheesy :/ den siste bra låten Rayel ga ut, var Exponential. Etter det har det vært straight pop/big room/ultra-sterile production shite.

 

----------------

 

Litt Lumi Beach oppvarming fra soundclouden min :)

 

http://soundcloud.com/ac-strand/luminosity-beach-festival-2014

 

Tracklist:
01. Carl Craig - At Les (Christian Smith's Tronic Treatment Remix) [2010, TRONIC]
02. Solid Stone - Blackout [2014, SATURATE AUDIO]
03. Robert Nickson presents RNX - Vestfold [2012, COLORIZE]
04. Crystal Design - Scarface [2013, ARMADA MUSIC]
05. Vitodito & Soulforge - Dreamer's Corner [2014, ENCANTA]
06. Andrew Bayer - Once Lydian [2014, ANJUNABEATS]
07. ilan Bluestone - Sinai [2013, ANJUNABEATS]
08. Celauro - Antidote [2014, RED SOHO]
09. Anske - Antigravity [2014, ALWAYS ALIVE RECORDINGS]
10. Harry Square - Brainstorm [2014, INTERSTATE RECORDINGS]
11. M.I.K.E. - Canvas [2013, HIGH CONTRAST RECORDINGS]
12. Misja Helsloot - Wrecked (Peter Martijn Wijnia Remix) [2014, GO ON AIR RECORDINGS]
13. Air Night - Apollo 11 [2014, SILENT SHORE WHITE]
14. Tiësto feat. Jónsi - Kaleidoscope (Ferry Corsten Remix) [2010, MUSICAL FREEDOM]

 

----------------

 

http://soundcloud.com/ac-strand/luminosity-beach-festival-2014-warm-up-part-2

 

Tracklist:
01. John 00 Fleming - Healing (Editions 303 Mix) [2014, JOOF RECORDINGS
02. Johan Ekman - Open Your Eyes [2014, MENTAL ASYLUM RECORDS]
03. Jordan Suckley & Eddie Bitar - Centipede (Allen & Envy Remix) [2014, DAMAGED RECORDS]
04. Bluefire - Dreamnasia (Photographer Remix) [2014, BREATHEMUSIC]
05. Michael L. - Crescent [2014, SILENT SHORE WHITE]
06. Koris vs. DJule - Sense Of Time (M.O.R.P.H. vs. Scirocco Remix) [2005, FENOLOGY RECORDS]
07. Alex M.O.R.P.H. & Woody van Eyden - A Night Outside (Aluminium Mix) [2014, VANDIT RECORDS]
08. Liquid Soul - Nirvana (Activa Remix) [2013, PERFECTO FLUORO]
09. Sean Tyas & RAM - Beat Boutique (Sean Tyas Remix) [2013, AVA RECORDINGS]
10. Mark Eteson - Aventus (Temple One Remix) [2014, AFTERGLOW RECORDS]
11. Nico Otten feat. Crystal Blakk - Breathe (Soren Andrews Remix) [2014, REDUX RECORDINGS]
12. Daniel Kandi - Better Late Than Never [2014, ALWAYS ALIVE RECORDINGS]
13. Gal Abutbul - Serenity [2013, DIGITAL SOCIETY RECORDINGS]
14. Ciro Visone - Outworld [2013, TRANCEFIXION DIGITAL]
15. Driftmoon - Bittersweet (Temple One Remix) [2014, ALWAYS ALIVE RECORDINGS]
16. Akira Kayosa & Hugh Tolland - Disconnected (Original Mix) [2012, PERCEPTIVE RECORDINGS]
17. John Askew - Bored Of You, Bored Of Me (Johan Ekman 'Heard You Like 303' Remix) [2014, DISCOVER]
18. Six Senses & Terk Dawn - Dedication [2013, BLUE SOHO RECORDINGS]
19. Sean Tyas - Lift (Sean Tyas Live Rework) [2011, DISCOVER]

Endret av Justin Credible
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...