Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av det jeg leste rundt om kring var det ikke så veldig mye trance på ASOT stage på Ultra at det gjorde noe.

 

JEg har hørt på neste alt, og det var difinitivt en del trance der. Ofte merket med #trance på soundcloud ;)

 

Folk mener jo forskjellig. Selv liker jeg best trance som de tidelige Tunneltrance  :cool:

 

Så lenge de holder kjeft i melodiene, så er jeg mest fornøyd :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Du gir kudos til Armin, men jeg mener han er en del av "problemet". 

Tiltredes..! Problemet med Armin er at han vet så utrolig godt hva han gjør -på godt og vondt. Han har i intervjuer o.l. back in the days definert trance så presist og godt -på en måte som samsvarer veldig med hva jeg selv ville sagt, så jeg er ikke i tvil om at han vet hva trance er og bør være. Samtidig har han vel også sagt rett ut for en del år siden at han ikke lenger spiller/lager musikk han selv liker, han bare leverer det fansen vil ha. Det er kynisk som f.. men det funker, når målet er å tjene penger. Dessverre. At han voldtar en hel sjanger i prosessen tror jeg han vet veldig godt, men mulig han ikke bryr seg.. Innimellom kan han dog finne på å smelle til med noen guestmixes eller warm-up sets av en helt annen verden (hvor halvparten av låtene er fra helt andre beatport-sjangre), så at han kan hvis han vil, er jeg ikke i tvil om. Men jeg har nok selv også sluttet å følge denne sjangeren annet enn med et halvåpent øye som du sier. Skjønt det er jo de samme kvalitetene jeg søker i andre sjangre også, utførelsen er bare noe annerledes..

 

 

Hehe, bra sagt. Og jeg tviler ikke et sekund på at Armin fortsatt har et hjerte for trance! Og selv skjønner hva som egentlig er god genuin kvalitets-trance, og hva som er "trance" for massene... Ville aldri falt meg inn å kritisere Armin for den retningen han har tatt det i heller, det kunne jo ha vært så mye værre.. Bare se på Tiesto f.eks, blææh :| Armin holder det i hvert fall fortsatt nogen lunde innenfor!

 

Nå skal jeg ut og høre på/danse til tre timer med Ferry Corsten i Stockholm :) Han tror og håper jeg fortsatt kan levere! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://soundcloud.com/ilireamusic/borealis-sessions-18-ilirea-main-mix

 

01 Illitheas - Endless (Intro mix) [Abora Skies]
02 Eddie Lung - Exiting Moment (Original mix) [Linger]
03 Akira Kayosa & Hugh Tolland - Untitled Ending [Monster Pure]
04 Martin Libsen - Hidden Dreams (Original mix) [D.MAX]
05 Simon O'Shine - Your Distant World (Original mix) [Trance All-Stars]
06 George Bakh - Last Goodbye (Etasonic remix) [Airstorm]
07 Akira Kayosa & Hugh Tolland - Disconnected (Classic mix) [Perceptive]
08 Stoneface & Terminal - Summerscape (Original mix) [Electric Department / Monster Tunes]
09 Mhammed El Alami feat Nathan Brumley - Electric Waves (Cold Rush Dub) [TranceFamily]
10 Mitka & Niko Zografos - Phoria (Ferry Tayle remix) [FSOE]
11 STA - Road to Freedom (John Sunlight remix) [Trance All-Stars]
12 Andy Elliass - Way to Paradise [Trance All-Stars]
13 Matt Bowdidge - Psycho (Original mix) [Mental Asylum]
14 Haig & Raffi - Little Aurora (Original mix) [Vital Soho]
15 Matt Skyer - Green (Rob Corbo remix) [Entrance]
16 Kaimo K, Cold Rush & Sarah Russell - Angel Fly (Original mix) [Amsterdam Trance]
17 Allen Watts - Gravity [Who's Afraid Of 138?!]
18 Allan Morrow & Allen Watts - Identity (Original Mix) [Tytanium]
19 R.E.L.O.A.D - I Never Lose (Original mix) [Liquid Energy Digital]
20 Matt Skyer - Meganeura (Original mix) [Tranceoholic]
21 Alex Di Stefano - Escape From The Past (Fred Baker remix) [Outburst]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

i know  :w00t: Hørte forresten gjennom GOT remixen til armin, syns ikke den var noe særlig å skryte av ass. Virker litt forhastet, men i det miste så er det ihvertfall litt oppløftende. Derimot Gareth emery sin verson er bedre, mye bedre. Selv om det ikke er en offisiell remix da.

 

 

Endret av Psychic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...