Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei trenger litt hjelp! Lurer rett og slett på om noen vet om dette er den orginale mixen, med tanke på vokalene osv. Mener jeg har hørte vokalene før, men jeg nekter å tro at dette her er den orginale låten. Er hvertfall helt på trynet dårlig mixa(høres ut som noe resampla dritt) kan ikke tenke meg at noen med respekt for seg selv og sjangeren releaser dette her!!! Så om det er en orginal mix setter jeg veldig pris på hvem som står bak og hva låta heter! takk!

 

Da fant jeg ut at det var noe resampla drittgreier, som forventet. Her er orginalen!:

 

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Synd å høre at Radio 3 måtte stenge dørene. Jeg visste det ikke før en måned siden eller noe. Skaffet meg forresten et keyboard i begynnelsen av Februar. Jeg kan ikke lese noter, så jeg skaffet meg en bok som heter 'Musikklære'. Er et billig keyboard til nesten 3000. Trenger ikke noe dyrt enda, bare bruker det til å øve på. Så blir det nok en Tyros 5 senere. :) De koster alt fra 32.000 til 46.000 og er utrolig bra. Lærte meg deler av melodiene på Ayla - Dreamland, Robert Miles - Fable og Robert Miles - One & One i dag. I går lærte jeg meg de 26 første sekundene av DJ BoBo - Love Is All Around (så og si store deler av sangen, siden den går om og om igjen gjennom hele sangen). Og for noen dager siden lærte jeg meg deler av melodiene på Snap! - Rhythm Is A Dancer og Klaus Doldinger - Das Boot. Det var ikke engang meningen å spille Das Boot. Jeg bare trykket på en svart og hvit tangent sammen, og syntes det var noe kjent ved tonen, så lette jeg bare etter resten. Det er utrolig hva man finner/lærer, og gjør bare at man blir mer og mer avhengig av å spille. :)

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Mm.. for en avslutning på det set'et der .. :D Signum - Push Through er jo en eeevig favoritt! En av de mange trance-låtene som får meg til å tenke (sikkert veldig feil og urettferdig!!) at, folk som ikke blir rørt av den typen musikk.. rett og slett må være litt.. følesesløse..? :S (Håper ingen tar seg nær av den kommentaren, men de som i såfall gjør det, er sikkert ikke innom denne tråden uansett.. så jeg er kanskje på trygg grunn? ;D)

Anyways, fler enn meg her inne som virkelig har sansen for Simon Patterson? Må si at, hvis det er en artist/dj som VIRKELIG har lokket frem trance-elskeren i meg igjen de siste årene, så er det nettopp han. Utrolig flink til å finne, og presentere!!, nytt kvalitets-materiale.. ispedt med den gode klassikeren en gang i blant.. Syntes han er den ene dj'en for tiden som virkelig skiller seg ut.. Som har funnet sin egen stil.. Elsker hvordan han blander psy-trance(50%), med trance(40%) - og litt techno(10%) -ish i set'ene sine.. mmm..

Open Up er faktisk det eneste radio-show'et jeg følger fast for tiden.. Kan anbefales!



Må også nevnes at han kommer til Stockholm om en måneds tid (Sammen med Yahel og Man With No Name! :D).

https://www.facebook.com/events/494521470661943/ Endret av andjoha
Lenke til kommentar

Klassetune!

 

 

Ellers:

 

Return of the Classics v2.0

 

https://soundcloud.com/ctaraldsen/ilirea-return-of-the-classics-2

Fett, men noen som vet om det finnes en oversikt over de beste uplifting Trance låtene ever noe sted? Har A state of trance classics 1-8 etc, men hadde vært stilig hvis det fantes en liste et sted. Uplifting er jo relativt underground.

 

Her er en av mine definitivt classics som er gått på repeat noen år.

 

[media]

[media]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...