Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den store skole-preik tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Hva er omtrent karaltersnittet for å komme inn på medier og kommunikasjon?

 

-----------------

 

Problemet mitt med norsk og engelsk er at jeg suger i å skrive historier som ikke er humoristiske. Ofte så klarer jeg å lage en humoristisk tekst av f.eks. ensomhet. :p Får gode karakterer på de, men læreren synes ofte at jeg vipper litt på pinnen om jeg skriver om riktig tema eller ikke.

 

------------------

 

Lekser kan ikke telle så utrolig mye. Jeg leverte ingenting av norsk i hele sist halvår. Jeg fikk en 4er på karakterkortet. Det er rimelig bra synes jeg.

 

 

Edit: Leif der ja.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
ligger ann til 5 i stortsett alle fag.. bortsett fra nynorsk. men norsk læreren liker alle mine negative historier om heidi hauge :D fått 5 på alle stiler om henne.

 

:dribble: norsk tentamen på onsdag. hmmmmmm hvordan lure heidi hauge inn i rasisme (vi har rasisme som teama) :dribble:

Du har eksamen 2002-heftet? ;)

 

Men det er lett, skriv om raisme i forhold til trøndere og Heidi Hauge vel..

Lenke til kommentar

Jeg sliter på skolen for tiden. Det har gått opp for meg og jeg er veldig stressa for tiden.

Av en eller annen grunn liker ikke lærerene meg, jeg har sosial- og prestasjonsangst, så ejg sier minst mulig i timen. Jeg gjør lekser, følger med i timene og gjør alt, men huff nei.

Har bare fått 2'ere i norsk i år, får 3 i samfunnskunnskap og samfunnslære, 5 i IKT og 4 i resten.

:/

Går allmenn vk1.

Lenke til kommentar
Engelsk her... "Shrinking the world.."

 

Jadda, engelsk kunnskaper på topp..   :roll:

Er det de samme eksamene som går år etter år? Husker jeg fikk akkurat det samme heftet i fjor :dontgetit:

Det var i fjor :p

 

Dette er en gammel tråd.

 

Plomma2: Samfunnskunnskap og norsk er etter det jeg vet fag der det er viktig å være muntlig aktiv. Muntlig aktiv vil ikke si at du skal svare på alt, men det blir lagt merke til om du rekker opp hånda eller ikke. Ett spørsmål besvart per dag per fag er nok, vil jeg tro :)

 

ehs5: På ungdomsskolen er det mye rart som foregår. Men på VGS tror jeg _ikke_ du stiller sterkt i norsk på vgs ved å ikke levere noe.

 

Mine erfaringer fra ungdomsskolen er, karakterene betyr ABSOLUTT INGENTING, unntatt de du trenger for å komme inn på VGS. Det som betyr noe, er at du lærer det du skal (og da kommer jo ofte gode karakterer som et følge..). Du kan gjøre allmennfag til en dans på roser om du jobber deg til et godt grunnlag på ungd.sk.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Eg fikk 5 i matte standpunkt! (svak dog)

Jeg og. I 2MX da.

Har planer om å holde den, så jeg må nok stikke og øve mer på vektorer right about now... Prøve i morgen gitt.

 

Du kan gjøre allmennfag til en dans på roser om du jobber deg til et godt grunnlag på ungd.sk.
Nja, litt uenig. På vgs er det mye nytt og de gamle kunnskapene kommer ikke kjempemye til nytte... Jeg gjorde absolutt null alle tre årene på ungd.sk. og får bedre karakterer nå enn da, i motsetning til de fleste andre. Hadde jeg jobbet dengang ville jeg blitt lei med en gang.

Glad jeg dret i ungdomsskolen altså. :wee:

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Skole=prestasjonspress.

 

Man MÅ få bra karakterer, eller så (ifølge alt og alle) blir man uteligger...

 

Huff, vil ikke dette mer...

 

*Løpe vekk og bo i telt i skogen*

Jo fortere du klarer å ignorere og overse dette, jo bedre er det. Etter førsteklasse på VGS fant jeg ut masse rart, inkludert dette, så de to siste årene ble en del morsommere.

 

Kom fremdeles ut med et greit snitt fra VGS.

(matten gikk fra 5 til 3, men makan til uintressante greier skal man lete lenge etter)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Du kan gjøre allmennfag til en dans på roser om du jobber deg til et godt grunnlag på ungd.sk.
Nja, litt uenig. På vgs er det mye nytt og de gamle kunnskapene kommer ikke kjempemye til nytte... Jeg gjorde absolutt null alle tre årene på ungd.sk. og får bedre karakterer nå enn da, i motsetning til de fleste andre. Hadde jeg jobbet dengang ville jeg blitt lei med en gang.

Glad jeg dret i ungdomsskolen altså. :wee:

En dans på roser var kanskje å overdrive litt. Klart man må jobbe på vgs også.

Og ja, det er fullt mulig å få gode karakterer på vgs uten å ha jobba på ungdomsskolen, men jeg vil påstå at det blir lettere å klare grunnkurset (særlig matematikken), om man i alle fall husker litt fra ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Skole=prestasjonspress.

 

Man MÅ få bra karakterer, eller så (ifølge alt og alle) blir man uteligger...

 

Huff, vil ikke dette mer...

 

*Løpe vekk og bo i telt i skogen*

Jo fortere du klarer å ignorere og overse dette, jo bedre er det. Etter førsteklasse på VGS fant jeg ut masse rart, inkludert dette, så de to siste årene ble en del morsommere.

 

Kom fremdeles ut med et greit snitt fra VGS.

(matten gikk fra 5 til 3, men makan til uintressante greier skal man lete lenge etter)

Haha, det skrev jeg i vk1.

Vk2 nå, fortsatt samme mening.

Karakterene er greie nok de, men jeg er dritlei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skal ha biologiprøve i morgen, men det går sikkert greit. Selv har jeg gjennomgått en helomvendig hvor jeg før ikke var fornøyd med noe lavere enn 5 og 6, mens nå er jeg glad bare jeg står. Gått fra 5 til 1 i matte og må nok belage meg på en ny eksamen utpå høsten om jeg vil ha den o-store "studiekompetansen". Går fra 5.1 til rundt 2-3 i snitt.

 

Noen andre avgangselever som stryker i noe?

Lenke til kommentar

Jeg fikk 4+ på særemne..

 

Er godt fornøyd fordi jeg valgte å ha det skriftlig, vi fikk oppgaven samme dag og jeg satt fra 0900 til 1430, ble totalt 6 dataskrevet side. Eneste minus var at vi ikke fikk velge hvilke emne vi kunne velge til særemne, men måtte lese 4 norske romaner og senere få oppgave om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...