Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den store skole-preik tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff. Neste uke blir tøff.

 

Firetimers prøve i norsk (lyrikkanalyse) på tirsdag, totimers prøver i tysk og matematikk (1MX) på hhv. onsdag og torsdag. I tillegg har vi en oppgave i naturfag om antibiotikaresistente bakterier gående, denne skal da leveres på onsdag. Synes skolen er litt dårlig på å fordele slikt noen ganger, altså ...

 

For øvrig fint med egen avdeling for skolerelaterte diskusjoner ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Vi har ikke heldags prover eller prover som varer lenger enn 1 time her! :D Saa det blir litt merklig aa komme tilbake til Norge aa ha heldagsprover igjenn etter sommeren :-(.

Lenke til kommentar

Uff... Skole ja.. Går VK1 idrettsfaglig jeg med fotball som fordypning.. Jeg er så utrolig lei av skolen nå. Får vel 4 i snitt tenker jeg meg, men kunne godt hatt 4.5.. Vet ikke hvorfor, men det høres bare så bra ut =) En ting som irriterer meg grønn er alle de faga man må som IKKE er avgangsfag. HVA SØREN ER VITSEN MED DET?! BLIR SÅ GAAAAAAAAAL! Ellers så har karakterene mine bare gått nedover og så oppover og så nedover igjen fra ungdomsskolen der jeg lå på 4.5 snitt, som jeg var meget fornøyd med!

 

Fikk nettopp igjen en IKS(idrett kultur samfunn) prøve med tallet 2 på. Temmelig irriterende.. Jeg prøver liksom å få til dette her med skole, men igjen så er ikke IKS avgang, og læreren vår er ikke veldig flink til å gi oss det teoretiske vi trenger heller for i hele tatt å svare på prøvene vi får utdelt, kjipern..

 

Kan ikke noen ta å oppmuntre meg litt? =) trenger det virkelig ettersom er vanskelig å finne motivasjon av å lese på noe som helst for øyeblikket.

Avgangsfagene mine i år er: Engelsk(4), Samfunnskunnskap(4), Tysk-C(4)+Psykologi(3). I alle disse fagene skal jeg klare å dra meg opp til 5'ere, med unntak av muligens Tysk, der vi har en lærer som har problemer med å lære bort ting..

 

Dette ble ganske langt, men syns det er litt stilig å lese disse postene =)

Lenke til kommentar

Fikk 5 på fysikkprøve og 4 på matteprøve i dag. Godt fornøyd sett i forhold til hvordan det gikk for andre.

Men på fysikkprøva var det noen helt latterlige poengfordelinger. Små filleoppgaver telte dritmye. Jeg hadde EN jævla liten drittfeil, og to steder hvor han trakk et halvt poeng. Blah. Jaja, får ikke bedre enn 5 i fysikk uansett, og er selvfølgelig godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Ble i dag ferdig med den siste av de tre prøvene denne uken som jeg nevnte tidligere på siden her. Fire timer norsk lyrikkanalyse på tirsdag, to timer tysk i går og to timer matematikk (1MX) i dag.

 

Tenker kanskje aller mest på å gjøre det bra i matte, siden det er det eneste av fagene som er avgangsfag på grunnkurs allmenne fag.

 

Prøven i dag var den første matteprøven noensinne hvor jeg nesten har fått for lite tid. Satt og skrev helt til læreren sa vi måtte begynne å runde av ... Ingen andre som gikk noe særlig lenge før tiden, heller. Men jeg kom da i havn. Var ikke så utrolig vanskelig (tema var funksjoner av ymse slag, samt andregradslikninger og diverse som det fører med seg), men det var temmelig mye ... Ble nesten litt svett på slutten der. Trodde en stund at jeg ikke kom til å rekke det.

 

Det skal bli så godt med vinterferie nå ... Sikkert flere som er enige.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 4+ på særemne..

 

Er godt fornøyd fordi jeg valgte å ha det skriftlig, vi fikk oppgaven samme dag og jeg satt fra 0900 til 1430, ble totalt 6 dataskrevet side. Eneste minus var at vi ikke fikk velge hvilke emne vi kunne velge til særemne, men måtte lese 4 norske romaner og senere få oppgave om det.

Dere får iallfall LOV å skrive på data. Vi må skrive for hånd :thumbdown: . Patetiske greier ass. Sola Ungdom Skole, faen så langt den henger etter i tida! Fosilt og avleggs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...