Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

folk som ikke vet hvor bred bilen deres er, har ingenting på veien å gjøre, da spesielt ikke veier med stiplet hvitlinje. Fysatan så mange idioter som ligger midt på veien, og må "snike" seg forbi meg (som står med høyresia godt planta utfor veiskuldra for å få plass) som må stoppe opp fordi møtende bil trenger 2,3m til sitt høyre sidespeil. Som oftest gjelder dette kvinnfolk i yaris, ungdommer i bnmw eller audi, og hattekaller! Herrejesus.

Endret av EMiRo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bønder, fy faen. I disse traktorene sine.

 

Lå bak et erkefe av en bonde tidligere i dag. Putrer bak i maksfarten hans mens jeg venter på en mulighet til å kjøre forbi. Rett ut av en sving som tydelig lar meg se strekningen videre legger jeg meg godt over og gasser på, og han legger seg faen meg nesten midt i veien samtidig som for å prøve å holde meg tilbake. Jeg står på og kjører med venstresiden nesten helt ute i grøfta. Jeg kjente jeg ble så fly forbanna at jeg bare ville sette fra meg bilen på tvers over veien og vente på han for å si ifra at sånt gjør man bare ikke med noe så digert som en traktor.

 

...

 

Har blandede erfaringer med traktorfolk, yngre bønder har ofte stålkontroll på beistene og gjør en god jobb for å slippe forbi, verre er det med 15 år gamle traktorjenter og gubber.

 

Verste hendelsen jeg har vært med på var en traktor som vinket meg forbi på et litt uoversiktlig sted. Legger meg godt ut i venstrefilen for å få tilstrekkelig forbikjøringsituasjoner bare for å oppdage tre biler med møtende trafikk som er såpass nærme at et hvert forsøk på forbikjøring ville endt med en kraftig kollisjon og selv å legge seg i motsatt fil egentlig er å regne som galskap.

 

Synd slike tilfeller er med på å ødelegge all potensiell effektivitet i forbikjøringssituasjoner. Man stoler ikke på traktorfjolset neste gang og må kanskje vente flere kilometer til neste gang det er god nok sikt til å gjøre en noenlunde forsvarlig forbikjøring.

 

Når det er sagt er det merkelig hvor fort campingvogner kan gå når eierne går inn i "Jeg holder fartsgrensen. Fort nok for meg, fort nok for deg!"-modus. Har vært med på forbikjøringer som har krevd ekstreme hastigheter fordi småjævlene gasser på for å forhindre forbikjøring.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

folk som ikke vet hvor bred bilen deres er, har ingenting på veien å gjøre, da spesielt ikke veier med stiplet hvitlinje. Fysatan så mange idioter som ligger midt på veien, og må "snike" seg forbi meg (som står med høyresia godt planta utfor veiskuldra for å få plass) som må stoppe opp fordi møtende bil trenger 2,3m til sitt høyre sidespeil. Som oftest gjelder dette kvinnfolk i yaris, ungdommer i bnmw eller audi, og hattekaller! Herrejesus.

Amen. Rart at de med de minst brede bilene trenger mest plass på veien.

 

--

 

Tid for å være irritert igjen. Var ute å luftet bilen tidligere og skulle igjennom rundkjøringen i dette bildet (http://grab.by/4PrS). Kommer sørfra og skal nordover. Til venstre er veien mot havna og gjenbrukstorg etc. Foran meg er det en SUV med henger og en mindre personbil. Bilen med henger legger seg i venstre fil, og jeg tenker med en gang at han skal mot gjenbrukstorget (henger + venstre fil som leder mot gjenbrukstorget, ja du skjønner tegninga), mens jeg og personbilen foran meg legger oss i høyre fil. Personbilen svinger av til høyre, så jeg er da fremst og ligger ved siden av bilen med henger i det vi begynner å bevege oss rundt rundkjøringen. Plutselig finner hengermannen ut at han ikke vil til venstre likevel, og vrenger bilen til høyre så han kommer seg rett frem. Takk og lov for at jeg var rask i reaksjonen og fikk hivd meg på bremsen så fjotten ikke kjører meg ned.

 

Ikke nok med det, når vi fortsetter nordover, så har han funnet ut at han skal tasse i 40 bortover E6 med fartsgrense 60, som øker til 70 rett etterpå. HVA FAAAAEN?! Det siste jeg la merke til, var at bilen faktisk hadde Nederlandske skilt. Faens turister! :p

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Når jeg kjører forbi, er det venstre feltet mitt. Jeg liker ikke at neandertalere jeg er i ferd med å passere plutselig finner det for godt å slenge seg ut for å kjøre forbi, gjerne rett foran meg. Makan til lite forståelse for trafikk.

 

Merk: Vi snakker her veier med ett felt i hver retning.

Lenke til kommentar

Når jeg kjører forbi, er det venstre feltet mitt. Jeg liker ikke at neandertalere jeg er i ferd med å passere plutselig finner det for godt å slenge seg ut for å kjøre forbi, gjerne rett foran meg. Makan til lite forståelse for trafikk.

 

Merk: Vi snakker her veier med ett felt i hver retning.

Blinklys er vel også fraværende hos disse amøbene? Hvis de absolutt vil kjøre forbi så må de varsle i god tid før med blinklys. Nei, slike folk har ikke noe på veien å gjøre.
Lenke til kommentar

Når jeg kjører forbi, er det venstre feltet mitt. Jeg liker ikke at neandertalere jeg er i ferd med å passere plutselig finner det for godt å slenge seg ut for å kjøre forbi, gjerne rett foran meg. Makan til lite forståelse for trafikk.

 

Merk: Vi snakker her veier med ett felt i hver retning.

Blinklys er vel også fraværende hos disse amøbene? Hvis de absolutt vil kjøre forbi så må de varsle i god tid før med blinklys. Nei, slike folk har ikke noe på veien å gjøre.

Stemmer det! Dyrt med blinklysolje i dette landet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Når jeg kjører forbi, er det venstre feltet mitt. Jeg liker ikke at neandertalere jeg er i ferd med å passere plutselig finner det for godt å slenge seg ut for å kjøre forbi, gjerne rett foran meg. Makan til lite forståelse for trafikk.

 

Merk: Vi snakker her veier med ett felt i hver retning.

Blinklys er vel også fraværende hos disse amøbene? Hvis de absolutt vil kjøre forbi så må de varsle i god tid før med blinklys. Nei, slike folk har ikke noe på veien å gjøre.

Stemmer det! Dyrt med blinklysolje i dette landet...

 

Jepp, det meste hadde blitt mye lettere hvis folk bare hadde blinka :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

 

 

Gjett om jeg er drittlei av hvordan folk parkerer i Pedersgata i Stavanger? Gaten er akkurat bred nok til to biler, så for hver kødd som parkerer slik er jeg nødt til å stoppe opp når det kommer biler i den andre kjøreretningen. Hvis du ikke kan lukeparkere har du ikke noe i byen å gjøre, pell deg bort!

 

Det verste er at dette bare er et tilfelle jeg så i dag, som regel pleier de å parkere enda verre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nettopp, og når det står 4-5 sånne idioter nedover gata blir man fort irritert, spesielt i 3-4-tiden på dagen, når gata er litt mer trafikkert.

 

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde et skikkelig vrak av en bil, med uleselige skilter ... "oi dæven, jeg dulta visst borti den feilparkerte volvoen, næmmen huffamei!".

Lenke til kommentar

De holder på å bygge gang og sykkelfelt på en vei her i Arendal, og dermed er det litt veiarbeid. Kjørte på denne veien i går, og lå et stykke bak en annen bil. Det var nokså greit skiltet, og man skulle svinge til høyre over på gamle fotgjengerfeltet (som nå var pløyd ned og lagt grus oppå), noe som var lett å se. Fyren foran meg skjønte tydeligvis ikke det, og bestemte seg for å stoppe. Problemet var bare at bremselysene hans såvidt lyste kraftigere enn kjørelysene. Dessuten var det bare et bittelite område som lyste i tillegg, som jeg har prøvd å illustrere.

20100611-q2f526te6s4bgmyx49n7m43gyb.jpg

Det var det blå området som lyste i tillegg, og når det er snakk om at det lyser 10% kraftigere enn kjørelys er det vanskelig å se. Endte med at jeg måtte bremse ganske kraftig, og når vi kjørte videre kikket både jeg og pappa på bremselysene før rundkjøringer og vi var begge enige om at det var utrolig vanskelig å se det, spesielt i dagslys. Ganske så trafikkfarlig, men bilen var fra Lithauen, har vel kanskje andre regler der.

 

(Ja, er klar over at det hadde vært min feil, men hvis det hadde skjedd en kollisjon hadde jeg nok ikke fått 100% skyld, fordi han hadde bremselys som var nesten umulige å se og stoppet på en idiotisk plass.)

Lenke til kommentar

Er så lei av at folk ikke forstår plassering i rundkjøring. Har hatt to episoder de siste dagene, en hvor en lastebil ligger innerst og jeg skal til høyre så jeg kjører inn i rundkjøringa, plutselig drar han ut mot høyre og jeg må bråbremse for å ikke få han inn i siden.

 

Den andre var i dag, i rundkjøringa på Bragernes-siden ved Holmenbroa i Drammen. Var faktisk bare en liten halvtime siden, mye trafikk. Jeg skal ut i tredje avkjørsel og starter derfor innerst, og det går forsåvidt greit. Når jeg passerer andre avkjørsel signaliserer jeg feltskifte og begynner å legge meg ut, men så står det helt stille. Jeg venter på at en lastebil skal kjøre for å få kjørt ut av rundkjøringa, men plutselig kommer det en stygg og rusten Carina og sniker seg inn mellom meg og kanten slik at jeg må stå på bremsen for å ikke krasje, vinker han sint forbi. I det jeg begynner å kjøre videre så kommer det enda en drittsekk som prøver seg på det samme i en VW Hora(Bora) så jeg må bråbremse IGJEN, han bare fortsetter uten å så mye som å se seg til venstre...

Lenke til kommentar
Er så lei av at folk ikke forstår plassering i rundkjøring. Har hatt to episoder de siste dagene, en hvor en lastebil ligger innerst og jeg skal til høyre så jeg kjører inn i rundkjøringa, plutselig drar han ut mot høyre og jeg må bråbremse for å ikke få han inn i siden.

Nå vet eg ikke hvordan denne rundkjøringa ser ut, men har du tenkt tanken på at lastebiler har langt større svingradius en personbiler? Det er da ikke alltid like enkelt å følge korrekt kjørebane i rundkjøringen.

Lenke til kommentar

Er en veldig god grunn til at det ikke anbefales å kjøre opp på høyre side av en lastebil, uansett om det er eget felt eller ikke. Biler som ligger på høyre side av en lastebil er ikke synlig for fører av lastebilen.

 

Det er dessuten også forbudt. Forbikjøring skal skje på venstre side dersom vedkommende man kjører forbi ikke gir tydelig tegn til venstresving.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Javel, så når jeg kommer inn mot en rundkjøring, skal til høyre, første avkjørsel. Så skal jeg alltid tenke på at transportselskapet ikke har råd til å sponse sjåføren med blinklysolje slik at han får vist at han også skal ut der selv om han ligger innerst i rundkjøringa?:) Om lastebilen har så dårlig svingradius, så må han da for faen ta de forholdsregler det medfører; være ekstra tydelig med tegn og plassering... Om man må ligge langt inn i rundkjøringa for å klare svingen så kan han vel blinke tidlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...