Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

EDIT: Hvordan lovlig er det å installere et kompressorhorn (lastebilhorn) i en vanlig bil, på en egen bryter f.eks? Et vanlig horn sier bare "dust, kutt ut du'a!", jeg vil ha et horn som sier "dra dæ no så te hælvete langt fan inn i skauen din jævla kødd!" :p

Gjetter på at dette ikke vil slå så godt an hos Statens vegvesen. Men har man først en tilbakelent innstilling til lovgivningen, er det kanskje greiere med en 9mm liggende i hanskerommet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, artig story ang. høyreregelen. Skulle kjøre hjem pappa fra byen en natt og kom til et kryss som dette:

d6a337a773ffb2f6558345d214615b8a.png

 

Jeg kommer sørfra og skal til høyre. Ser det kommer en politibil med lysene på fra venstre og velger bare å vente til den har passert, siden jeg kjørte en ganske stor bil, og ja hvorfor ikke bare la politiet kjøre først. Uansett, han stopper jo for meg, og jeg skjønner ikke helt hvorfor, men greit nok. 50 meter lengre ned i veien er det togovergang, og bommene er nede. Ser meg bak og skjønner fort hvorofor politiet ville ha meg først. Bak han fulgte en HELVETTES svær trailer som tok hele veibredden og nesten litt til. :p Mye rart man skal oppleve midt på svarte natta.

 

--

 

Glad dette ikke er lov i Norge: http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3333/223/107/1506888155/n1506888155_30258879_6235543.jpg

 

Grøss!

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

EDIT: Hvordan lovlig er det å installere et kompressorhorn (lastebilhorn) i en vanlig bil, på en egen bryter f.eks? Et vanlig horn sier bare "dust, kutt ut du'a!", jeg vil ha et horn som sier "dra dæ no så te hælvete langt fan inn i skauen din jævla kødd!" :p

Gjetter på at dette ikke vil slå så godt an hos Statens vegvesen. Men har man først en tilbakelent innstilling til lovgivningen, er det kanskje greiere med en 9mm liggende i hanskerommet..

Jeg har absolutt ikke en tilbakelent innstilling til lovgivningen, og våpen er jeg helt mot. Men jeg lurer alikevel på om det er lov med kraftigere horn på personbiler, ettersom det tydeligvis er lov på lastebiler ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg er så lei av de som ikke kan overholde vikeplikt! Kjørte nedover langs en forkjørsvei, og så står det en dame som skal ut fra høyre. Det ligger to biler foran meg, og jeg har litt avstand til de, men ikke mer enn 15-20 meter. Selvfølgelig skal hun som kjører den store, undermotoriserte 7-seteren presse seg ut, selv om det er helt tomt bak meg. Hun kommer jo aldri opp i fart heller, og det ender med at jeg må bremse ned masse.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av de som ikke kan overholde vikeplikt! Kjørte nedover langs en forkjørsvei, og så står det en dame som skal ut fra høyre. Det ligger to biler foran meg, og jeg har litt avstand til de, men ikke mer enn 15-20 meter. Selvfølgelig skal hun som kjører den store, undermotoriserte 7-seteren presse seg ut, selv om det er helt tomt bak meg. Hun kommer jo aldri opp i fart heller, og det ender med at jeg må bremse ned masse.

Da skal du være glade du ikke kjører drosje i Brg. Herregud så mange som ikke bruker blinklys og ikke holder vikeplikten :) . Nok av disse som også sniker seg inn. Spanjolene er jo bedre på det neste.

Endret av Brv
Lenke til kommentar

Hadde en slik vikeplikt-hendelse selv her om dagen. Er på en forkjørsveg med en utkjøring fra en parkeringsplass til venstre (altså både utkjøring, forkjørsveg og bil fra høyre). Det blir ikke enklere enn dette.

 

Allikevel klarer en litt eldre Subaru-stasjonsvogn å være halveis på tur ut i min vegbane. Ser ham heldigvis og han ser meg (etterhvert) og stopper halvveis ut.

 

Det mest skremmende med denne hendelsen er at når han bråstopper så stikker det et lite jente-hode opp fra passasjer-siden, akkurat der jeg ville truffet.

Lenke til kommentar

På fredag så jeg en dame som skulle ut av en lukeparkering. Hun traff både mercedesen bak seg og bmwen foran seg hele to ganger før hun kom seg ut. Hun kan umulig ikke ha merket at hun traff bilene.

 

Uansett, jeg skrev ned skiltet på den lille, grønne bilen hennes, og ga det til eieren av bmwen da han kom kort tid etterpå. Det var ikke stort annet enn kosmetiske "skader", noe eieren var enig i, men når man stikker av på den måten fortjener man å betale for selv den minste lakkskade.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I helga kjørte jeg E6 mot Moss. Jeg lå lenge bak en bil som lå og ronka i venstrefila. Så til slutt ble jeg lei og brukte lyshornet et par ganger. Ingen reaksjon. Jeg brukte lyset enda en gang, men mer intest. Ingen reaksjon. Så tutet jeg mens jeg brukte lysene. Fortsatt ingen reaksjon. Jeg gjentok flere ganger uten noe som helst reaksjon.

 

Omsider ble det plass på høyre side. Da jeg la meg over i høyre felt og skulle kjøre forbi, så blinket kødden til høyre idet han skiftet felt. Da jeg kjørte forbi han på venstre side så jeg at det var en helt vanlig mann i 50-årene.

 

Når man er ute i trafikken skal man være oppmerksom på hva som skjer rundt seg. Det var tydeligvis ikke denne fyren. Der og da hadde en 9 mm vært på sin plass.

Lenke til kommentar

Det som plager meg mer enn folk som ikke overholder vikeplikt, er folk som faen ikke klarer å legge igjen navn og nummer når de har vært borti en bil. Bilen min har nå svære røde merker i lakken og støtfangeren er totalt ødelagt! Aa, jeg håper jeg får tatt idioten!

Lenke til kommentar

Bønder, fy faen. I disse traktorene sine.

 

Lå bak et erkefe av en bonde tidligere i dag. Putrer bak i maksfarten hans mens jeg venter på en mulighet til å kjøre forbi. Rett ut av en sving som tydelig lar meg se strekningen videre legger jeg meg godt over og gasser på, og han legger seg faen meg nesten midt i veien samtidig som for å prøve å holde meg tilbake. Jeg står på og kjører med venstresiden nesten helt ute i grøfta. Jeg kjente jeg ble så fly forbanna at jeg bare ville sette fra meg bilen på tvers over veien og vente på han for å si ifra at sånt gjør man bare ikke med noe så digert som en traktor.

 

Ettersom strekningen ikke var altfor lang før sikten forsvant tenkte jeg i øyeblikket at han sikkert trodde det kunne være farlig å kjøre forbi der og han ville leke dagligdagshelt, men ærlig talt er det jeg som tar avgjørelsen om når jeg vil kjøre forbi. Går det ikke er jeg ihvertfall ikke dum nok til å svinge inn i traktoren hans, men heller ut i åkeren. Uansett, jeg kjenner min egen bil og vet godt hvor lang strekning jeg trenger på å kjøre forbi en som ligger i 50.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av de som ikke kan overholde vikeplikt! Kjørte nedover langs en forkjørsvei, og så står det en dame som skal ut fra høyre. Det ligger to biler foran meg, og jeg har litt avstand til de, men ikke mer enn 15-20 meter. Selvfølgelig skal hun som kjører den store, undermotoriserte 7-seteren presse seg ut, selv om det er helt tomt bak meg. Hun kommer jo aldri opp i fart heller, og det ender med at jeg må bremse ned masse.

Å, jeg har opplevd verre. Det er spesielt to kryss jeg nesten hver gang opplever at noen skal presse seg inn foran meg. Det virker faktisk som om de gir ekstra gass for å kunne presse seg inn, og det ender alltid med at jeg må bremse solid ned. En gang fikk jeg en lastebil inn rett foran meg, som brukte så lang tid at jeg nesten måtte stoppe helt opp. Det verste var at det bak lastebilen kom en jævel som selvfølgelig også skulle inn foran meg. Det må da være måte på! Det er et flott kryss med svær midtrabatt, vikepliktskilt og trekanter, så det bør ikke være den minste tvil om hvem som har vikeplikt. Allikevel skjer det samme hele tiden. Idioter.

Lenke til kommentar

På vei til Lerkendal i dag så var vi oppe i en situasjon som irriterte meg noe grenseløst. Satt på med en kompis i en helt ny Qashqai og (nå vet jeg ikke hvem som er kjent i Trondheimsområdet her, men uansett) gjennom Helltunellen går det så sakte at vi snakker 25-30 store deler av tunellen. Etter tunellen kommer det to felt, og vi ser muligheten for å passere to-tre biler, samt en svær semitrailer før det blir ett felt igjen. Vi passerer bil 1, bil 2, men når vi er omtrent på siden av bil nummer tre, så blinker han og har tenkt seg ut samtidig som oss. Det sier seg selv at det ikke går, og fyren ender heldigvis med å dra seg tilbake til filen sin, så vi ikke ender opp i autovernet og evt. i siden på semitraileren rett foran.

 

Det fikk meg til å tenke; Vet ikke folk hva de tre speilene i bilen skal brukes til? Ikke til å se om ungene i baksetet sover, men å kunne følge med trafikken bak for helvette!

 

I tillegg så skjønner jeg meg ikke på folk som skal ut på en tett trafikkert vei, og stopper opp 10-15 meter fra vikepliktslinjen. Du får ikke bot om du kjører frem til linjen, just sayin'

Lenke til kommentar

Kjørte hjem fra Grimstad (mot Arendal) i går, og på det første krabbefeltet som bare er en kilometer eller to fra Groos la jeg meg fint inne til høyre. Kjører oppover og de bilene foran holder fartsgrensen sånn nogenlunde, og jeg har ikke dårlig tid, så gidder ikke å kjøre forbi. Når vi begynner å nærme oss toppen av bakken der krabbefeltet slutter seg jeg en Nissan X-Trail komme bakfra, og regner med at han legger seg inn bak meg, siden det går inn til ett felt der jeg er. Jeg ga på bittelitt ekstra sånn at han fikk en stor og fin luke bak meg, og det var fortsatt grei avstand til meg og bilen foran. Tror dere han kjører inn? Nei.

Han sniker seg videre forbi og er helt oppå det store, gule feltet før han vrenger seg inn rett foran meg. Blinket litt med fjernlyset på han og prøvde å tute, men hornet var tydeligvis ikke like bra som det var i gamle dager..

Uansett var han en kronidiot, og med en gang vi fikk to felt utenfor Arendal igjen var han vel oppe i nærmere 120 bare for å komme forbi.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på dette med bønder; kjørte på en smal landevei i går, og kommer inn i en venstresving som har dårlig sikt. Jeg kjører selvsagt rolig og langt ut i slike svinger da det "plutselig" kan komme en bil.

 

Vel, dette var tilfellet i går, bare at det var en jævla gamp av en traktor som kom i maksfart++ igjennom denne svingen. Traktoren bygde så mye ut i bredden pga store dekk.

 

Jeg måtte selvsagt kaste meg laaangt ut i veikanten for å ikke bli overkjørt av denne digre saken som kom møkkfort igjennom en uoversiktelig sving. Og han blunket ikke engang, holdt samme farten og svingte ikke inn mot sin side for å gjøre det enklere å komme forbi.

 

Hva faen er det som driver dem? Når man har et så stort kjøretøy skal man jaggu meg ikke bare brøyte seg igjennom og late som om det ikke finnes andre bilister? Kjenner jeg begynner å angre på at jeg ikke sto på hornet mens jeg snudde og kjørte etter han.

Lenke til kommentar

Jeg tror forresten det var en rettsak for ikke så lenge siden om en slik rundkjøring. Rettsaken kom opp etter en kollisjon mellom en buss og en personbil så vidt jeg husker. Alle som skal kjøre inn i en rundkjøring har vikeplikt for de som er i rundkjøringa. Det handler vistnok om å være i rundkjøringa først. Det vil si at vanligvis må man stoppe og slippe forbi 2-3 biler som er i rundkjøringa i det øyeblikket du stopper ved vikepliktskiltet, men deretter har andre, som kom til vikepliktskiltene på andre kanter av rundkjøringa samtidig som du kom til ditt vikepliktskilt, ikke rett til å kjøre før deg. Køa skal altså slippe deg frem, men ikke før bilene som er i rundkjøringa i det du ankommer dit, har kjørt ut. Du gjør altså ikke noe juridisk feil ved å presse deg sakte men sikkert inn i køa.

 

Dette er avgjørende. Så lenge du har passert vikelinjen er du i rundkjøringen, men det blir stort sett skylddeling om begge "kan ha brutt vikeplikten", så vær obs uansett.. :)

Lenke til kommentar

Hater og sjå folk ute på lett motorsykkel med shorts! Seriøst er dem heilt klin kokos? Velte den personen sykkelen og skrape seg selv etter asfalten vil dem aldri bli det samme igjen. Det verste var at fyren drev på å kjøre som en galning blant folk og kjørte over nesten gammel dame som gjekk over gangfeltet.

 

Nei, slike folk burde aldri få være i nærheten av et motorkjøretøy.

Lenke til kommentar

Hva er greia med folk som ligger noen få meter bak deg i 80-sonen og man kjører i 83-84? Jeg storkoser meg hver gang jeg ser noen som har kjørt inn i rævva på en annen bil. De fortjener ikke noe annet enn inndratt førerkort, knust bil (og forhåpentligvis stort økonomisk tap) og en enorm bot! Det er værre med de som blir påkjørt bakfra som kan få store nakkeproblemer osv. Så; HOLD AVSTAND!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...