Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ta å smell døra tilbake da :p Et kvinnfolk klarte for noen uker siden å deise døra inn i bilen min mens jeg satt i bilen. Var maks overlegen og latet som ingenting og satte seg i bilen og kjørte av sted. Orka ikke å bry meg da det var herjebilen min som det ikke er nøye med, men likevel. Skjønner ikke at enkelte ikke kan ha større respekt og utøve litt større forsiktighet i nærheten av andres biler. Jeg legger som regel alltid hånda mellom døra mi og panelet til bilen ved siden av dersom det er trangt, det skal ikke mer til enn det.

Lenke til kommentar

@Brian: Da hadde jeg jaggu meg brukt muligheten til å få ut litt aggresjon og klikket fullstendig på personen som gjorde det! Samme om det var en herjebil eller ikke, det kunne ha vært 320'n din. Slike folk trenger virkelig å få høre det, når de oppfører seg slik. Jeg er maksimalt redd for dette når jeg parkerer, fordi enkelte folk har rett og slett ikke respekt for andre biler. De parkerer 30cm inntil bilen din, måker opp døra og brøyter seg fram. Om vi skal regne på skadene er vel bare dette tett oppunder 10k, og DET er det få som tenker over!

 

Å ha en strøken bil, det er sinnsykt vanskelig. :(

 

Personlig gjør jeg akkurat det samme som deg når jeg skal lukke opp dørene, legger hånda imellom, og er varsom med sekker og lignende slik at jeg ikke kommer borti andres biler. Håper jeg får samme forsiktigheten tilbake.

Lenke til kommentar

Hadde vedkommende gjort dette på 320'n så hadde neste stopp blitt st.olavs. :p Har allerede et par fine dype parkeringsbulker som jeg skal ta etterhvert. Tok ikke lange tiden før det var to-tre stykker på siden. Nå parkerer jeg alltid lengst mulig unna inngangen for å unngå det så mye som mulig. I tillegg holder jeg meg milevis unna biler med barnesete i.

 

Blir som du sier for penger av dette. Skal fagfolk gjøre jobben blir det dyrt hvis du har en bulk på for og bakdøra. Blir da oppretting og ny lakk, som koster.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Story fra i dag. Dette skjedde selvfølgelig i det samme "krysset" som omtrent alle de andre hendelsene mine skjer i. Ok, for å gjøre deg litt bedre kjent med krysset, så ser det slik ut:

 

post-70615-1275494639,8472_thumb.png

 

Dette har skjedd flere ganger, men i dag var det helt håpløst. Jeg kommer sørfra, og ligger i 60-ish for å ikke bli tatt av fotoboksen. Rett etter fotoboksen akselrerer jeg, fordi som du ser kommer 70-skiltet rett etter krysset. I krysset står en bil, en Suzuki Ignis med en eldre dame bak rattet (selvfølgelig). Som sagt, akselrerer jeg og er gjerne oppe i en 75-85 i det Suzukien plutselig svinger ut på veien. Hva faen tenker jeg, og slipper gassen, da jeg regner med bilen som nettopp svinger ut har tenkt seg fremover, men hun dama stopper omtrent og tasser i 20-25 km/t bortover veien, og jeg må stå på bremsen så jeg ikke tar henne bakfra.

 

Hvorfor kan hun ikke vente til vi som kommer bak har passert, så kan hun få trille bilen for min del. Forbanna idiot!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Story fra i dag. Dette skjedde selvfølgelig i det samme "krysset" som omtrent alle de andre hendelsene mine skjer i. Ok, for å gjøre deg litt bedre kjent med krysset, så ser det slik ut:

 

post-70615-1275494639,8472_thumb.png

 

Dette har skjedd flere ganger, men i dag var det helt håpløst. Jeg kommer sørfra, og ligger i 60-ish for å ikke bli tatt av fotoboksen. Rett etter fotoboksen akselrerer jeg, fordi som du ser kommer 70-skiltet rett etter krysset. I krysset står en bil, en Suzuki Ignis med en eldre dame bak rattet (selvfølgelig). Som sagt, akselrerer jeg og er gjerne oppe i en 75-85 i det Suzukien plutselig svinger ut på veien. Hva faen tenker jeg, og slipper gassen, da jeg regner med bilen som nettopp svinger ut har tenkt seg fremover, men hun dama stopper omtrent og tasser i 20-25 km/t bortover veien, og jeg må stå på bremsen så jeg ikke tar henne bakfra.

 

Hvorfor kan hun ikke vente til vi som kommer bak har passert, så kan hun få trille bilen for min del. Forbanna idiot!

 

Ser den!

 

Noe som irriterer meg er folk som ikke kjører når de kommer fra høyre og jeg tydelig viker for dem...

Lenke til kommentar

Folk som bryter vikeplikten og så holder lav fart er også irriterende!

 

Ellers vil jeg påstå at trøndere er eksepsjonelt dårlige bilførere - å stoppe for fotgjengere er slikt folk utenbys fra gjør, og smidighet og flyt i trafikken kan man gjøre andre steder. Adressa skriver forøvrig om trafikkulykker omtrent hver dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Folk som bryter vikeplikten og så holder lav fart er også irriterende!

 

Ellers vil jeg påstå at trøndere er eksepsjonelt dårlige bilførere - å stoppe for fotgjengere er slikt folk utenbys fra gjør, og smidighet og flyt i trafikken kan man gjøre andre steder. Adressa skriver forøvrig om trafikkulykker omtrent hver dag.

 

Note to self: Ikke kjør i Trondheim :p

Lenke til kommentar

Stemmer. Trondheim er den nest verste byen jeg har kjørt i, etter København. I København skyldes det helt latterlig oppmerking og lite logiske enveiskjøringer blant annet. I Trondheim er det usaklig mange som driter i høyreregelen, og krysset i Dronningensgate. Ser jeg at det blir gult der i det jeg nærmer meg står jeg på gassen. Aldri stått på rødt så lenge noensinne som der.

 

Men jeg har da overlevd et år. Man lærer seg fort hvor det lønner seg å kjøre, og hvor man absolutt ikke bør prøve seg på å kjøre i rushtida.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Haha, ja. Merka det selv når jeg var nedi der. Det går også ikke minst på hvem som har størst bil :p Når det kommer en arabertulling i 90km/t i rundkjøringa så er det bare å hive seg unna om man vil leve, og de var det mange av.

 

I dag lå jeg nok en gang bak en sinke. Kjørte på aksfeltet ut fra ranheim, og ble liggende bak en gnom som holdt 50km/t til tross for at det er nedoverbakke i feltet. Hadde krøpet opp til 55 når han kom ut på veien hvor det var 80 sone, WTF!?!? Brukte ytterligere 800m på å få sirupboksen opp i 65. Hadde det ikke vært for at jeg skulle av rett etterpå så hadde jeg tuta som faen og kjørt forbi idioten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vet ikke om jeg skal le eller grine av alle søplehuene som blinker på meg pga. kjørelysene mine. Driver de og blinker på alle uten kjørelys? I så fall har de sannelig nok å gjøre. Men en kontrollfreak vil vel alltid få et kick av å legge seg opp i andres saker.

Vel, nå er det påbudt med kjørelys i Norge da. Jeg blinker på folk for å være hjelpsom, ikke fordi jeg er kontrollfreak. Jeg blinker aldri på folk på dagtid (med unntak av tunneler).

 

Hadde folk sjekket bilene sine selv hadde "vi andre" ikke behøvd å blinke på "dere". Kjørelys skal være på, pærene skal fungere (dette inkluderer å sette pære korrekt i sokkelen, så jeg ikke blir blendet), osv.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vel, nå er det påbudt med kjørelys i Norge da. Jeg blinker på folk for å være hjelpsom, ikke fordi jeg er kontrollfreak. Jeg blinker aldri på folk på dagtid (med unntak av tuneller).

 

Hadde folk sjekket bilene sine selv hadde "vi andre" ikke behøvd å blinke på "dere". Kjørelys skal være på, pærene skal fungere (dette inkluderer å sette pære korrekt i sokkelen, så jeg ikke blir blendet), osv.

Beklager at jeg ikke helt forstår denne mentaliteten. Med mindre "dere" har påtalemyndighet, skal det ikke være nødvendig å blinke på "oss". Uansett om jeg velger å kjøre med blankslitte dekk, gamle oblater eller uten kjørelys, er det en sak mellom meg og myndighetene.

Lenke til kommentar

Bedre å bli blinket på en gang i stedet for å få et jævlig surt forelegg vel?

 

Jeg pleier også å blinke når jeg ikke har biler foran meg og jeg er svært glad for folk som blinker på grunn av politikontroller osv..

Folk med lysfeil er en ting som irriterer meg veldig. At dem ikke gidder fikse på det, selv når det er mørkt og de ser tydelig at lysene lyser i alle himmelens retninger?

Endret av Audi TDI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...