Gå til innhold

Bekrefter sokkel 939 på Computex


Anbefalte innlegg

hmm... kanskje ikke vente på BTX standarden allikevel, jaja for se neste sommer hvordan ting ligger ann, kanskje det bare blir nytt hk, cpu og skjermkort

 

da har i hvertfall pci-exspress sikkert kommet godt i gang :yes:

 

spennende tid i data verden i disse dager, med så mye nye standarder

 

min neste pc er i hvertfall en med sokkel 939 cpu uansett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting er sikkert i hvertfall, og det er at jeg ikka skal oppgradere noe før BTX standarden har kommet ordentlig i gang.

 

Da blir det ny kasse, cpu, hk, skjermkort, kanskje lyd også, kanskje ram GLEDE SEG :love:

Ja, hvordan ligger det ann med BTX, har hørt lite om det i det siste, har AMD i det hele tatt tenkt til å skifte over til BTX?

Det ser ikke slik ut ifølge AMDs Damon Muzny:

http://www.aceshardware.com/read_news.jsp?id=80000466

 

"3. Does AMD plan to support the new BTX standard? when?

 

I can not confirm any plans, AMD processors are working well within the current thermal envelope of ATX specifications."

Misliker litt det opplegget der, bare de kan bestemme seg for en ting, så blir jeg fornøyd, vil ikke kjøpe flere kabinett.

 

AtW

Lenke til kommentar

PC'n vil neppe merke "forskjell" på om den er ATX eller BTX. Det er kun du som kjøper som må velge kabinett og hovedkort som passer sammen.

 

Hvis ikke Intel vil ha royalties så blir det sansynligvis fritt frem for produsentene om de vil lage AMD-hovedkort i BTX-format. Tviler dog på at AMD kommer med referansehovedkort i BTX-hovedkort med det første så utviklingen av BTX-hovedkort må nok produsentene stå for selv. Ergo det tar nok noe lengre tid og kanskje blir en skjeldenhet dersom BTX ikke slår raskt gjennom.

 

Selv synes jeg ATX holder mål og jeg ønsker å slippe å ha så mye forskjellig å forholde meg til.

Lenke til kommentar
PC'n vil neppe merke "forskjell" på om den er ATX eller BTX. Det er kun du som kjøper som må velge kabinett og hovedkort som passer sammen.

 

Hvis ikke Intel vil ha royalties så blir det sansynligvis fritt frem for produsentene om de vil lage AMD-hovedkort i BTX-format. Tviler dog på at AMD kommer med referansehovedkort i BTX-hovedkort med det første så utviklingen av BTX-hovedkort må nok produsentene stå for selv. Ergo det tar nok noe lengre tid og kanskje blir en skjeldenhet dersom BTX ikke slår raskt gjennom.

 

Selv synes jeg ATX holder mål og jeg ønsker å slippe å ha så mye forskjellig å forholde meg til.

BTX kommer nok ikke med det første nei. AMD ser ingen grunn til det, og Intel har ikke luftet tanken så alt for masse med produsentene. Forløpig er ikke BTX noe annet enn tanker satt ned på papiret. Når Intel nå i tillegg ser ut til å ta varmeproblemene på alvor, så vil jeg tro at BTX er noe som ligger svært langt fram i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...