Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm , sitter og leker litt med en ide , systemet i denne maskinen skal jo vere vannkjølt . Dermed kom jeg til å tenke på hva med å bytte ut alle slanger med 10 eller 12 mm chroma rør .

Noen meninger om det ??

Absolutt en god idè!

 

Det er jo kanskje likevel lurt å ha noen av delene fleksible (slanger) i et slikt system. Det kan jo være greit å ha rørsystemet og resten litt separat pga bevegelse og slikt..

 

Go snekkeren!

 

(hvordan skal du bygge inn bong-systemet?)

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å sølvlodde rørene , ellers får jeg låne utstyr for å bøye til rørene . Dette får jeg låne hos et av de lokale rørleggerfirmaene .

For å beholde flekibiliteten tenkte jeg å ha en overgang mellon blokkene og rørene,denne av vanlig slange , slik at det ble noen millimeters klaring.

Skal tenke litt på dette og se hva jeg får til .

Lenke til kommentar
Hmmm , sitter og leker litt med en ide , systemet i denne maskinen skal jo vere vannkjølt . Dermed kom jeg til å tenke på hva med å bytte ut alle slanger med 10 eller 12 mm chroma rør .

Noen meninger om det ??

Det hadde vært ultrafett

 

-Og siden det er du som lager det, tror jeg neppe det blir noe halvveis gjennomførte greier... heller bunnsolid og stilig :thumbs::thumbup:

Lenke til kommentar

Ang dette:

OK, kjører nå med en Eheim 1046 , men tenkte å få tak i en "kraftigere" da jeg har den ene radiatorn i kjellern , vurderer også Eheim 1250 . 
ville jeg nok ikke byttet til en Hydor L20II nei. Det er bortkastet tror jeg, da den som sagt ikke liker mottrykk på lik høyde som Eheim mfl.

 

Det kan vel kanskje lønne seg å kjøre to like Maxijet pumper eller noe slikt, da en i maskinen og en i kjelleren. Det vil øke løftehøyden og dermed øke flowrate i systemet endel. Dersom systemet ditt fungerer bra slik det er nå, vil jeg tro at du bør undersøke om du rett og slett skal skaffe deg en eheim 1046 til og sette på enten bunnpunkt eller høyeste punkt.

 

Jeg må jo si at jeg selv har bestilt meg en Aquabee UP2000L som pumper 2000 l/t "med" 3m løftehøyde, og jeg hadde nok tatt en titt på de om jeg var deg. De er litt dyrere enn Maxijet, men er nok av bedre kvalitet (en mellomting mellom Eheim og Hydor tenker jeg).

 

Ta en titt på http://www.webzoo.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...