Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God bedring til samboeren!

 

VFD er sykt dyrt her i Norge, men i Storbritannia eller over dammen er prisene noe helt annet. Det 128x64 displayet kostet vel snaut 700 da testen ble kjørt, og 128x32 mener jeg å huske var vesentlig lavere. Google litt eller stikk innom noen kjente nettsjapper der borte så finner du sikkert noe lurt.

Lenke til kommentar

Satt å leste en artikkel på Bit-tech (Dark Crystal) da jeg så noe som kan gjelde for deg også. Vet ikke om du har lest loggen hans(postet link på de første sidene i din worklog), men han har også laget et trekabinett ( et meget bra et må jeg si ) og lagt en god del arbeid ned i finishen på kabinettet.

 

Vel pga varmeutviklingen så beveget treet på seg og ødela finishen totalt med sprekker og riper i malingen. Om dette kom av at han kombinerte lag av plexi og tre, vet ikke jeg sikkert.

Håper dette ikke skjer med deg hvertfall, må være utrolig surt etter alt det arbeidet, for å ikke snakke om pengene du har lagt ned i lakkingen.

 

Stå på videre..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Jo jeg leste den sist ja. Men tror (håper) ikke jeg vil oppleve de problemene av den grunn at jeg har brukt vannfast kryssfiner som er et tilnermet dødt materiale i forhold til tre. I tillegg hadde han kombinert tre (som beveger seg mye) med plexi som er helt dødt + at dette lå om hverandre med tilhørende mange skjøter.

Vi bruker vannfast kryssfiner med forskjellig overflate (teak, mahogny ,osv) når vi innreder styrehus ,lugarer og slikt ombord i båter og der fungerer det veldig bra.

Det er vel få plasser som er mer utsatt for fuktighet og tempratursvingninger enn i en båt.

Så vi får krysse fingrene og håpe på det beste ,sprekker det så blir det om ikke annet en fin blink for hagleskyting :grin:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...