Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Styr unna ino.no


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er selve selskapet som er problemet, men

heller radioteknologien. Det er en dyr løsning å drive.

Den er veldig sårbar. Både vær og vind og andre ting

spiller inn. Og det går utover kundene.

Har selv vært innom radiolink. Og hadde vel omtrent samme

mening om min lokale forhandler.

Enkelte tider på året var det bra og andre tider var det

helt for jævli. Lynet sprengte xx antall sendere per år

mens andre fikk senskader, som skapte ustabile linjer

for brukerne.

Pluss at kapasiteten per sender er liten.

Og for ikke å snakke om all pakketap pga. støy osv......

 

Så ta og bytt til ADSL. Der treffer lynet bare 1 gang per år.

Jeg er enig med deg i at teknologien må ta en del av skylden for ustabiliteten.

 

Nå klager jeg i første omgang på kundeservice hos Ino.no

Det må da være mulig å gi kunder en fornuftig tilbakemelding når de får henvendelser. Jeg mottok noen greie tilbakemeldinger på problemer jeg hadde i oktober men jeg har ikke hørt noe etter dette.

 

Ino-nettverket er fylt opp av virus. Jeg la tilfeldig inn min ino-adresse i outlook-klienten min for å se om de evt. sender henvendelser der.

Det eneste jeg mottar er virus.

 

Dessuten har brannmuren min detektert en del som forsøker å bryte seg inn i det siste. Ino benytter seg av NAT og selv mener de at de skal være sikre mot innbrudd. Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

 

Det første Ino.no bør gjøre er å gå igjennom sin kundeservice og innrømme at de selv har brutt kontrakten slik at misfornøyde kunder kan si opp sine kontrakter før bindingstiden er utløpt. Deretter bør de gå igjennom sin egen teknologi og se hva de faktisk har å tilby av tjenester før de markedsfører dette.

 

Om ikke, så har de ingenting å gjøre som ISP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, her som jeg bor har d vært mulig med INO i 2 år, og d eneste jeg har hørt om de siden den første dagen jeg hørte om de er dritt :) Når jeg fikk d selv så fikk jeg erfare d og :)

INO har INGENTING assosiert med en ISP, tipper ino er oppe på loftstuen til en eller annen stril som fant ut han skulle starte bredbåndsselskap, med 2 windows 98 machiner i nettverk som dns med internet connection sharing på :)

Lenke til kommentar
Har allerede bestilt bkk ADSL, men er litt skeptisk ettersom det er de som driver Ino også  :cry:

Nå må du slutte å tulle Adrian, BKK driver ikke INO, de bare eier de eller noe sånt. :) INO kjører nok det der i grøften på egenhånd... :ermm:

 

BKK derimot er meget bra. Av nedetid så hender det at jeg detter ut av MSN av og til. Men jeg er aldri ute mer enn 15 sekunder, og det er ikke sikkert det er BKK som er skylden en gang. Men det er skjelden... Jeg har hatt BKK ADSL siden 1. desember, og nedetiden jeg har merket har vært i underkant av 3 minutter tilsammen. Det var en gang de hevdet på driftssidene at de skulle være nede en stund en natt, men jeg merket ikke noe til det...

 

De svarer vanligvis på e-post dagen etter at den er sendt.

At du får egen IP-adresse teller jo heller ikke negativt akkurat... :thumbs:

 

Og jeg for min del kan ikke klage over at jeg får nesten dobbel så rask linje som det jeg bestilte... (1024@1700Kbps!) :w00t:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Jeg har INO selv, og vet at det ikke er et bra produkt, men det er 15192058102 tusen millioner ganger bedre enn ISDN.

Vi fikk radionett i midten av november, og allerede er "superantennen" på fjellet nr4.

2x lyn og 1x orkan. Ikke kjekt når du har Gud mot deg.

Ellers var det mye nedetid i forbindelse med dette (4-5 dager pr antenne), men de siste 5 ukene har alt vært flott. Download legger seg stabilt på 100-110kBps så jeg klager ikke på hastigheten, men med ~100-130 i ping så er det ikke aktuelt å spillle mye.

 

Om ca 5 uker kan vi få ADSL, så da blir nok saken bedre. (utenom upload)

 

Nettet er nede i Tysvær igjen. Nok en gang har lynet slått ut sentrale komponenter i nettet. Vi jobber med saken, og håper å ha nettet oppe i løpet av dagen i dag. 26/02-2004

Hm, den fikk jeg ikke med meg... 3x lyn da.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Vel, INO blir bare verre og verre, virker som om Kvalito hadde suprem kundeservice i forhold. Jeg har nå sendt dem fem mail for å få åpnet portene på routeren min (INO gjør det umulig å ordne slikt selv), men aldri fått noe svar. Jeg har ringt kundeservice to ganger, og begge gangene blitt videreført til BKK istedenfor INO (det er et nytt system der du tydeligvis blir videreført hvis det er opptatt hos INO). Begge gangene har BKK forsøkt alle linjer til INO, uten å komme gjennom de heller. De har så sendt mail til INO og forklart dem at jeg skal ha åpnet portene mine snarest mulig, men INO driter i det. De har ignorert fullstendig mailene fra BKK også. I ren desperasjon fikk jeg tak i privatnumrene til de ansatte hos INO, og fikk endelig kontakt med en. Han påstod at "alle porter hos INO var åpne", noe jeg fant ekstremt absurd. Til slutt vedgikk han derimot at han ikke hadde så god oversikt på det der, og skulle snakke med en annen navngitt person i INO, som så skulle ta kontakt med meg. Igjen skjer det absolutt INGENTING.

 

Det viser seg altså å være umulig å opprette en dialog med ISP, jeg blir rett og slett totalt oversett. Jeg finner dette både ekstremt og nesten uvirkelig. For ordens skyld, jeg har ikke gjort noe som skulle medføre at de ignorerer meg, jeg har vært saklig i alle henvendelser (selv om jeg har påpekt at jeg er irritert flere ganger). En så enkel og standard henvendelse som å få åpnet portene på routeren min blir totalt ignorert, tydeligvis helt bevisst. De nekter å kommunisere med meg med mindre jeg overrasker dem ved å ringe privat. Får jeg et annet problem på linjen kan jeg jo ikke gjøre noen ting, det virker som om INO har oppdaget at de ikke trenger å ha kontakt med kunder lenger takket være det nye systemet. Det ville overhodet ikke overraske meg om INO bevisst holder linjene opptatt store deler av arbeidstiden for å unngå kundekontakt, det er noen syke mennesker. Jeg kommer til å sende mail til BKK hvor jeg informerer om at jeg rett og slett nektes support, og jeg oppfordrer alle INO-kunder til å sende mail til BKK med sine problemer med kundeservice'n der. Kanskje BKK vil ta steget fullt ut, og styre INO enda mer direkte, når de skjønner at INO faktisk er komplett og fullstendig på felgen.

 

Til slutt, folkene hos BKK forsøkte faktisk å hjelpe meg men de kjente ikke til INO-opplegget. Jeg fikk allikevel enkelt og greit forklart hvordan det kunne gjøres hvis jeg hadde vært kunde hos BKK, en prosess som ville tatt meg ett minutt. Det finnes ingen unnskyldning for INO sin totale udugelighet. Det kjedelige er at jeg bor 5,7 km fra telefonsentralen jeg er koblet til, og hvis BKK bruker samme adsl-opplegg som de andre leverandørene får jeg vel antakeligvis en enda dårligere linje hvis jeg bytter. Jeg har ikke forhørt meg om dette, men jeg går ut fra at BKK sitt tilbud til private fungerer på samme måten som NextGenTel sitt. Det snakkes om å bygge ut fiber, men det er her uansett ikke nå, og ting tar tid, spesielt når det gjelder bredbåndsutbygging. Vel, jeg ville bare dele mine nyeste erfaringer med herlige INO. Det er triste greier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ino er nå kjøpt opp av bkk har jeg fått beskjed om.

De skal ta over ino sin distribusjon.

 

Sakset fra www.e134.no som er min leverandør:

 

"Leverandøren vår av breiband, INO, vart for ei tid sidan kjøpt opp 100 prosent av BKK Bredbånd. Dette betyr at BKK Bredbånd etter kvart overtar rolla som leverandør."

 

Det høres bedre ut! Så får vi i vært fall svar på mailer som blir sendt!

Lenke til kommentar

Eg opna ein gong ein liknade thread... Den er no steng i likheit med både underskriftskampanjen og hat sida....

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=65277&hl=ino

 

Gode gamle svino.tk er ikkje lenger å finne sidan ino truga meg med saksøking.

 

Til alle som har problem med ino... Fix ting sjølv det har eg gjort.... Det er enkelt å overtala ein innstallatør til å gje frå seg passord til ruter... He he då kan du mekke sjølv genialt enkelt ganskel enkelt genialt.... Sidan sikkerheit er eit ukjend begrep hjå ino er det ikkje noko problem å komme seg innpå andre PC-ar med ino.... Har personleg vore inne på nadre Pc-ar og lasta ned meir eller mindre viktig info... Alt frå visa kodar til spel, program oppsigelsar... Tja så og seie alt....

 

SIdan eg er ein snill gutt så kjem eg nok ikkje til å få mykje bruk for desse kodane men det er kjekt å vete at eg kan..... I'VE GOT THE POWER!!!

 

Eg er ein hakkar... Jaffal hjå ino for det er så enkelt at sjølv mor kan greie det.

Endret av Navyshark
Lenke til kommentar
.... Sidan sikkerheit er eit ukjend begrep hjå ino er det ikkje noko problem å komme seg innpå andre PC-ar med ino.... Har personleg vore inne på nadre Pc-ar og lasta ned meir eller mindre viktig info... Alt frå visa kodar til spel, program oppsigelsar... Tja så og seie alt....

 

SIdan eg er ein snill gutt så kjem eg nok ikkje til å få mykje bruk for desse kodane men det er kjekt å vete at eg kan..... I'VE GOT THE POWER!!!

 

Eg er ein hakkar... Jaffal hjå ino for det er så enkelt at sjølv mor kan greie det.

Ja vel. Så du føler deg tøff ved å skryte av lovbrudd her på forumet?

 

Liker ikke sånne som deg, som tar seg til rette som de selv vil, uansett.

Lenke til kommentar
humm er ikke enig det er ikke ulovelig å gå inn en dør som er åpen , sier heller fy ino dette er for dumt håper bkk får skikk på dette da ...

INO kan vel ikke lastes for at folk ikke har vett til og sikre seg og sine maskiner.

Folk flest som har en pc vet faktisk ikke så utrolig mye om sikkerhet og sånt, men bruker pc-en til e-mail og internett.

 

Uansett om det er åpent til andre maskiner på netter, er det opp til deg om du vil utnytte dette sikkerhetshullet. I det øyeblikket du gjør det du beskriver, beveger du deg ut i en klar etisk gråsone.

 

(Det som installatøren gjør er jo heller ikke akkurat helt etter boka, kan man si)

Lenke til kommentar
Uansett om det er åpent til andre maskiner på netter, er det opp til deg om du vil utnytte dette sikkerhetshullet. I det øyeblikket du gjør det du beskriver, beveger du deg ut i en klar etisk gråsone.

 

(Det som installatøren gjør er jo heller ikke akkurat helt etter boka, kan man si)

Vel, deler du ut mapper på LAN ut mot INO så har man jo igrunn lite og klage på.

Montøren har vel ingenting med måten folks manglene kompetanse og gjøre.

Lenke til kommentar

Telenor ? har ikke de begrensning på billigste pk.? tenker på antall ip adr. Pcèr på nettet samtidig begrenset til 1 slik som UPC driver og roter.

Jeg mener det er 2 slags selskaps strategi de som tyner ut hver en kr. hos kunden og de som tar en anstendig pris(den reele pris) og sier hva det koster fra dag 1.

Lenke til kommentar
Foreløpig vet jeg fortsatt ingen ISP som er bedre enn Catch Communications. De er rett og slett overlegne. Skal du ha best ping/oppetid/kundeservice/whatever, så er det det du skal ha...koster kanskje litt mer, men kvalitet koster...

Jeg er enig. Har veldig god erfaring med dem i bedriftssammenheng og har også byttet til dem privat. Stabilt, bra ping, god hastighet, tegn på bra underliggende nettverksstruktur videre ut i verden (type 10 hopp på traceroute til servere i USA=få mellomledd gir høy stabilitet og bra hastighet). De to gangene jeg har ringt kundeservice (i forbindelse med oppkobling) var det ikke mange ring på telefonen før jeg fikk svar. De er ikke billigst men det ser ut til å være en gjennomført kvalitet på tjenestene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...