Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Styr unna ino.no


Anbefalte innlegg

Jeg har vært kunde hos ino.no i ca. 8 måneder. Grunnen var at det var den første og da eneste som kunne levere bredbånd. :angry:

 

Det virket fint de første ukene med hastigheter på rundt 800 kb/s.

Jeg ble lovet hastigheter mellom 300-1200 kb/s.

For dette betaler jeg en fast månedspris på 499 kroner i 2 år.

I tillegg ble jeg pålagt en engangsinvestering i montering på nærmere 2000 kroner.

:angry:

 

Etter noen uker så sank hastigheten betydelig. Nå vil jeg påstå at jeg har en hastighet på mellom 250-320 kb/s

I tillegg brytes linjene stadig. Jeg opplever flere timers brudd med få dagers mellomrom. Selvfølgelig opplever jeg bruddene når jeg kommer hjem fra jobb, ca. kl. 19:00 og utover og da er "kundeservice" hos Ino.no stengt for dagen.

(De stenger kl. 16:00)

Jeg har forsøkt å sende flere mail til dem uten å få noen fornuftige svar.

:thumbdown:

 

Jeg må restarte (ta ut strømmen) på strømforsyningen til antennen flere ganger om dagen. :ermm:

 

Jeg mener at Ino.no ikke har holdt seg til kontrakten og at jeg da har full rett til å si opp bindingstiden med dem.

 

Hva mener dere?

 

Nå holder jeg på å se etter alternativer. Dessuten vil jeg også benytte telio.no som telefonabonement og da må jeg ha noen som er oppe 24/7 og noe som jeg kan stole på. Helst bør kundeservice være oppe på kveldstid og de må iallefall svare på henvendelser.

 

De eneste som kan levere bredbånd (utenom Ino.no) til meg er følgende.

 

Tiscalli

Bluecom

Telenor

 

Jeg ønsker mest mulig fart og ingen nedetid samt en god kundeservice.

Jeg vil aller helst ikke ha noen begrensninger da jeg vil ha mulighet til å laste ned 50-60 GByte i måneden. Jeg vil heller ikke betale noe særlig mer enn 700-800 kroner i måneden.

 

 

Hvilket valg ville dere gjort?

Har dere noen erfaringer fra noen av disse leverandørene?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk kan kalle dem hva dem vil, men jeg har gode erfaring med Telenor som leverandør når det gjelder brukerstøtte og oppetid.

 

Sant nok at de ikke er de billigste på markedet, men de er etter min mening en av de proffeste når det kommer til oppetid og brukerstøtte. Kommer helt an på hva du legger vekt på :)

 

(Selv bruker jeg firstmile idag, siden Telenor ikke kunne levere meg SHDSL. Hadde telenor ADSL før, og opplevde så og si ALDRI noen problemer med nedetid etc.)

Lenke til kommentar

Jeg er så enig. INO er en meget ustabil, dårlig og lite seriøs internettleverandør. I tillegg til trege hastigheter får du ikke mulighet til å sette opp FTP og lignende, fordi alle kundene deler på EN IP-adresse ut mot internett. Dette gjør at det ofte blir problemer med tilkobling til irc og lignende.

Jeg hadde internett fra dem i over et år, men byttet - endelig - i januar, til tele2 adsl. Slik jeg har forstått det kan tele2 levere der telenor kan..?

 

Telenor er dyrt og med begrensninger, Tiscali har meget dårlig service og Bluecom er ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Folk kan kalle dem hva dem vil, men jeg har gode erfaring med Telenor som leverandør når det gjelder brukerstøtte og oppetid.

 

Sant nok at de ikke er de billigste på markedet, men de er etter min mening en av de proffeste når det kommer til oppetid og brukerstøtte. Kommer helt an på hva du legger vekt på :)

 

(Selv bruker jeg firstmile idag, siden Telenor ikke kunne levere meg SHDSL. Hadde telenor ADSL før, og opplevde så og si ALDRI noen problemer med nedetid etc.)

Jeg har også hatt god erfaring med Telenor når det gjelder Internett via ISDN.

De var dyre, men linjene var stabile. Jeg hadde Internett-abonement der i 5 år.

Kundeservice var ikke så veldig bra, men mye bedre enn det jeg har opplevd fra Ino.no nå.

 

Telenor er et veldig aktuelt alternativ om jeg finner ut at de ikke har linjebrudd samt at jeg kan ha mulighet for "fri nedlasting"

Lenke til kommentar
Har INO jeg også, og har bare klager: Pingen er MEGET ustabil, og når den er stabil detter internetten gjerne ut, laster ned på ca 40 kb/s og ble lovet rundt 80-130. O S V.

Jeg har også hatt veldig ustabil ping via Ino.no. Nå er det rundt 3-5% pakkefeil, men det har vært oppe i nærmere 50% på det værste.

Lenke til kommentar
De eneste som kan levere bredbånd (utenom Ino.no) til meg er følgende.

 

Tiscalli

Bluecom

Telenor

 

Har du ikke mulighet for NextGentel da?

Selv har jeg hatt Bluecom, men har erfart at de ikke er så veldig interessert i å ta vare på gamle kunder (prisingen), så jeg kommer til å gå over til NextGentel.

Bluecom er for dyre.

Lenke til kommentar
De eneste som kan levere bredbånd (utenom Ino.no) til meg er følgende.

 

Tiscalli

Bluecom

Telenor

 

Har du ikke mulighet for NextGentel da?

Selv har jeg hatt Bluecom, men har erfart at de ikke er så veldig interessert i å ta vare på gamle kunder (prisingen), så jeg kommer til å gå over til NextGentel.

Bluecom er for dyre.

Dessverre så kan jeg ikke få NGT.

Jeg snakket med en kundebehandler der for noen minutter siden og han fortalte meg hvilke selskaper som antageligvis kunne levere til meg.

Det var Tele2, Tiscalli, Bluecom og Telenor

Nå har jeg sjekket telefonnummeret mitt hos Tele2 sine sider, men det ser ikke ut som de kan levere tjenester til meg enda. Jeg skal ringe kundeservice der for sikkerhet skyld.

Lenke til kommentar

Sant som det sies, INO er en elendig ISP.

 

- Mye nedetid (minst to dager/mnd)

- Hastigheten som er lovet overholdes _IKKE_

- Det er ekstern firewall som sperrer for høye hastigheter på diverse P2P-nettverk.

- De økte nettopp prisen på en lusete linje som scorer 350 kb/s på itavisen.no, fra rundt 500,- til 800,-

- Kundeservicen er elendig, og serveren kryr av virus. Fikk her om dagen tilsendt virusmail av en INO-ansatt, som ble sendt om og om igjen. Blokkerte han.

- Det er antenne, og er det dårlig vær hender det at man ikke får kontakt i det hele tatt.

 

Har dere tilgang på noe annet, så velg heller det, hva enn det er!

Lenke til kommentar

Er enig med alt som er sagt her, sitter for øyeblikket med Ino nå, og det er noe dritt. Har allerede bestilt bkk ADSL, men er litt skeptisk ettersom det er de som driver Ino også :cry:

 

Men jeg ville anbefalt alle som vurderer å skaffe seg ino å styre langt unna. Dette er den mest useriøse bredbåndsleverandøren jeg har hørt om.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er selve selskapet som er problemet, men

heller radioteknologien. Det er en dyr løsning å drive.

Den er veldig sårbar. Både vær og vind og andre ting

spiller inn. Og det går utover kundene.

Har selv vært innom radiolink. Og hadde vel omtrent samme

mening om min lokale forhandler.

Enkelte tider på året var det bra og andre tider var det

helt for jævli. Lynet sprengte xx antall sendere per år

mens andre fikk senskader, som skapte ustabile linjer

for brukerne.

Pluss at kapasiteten per sender er liten.

Og for ikke å snakke om all pakketap pga. støy osv......

 

Så ta og bytt til ADSL. Der treffer lynet bare 1 gang per år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...