Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Styr unna ino.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lest tråden og finner ikke noe om passord og routere, at folk ikke passer på sin egen sikkerhet er og blir deres eget ansvar.

Navyshark:

Til alle som har problem med ino... Fix ting sjølv det har eg gjort.... Det er enkelt å overtala ein innstallatør til å gje frå seg passord til ruter... He he då kan du mekke sjølv genialt enkelt ganskel enkelt genialt....
Lenke til kommentar
Les igjennom hele posten, og ikke minst; tenk!

Tenke på hva?

Hvis denne routeren står ute hos kunde er det da en selvfølge at man skal ha mulighet til og konfigurere denne selv, alt annet er bare tull fra ISP.

Jeg leste tråden men ikke f om jeg fant det du sitert men det er ikke så uvanlig for meg og være letter blind ;)

Lenke til kommentar
Jeg er så enig. INO er en meget ustabil, dårlig og lite seriøs internettleverandør. I tillegg til trege hastigheter får du ikke mulighet til å sette opp FTP og lignende, fordi alle kundene deler på EN IP-adresse ut mot internett. Dette gjør at det ofte blir problemer med tilkobling til irc og lignende.

Jeg hadde internett fra dem i over et år, men byttet - endelig - i januar, til tele2 adsl. Slik jeg har forstått det kan tele2 levere der telenor kan..?

 

Telenor er dyrt og med begrensninger, Tiscali har meget dårlig service og Bluecom er ganske dyrt.

Jepp,, stort sett er tele2 der telenor er..

Grunnen kan jo betenkes,, kan jo nevne at telenor eier 40% ell noe av aksjene i tele2,, og at de i virkeligheten er et litt rimeligere alt., slik at telenor tjener penger uansett.. bare se på prisene deres,, spes på fasttelefon.. den samme prosenten går igjen på alt..

 

Men,, de krasjlander i 2006.. i know..

Lenke til kommentar
Hvis denne routeren står ute hos kunde er det da en selvfølge at man skal ha mulighet til og konfigurere denne selv, alt annet er bare tull fra ISP.

Nå er det en gang sånn at kundene ikke skal få gjøre dette selv, men må kontakte en admin. Det er ikke en selvfølge å få konfigurere routeren selv med INO.

 

Det er ikke en selvfølge å være kunde hos INO, men et privelegium.

Det er ikke en selvfølge å være medlem her på hardware.no's forum, men et privelegium.

 

osv.

Lenke til kommentar
Nå er det en gang sånn at kundene ikke skal få gjøre dette selv, men må kontakte en admin. Det er ikke en selvfølge å få konfigurere routeren selv med INO.

Det er ikke en selvfølge å være kunde hos INO, men et privelegium.

Hvorfor er det så fryktelig viktig at folk ikke kan fikse routerne sine selv?

Får du fikset disse routerne på minuttet da hvis du ringer support?

Hva slags problemer skaper dette for andre enn kunden selv?

Og svjv bruker INO idiotsytemet med og plassere folk bak NAT-router sentralt i nettet sitt, korriger meg om jeg har feil.

Et privilegium i mangel på noen bedre leverandører?

Lenke til kommentar

Uansett, jeg har hatt Telenor internett i 3 år nå (før lureriet med max nedlasing begynte...) 728/128 : betaler 398 ( normalt 498kr) med div. bonuser.... borettslags ordning osv. (dette er fribruk, fortsatt dyrt syns jeg!)

ALDRI hatt nede-tid... kundeservice tar ca 15-45 å kontakte :angry: Men har bare trengt å ringe dem ett par ganger. Nå skal visst Telenor senke prisene...

Har kamerater som har chello fra upc, det er å anbefale! De har 10-20% høyere hastighet enn oppgitt av leverandør. Men når det gjelder hastighet/pris + service, oppetid osv. - vil jeg gjerne høre om dere har noe bedre forslag til en pris under 500... (Bor i Oslo)

Lenke til kommentar

Det er ikke så fryktelig viktig, hadde satt pris på å få konfigurere sjølv, jeg bare påpeker at DET IKKE ER LAGT OPP TIL DETTE.

 

For meg var INO eneste alternativ når vi kobla opp.

 

Og, tidligere i posten er jo kundeservicen ettertrykkelig beskrevet som dårlig og treig, så tror ikke du får åpna noen porter ol. dersom du ringer support.

Lenke til kommentar
Og, tidligere i posten er jo kundeservicen ettertrykkelig beskrevet som dårlig og treig, så tror ikke du får åpna noen porter ol. dersom du ringer support.

Da burde man anmelde de for falsk markedsføring, de gir jo ikke tilgang til internett men tilgang til www og e-post for og si det litt enkelt.

Fordi dette stemmer ikke så lenge man ikke har fri tilgang uten hindringer eller på en lett måte kan skaffe fri tilgang, klippet fra www.ino.no :

 

INO leverer fastlinje-Internett til både private og bedrifter, til gunstige priser.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
:D

 

Månedens gullkorn eller?

Joda.

 

Ino har vært et mareritt i nesten 1 år.

 

Fikk kompensasjon på litt over 1000 kroner da jeg forklarte problemene og samtidig henviste dem med link til denne posten på hw.no. :yes:

Dessuten fikk jeg bryte av kontrakten som hadde binding i 2 år, 1 år før bindingstiden var over og det med umiddelbar virkning.

 

Er middels fornøyd med kompensasjonen siden jeg har betalt inn 500 kroner måneden for en tjeneste som de ikke kunne levere tilfredstillende.

 

Jeg har hørt om andre som bruker ino hvor de får høyere hastighet enn meg, men man kan jo ikke basere seg på dette.

 

Nå har jeg gått over til bluecom og er veldig svært godt fornøyd.

Jeg har hatt bluecom i over 1 måned uten problemer.

Det har kun vært nedetid i noen minutter som har blitt varslet.

 

Det var som å gå over fra sort/hvitt til farge-tv :D

 

/Kjetil :green:

Endret av kjetil2002
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Folk kan kalle dem hva dem vil, men jeg har gode erfaring med Telenor som leverandør når det gjelder brukerstøtte og oppetid.

Det er jeg så ENOMRT enig med deg i. sentralen her har hatt litt problemer grunnet noen forsøker hos eidsiva. Men jeg kontaktet den geniale kundeservicen og vips! var det fikset.

ELSKER kundeservice hos telenor.

Den live chatten blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...