Gå til innhold

Når blir lcd skjerm testen offentligjort?


morara

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du forresten rukket å testet 21" skjermene?

Har nettopp bestilt meg en Samsung 213t skjønner du :D

ja, det har jeg.

 

Gratulerer med ny skjerm som er på vei da.

 

Du vil GARANTERT ikke bli skuffet.

Fint å høre. Har vært nær ved å trykke på kjøp-knappen flere ganger men bestemt meg for å se hva den får i testen din før jeg kjøper.

 

Jeg har ikke så alt for stor peiling på LCD så jeg må slenge på ett spørsmål: Er det slikt som skjer at man får en død piksel/flere døde piksler på skjermen? Er det langt fra uvanlig kommer jeg nok ikke til å bestille..

 

Står kanskje i LCD-guiden din, har ikke lest den enda :blush: Får gjøre det i morgen :)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Når det gjelder tester og produktomtaler er produktprisen på omtaletidspunktet veldig viktig eller interessant for de aller fleste leserne. Testen kan likevel være basert på skjermens (i dette tilfelle) kvalitet.

 

Så jeg vil anbafale ALLTID å ha med testtidspunktets pris, dato for prisen og link til prisguiden.

 

Og jeg må si det er helt uforståelig for meg at testen i seg selv på noen måte blir svekket av opplysning om testtidspunktets pris og dato samt link til prisguiden. Testeren vil på alle måter innfri leserens ønsker bedre ved å ta med disse opplysningene + linken.

 

Hilsen

Grrrr eller hva det var jeg het da ...

Lenke til kommentar

testen er nå ferdigskrevet (del 1), jeg skal sende denne til rett person i morgen. (sitter på jobben nå og skal i teater etterpå) Skal i kveld / natt rette noe skjønnhetsfeil.

 

Tar sikkert over helgen før denne blir publisert. Det er jo tross alt snakk om en del sider...

 

Håper jeg svarer til forventningene deres da......

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Har dere testet Samsung 173P?

 

Den er jo av den nye generasjonen Samsung skjermer med magic tune og natural colour, og har visst samme billedrør (identiske specs) som 173T.

Forskjellen ligger visst i utseendet og ergonomi. Jeg sitter her på en 173P nå, og kan ikke si at jeg har funnet noen ulemper ved den bortsett fra at den har separat strøm-boks (altså at den ikke sitter i foten). Fargegjengivelsen er utrolig bra, og slippet i skjermen er heller ikke noe særlig å snakke om - det er der, ja, men det går fint an å bruke den til film og spill (synes jeg).

 

Jeg som driver og tukler litt med photoshop og med fotografi er veldig fornøyd med natural colour funksjonen, ettersom det gjør at jeg får akkurat de samme fargene på skjermen som printeren (Epson Stylus Photo 950) gir når jeg skriver dem ut.

 

Hovedgrunnen til å kjøpe denne fremfor andre samsung skjermer er utseendet: Perlehvitt og sølv :) - altså veldig "apple" look (som den nye Ipoden).

Ulempen er prisen... den koster litt i overkant av 6000kr

 

Det jeg lurer på Øivind, er hva du synes om denne i forhold til de andre skjermene du har testet. Nå skal jeg bestille enda en LCD skjerm hvert øyeblikk, ettersom min far skal ha en også, og da lurer jeg litt på om jeg skal gi ham 173P'en og om jeg skal kjøpe meg en annen - ettersom jeg også spiller en god del.

 

Foreløpig er jeg nå fornøyd med denne, men jeg ser ikke bort i fra at andre skjermer har bedre spill-egenskaper.

Lenke til kommentar

har dessverre ikke testet din modell, vi testet 173t og 172s.

 

Men samsung er ikke et dumt valg, når det gjelder generell bruk og foto + film. De er en av tre produsenter som skiller seg ut på dette området. Når det gjelder spill er det to andre som er helt i spissen.

 

Jeg nevner igjen at det viktigste er hvordan du syns skjermen er.

Lenke til kommentar
Bare lurer: blir dette en sånn "offisiell" test som kommer opp som de andre testene hw.no utfører akkurat som den nyelige testen av Creative Gigaworks s750 eller vil don komme som en sånn "brukertest" i forumkategorien brukertester?

Det er opp til redaktør å avgjøre. Er den god nok kommer den sikkert på forsiden.

 

men jeg vektlegger at dette er bassesrt på 7 ulike personers erfaringer og derfor ikke en subjektiv test som ofte mange er.

Lenke til kommentar
Bare lurer: blir dette en sånn "offisiell" test som kommer opp som de andre testene hw.no utfører akkurat som den nyelige testen av Creative Gigaworks s750 eller vil don komme som en sånn "brukertest" i forumkategorien brukertester?

Det er opp til redaktør å avgjøre. Er den god nok kommer den sikkert på forsiden.

 

men jeg vektlegger at dette er bassesrt på 7 ulike personers erfaringer og derfor ikke en subjektiv test som ofte mange er.

7 stk ? :scared:

Lenke til kommentar

vi hadde LAN, og skjermen er teste på ulike maskiner med ulik ytelse. Men det gikk en del maskiner igjen med 9800 pro kort.

 

settningen ble litt rar, men jeg lar den stå slik at dere kan le av mine skrivekunnskaper, så slipper jeg å bli ledd av etter testen:P

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Ok, saken er; jeg er ikke heeeelt fornøyd med responsen i spill på denne skjermen, men det går fint an å spille med den. Jeg ser ikke noe særlig glipp i skjermen med mindre jeg spiller UT2k3 og vrir på hodet veldig veldig fort frem og tilbake.

 

Det virker forsåvidt som om 173P bare er en "designer" utgave av 173T, så den er vel ganske lik i bruk. Fargegjengivelsen er som sagt helt fantastisk, så til foto er den utrolig bra.

 

Hmm, lurer på Samsung 213T :) Den frister.

Men det gjør forsåvidt Hercules ProphetView II 19BLK også :p (19"), og forsåvidt ville jo ikke en 17" til vært så dumt.

 

PS: Jeg dreit meg litt ut når jeg skulle teste spill-ytelsen på skjermen min første gangen. Jeg kjørte på med NFSU, med motionblur på, selvsagt. Tror du jeg fikk sjokk? Alt var jo blurry med en gang det begynte å gå fort :p Dette endret seg jo heldigvis med en gang jeg slo av motionblur effekten.

Lenke til kommentar

Hr. dahle, jeg er veldig nysgjerrig. Hvordan har du fått tak i alle skjermene så du kan teste dem ut? Har du noen kontakter innenfor alle selskapene, eller spør du om du kan få låne dem til en stor lcd-test? Hvordan? Tviler på at jeg hadde fått låne (20?) lcd skjermer hvis jeg bare hadde ringt. Men, altså, hvordan? og hvor mange skjermer er det i testen totalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...