Gå til innhold

Når blir lcd skjerm testen offentligjort?


morara

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hr. dahle, jeg er veldig nysgjerrig. Hvordan har du fått tak i alle skjermene så du kan teste dem ut? Har du noen kontakter innenfor alle selskapene, eller spør du om du kan få låne dem til en stor lcd-test? Hvordan? Tviler på at jeg hadde fått låne (20?) lcd skjermer hvis jeg bare hadde ringt. Men, altså, hvordan? og hvor mange skjermer er det i testen totalt?

Det begynte med at jeg kjøpte q17s

deretter ble jeg intressert i hvordan den fungerte

letet rundt etter informasjon, og fant ikke så mye

begynte å ringe noen produsenter for info.

 

resultat = lcd guiden

 

deretter så jeg en tråd hvor det var snakk om oldies lan

vi snakket en del om dette og ble enige om å ha det hos meg.

da det er tungvindt å bære med seg alt sa jeg at jeg fikse skjermer.

ringte noen og spurte om å få låne de

alle var positive og det utartet seg.

 

 

resultat = tanker om å lage test

 

 

Kontaktet hw og spurte om de vill ha en test

de var og positive

spurte litt på forumet = positivt

noen produsenter kontaktet meg for å ta med deres modeller.

 

Resultat = testen

 

 

 

Utrolig hva man kan få til med å ringe en produsent og være hyggelig...

 

 

edit : glemte en ting. Jeg liker å ha et stor sammenligningsgrunnlag når jeg først skal uttale meg om ulike skjermer.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Hr. dahle, jeg er veldig nysgjerrig. Hvordan har du fått tak i alle skjermene så du kan teste dem ut? Har du noen kontakter innenfor alle selskapene, eller spør du om du kan få låne dem til en stor lcd-test? Hvordan? Tviler på at jeg hadde fått låne (20?) lcd skjermer hvis jeg bare hadde ringt. Men, altså, hvordan? og hvor mange skjermer er det i testen totalt?

Det begynte med at jeg kjøpte q17s

deretter ble jeg intressert i hvordan den fungerte

letet rundt etter informasjon, og fant ikke så mye

begynte å ringe noen produsenter for info.

 

resultat = lcd guiden

 

deretter så jeg en tråd hvor det var snakk om oldies lan

vi snakket en del om dette og ble enige om å ha det hos meg.

da det er tungvindt å bære med seg alt sa jeg at jeg fikse skjermer.

ringte noen og spurte om å få låne de

alle var positive og det utartet seg.

 

 

resultat = tanker om å lage test

 

 

Kontaktet hw og spurte om de vill ha en test

de var og positive

spurte litt på forumet = positivt

noen produsenter kontaktet meg for å ta med deres modeller.

 

Resultat = testen

 

 

 

Utrolig hva man kan få til med å ringe en produsent og være hyggelig...

 

 

edit : glemte en ting. Jeg liker å ha et stor sammenligningsgrunnlag når jeg først skal uttale meg om ulike skjermer.

Bra det at vi har engasjerte sjeler som er villige til å dele erfaringer og viten om div. ting :thumbs: -stå på!

 

Dessuten er jeg og fan av store roundups sånn at jeg får sammenlignings grunnalg med tanke på kjøp. :D

Lenke til kommentar

Argh! Altfor spennende å vente. Holder på med å bestille en LCD skjerm nå, men ingen nettbutikker har den inne :( (Hercules Prophetview 920 Pro DVI 17"). Ser ut til at jeg må vente til starten av april hvis jeg vil ha den. :mad:

 

Håper du inkluderer hvem som har produsert "bildepanelet", og hvilken type det er. Ser fram til testen. Er det mulig å få et lite hint om jeg skal bestille herculesen eller vente? :yes:

 

Sitter for tiden på en lånt bærbar type utgått intil jeg får tak i skjerm til min pc... :ermm:

Lenke til kommentar

da venter jeg på testen, men så vidt jeg har sett rundt omkring (blandt annet toms hardware), så får den (herculesen) bra poeng på bilde (bra til spilling og film, ok farger), men minus på at den ikke kan justeres i alle vinkler og retninger, og at den ikke har usb hub etc i skjermen. (lang setning). Det er sikkert greit med usb hub og høytalere i skjermen, men det er ikke noe jeg trenger. Vil heller betale for bildet. :)

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Har du testet store gamer skjermer ? :)

 

Kunne tenke meg en gamer-LCD som klarer 1600x1200..

Ingen fare. Har du muligheten til å bla opp store lapper så kan jeg anbefale et par jeg ;)

Det var faktisk overraskende mange gode store skjermer :)

Jeg klarer da alltids å finne en selv, men vil ha en test på noe før jeg kjøper det.

 

Kommer ikke til å kjøpe nå uansett, blir mer å bare "drømme-sikle-el":p

Lenke til kommentar

Og siden jeg først er her og han derre testeren driver å lurer oss ... Er det noen som har fått Samsung 213T -sjermen? Hvordan funker den? Håper den ikke blir testet, for ...

 

Når testeren juger om når testen kommer, - kan vi kanskje neppe stole på det han skriver om sjermene. Neppe, - eller kanske? Vi får se ... :no::cry::devil:

Endret av Grrrh
Lenke til kommentar
Jeg syns jeg har lest over to helger nå at testen kommer på HW.no over helgen. Er dette drita useriøst eller? det må da gå ann å opplyse klart og tydelig når testen kommer? Når kommer testen sjef? :devil:

beklager å skuffe deg at det tar tid.

 

Jeg og testpanelet gjør dette på frivillig basis etter våre faste jobber. Tro det eller ei men jeg har jobbet hver dag i tre uker nå. Det er ikke bare å skrive; jeg anbefaler den, jeg anbefaler ikke den......

 

Vi bør også vite hva vi snakker om

Lenke til kommentar

Hehe, da er jeg eneren da ... :green:

 

Litt useriøs er det nok bra å være, og det er nok noen såkalt; "seriøse" jeg rett og slett ikke forstår. Er det Piet Hein som begynner et gruff med:

 

Den som kun tar spøk for spøk

og alvor

kun alvorligt,

han har nok

i bund og grund

forstått det hele dårligt

 

tror ikke det er riktig gjengitt, - men det som står ovenfor, det står der. Seriøst :scared:.

 

Men det er nok litt uheldig å love en slik test i lang tid før den kommer. Det er nok ikke seriøst nei ... :devil:. Men jeg gleder meg til testen :w00t: . Og så ikke bruk mer enn en smily pr. post da!

Endret av Grrrh
Lenke til kommentar

såpass ja!

 

Jeg testa en samsung 16ms (husker ikke modell) for en tid tilbake, og værre syn har jeg ikke sett :(

Trodde allt håp var ute med tanke på å anskaffe seg en brukbar lcd..

 

Håper det du antyder stemmer, og Gleder jeg meg til å bli overasket ;)

Endret av zr4th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...