Gå til innhold

Når blir lcd skjerm testen offentligjort?


morara

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er lcd eller crt best til spill?

søk, så finner du times-lange diskusjoner, er man 1337 r0xx0r gamer er nok Crt tingen, men jeg har selv spilt Starwars Jedi Outcast (FPS-spill) på en Hercules 17" LCD skjerm (regnet blant LCD kjennere til å ikke være det beste akkurat), uten at det bød på noe som helst problem. tror nok de fleste ikke vil merke forskjellen med dagens LCD skjermer når det kommer til ghosting og etterslep, og det er vel det eneste svake punktet til LCD-skjermer, og er som sagt snart borte. Dermed er LCD helt toppers for spilling, (spesielt ettersom man slipper all strålingen og flimringen som kommer med CRT skjermer.)

 

Uannsett skulle bare brøle ut min glede om at denne bebien er på vi inn i mitt hus :

 

http://telehuset.jbiz.no/pdf/ds_S19-1.pdf

 

gleder meg!

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar

Per dags dato trodde jeg nå iallefall at crt fortsatt slår crt.

 

tipper du mener crt er bedre enn lcd.

 

Jeg er enig og uenig.

 

crt har raskere responstid, har ikke nativ opplsøning, er billigere.

 

jeg har lcd og har ingen problemer med spill. Kanskje jeg ikke er god nok i de spillene jeg spiller?

Lenke til kommentar

Per dags dato trodde jeg nå iallefall at crt fortsatt slår crt.

 

tipper du mener crt er bedre enn lcd.

 

Jeg er enig og uenig.

 

crt har raskere responstid, har ikke nativ opplsøning, er billigere.

 

jeg har lcd og har ingen problemer med spill. Kanskje jeg ikke er god nok i de spillene jeg spiller?

Jaja, jeg har heller liten peiling her så jeg tror jeg ikke skal gå lenger ut på den tynne isen. Bare for å legge til, personlig liker jeg lcd mye bedre enn crt... vet ikke hvorfor men det er bare sånn :laugh: men valget falt nok på en crt monitor for en fattig 15-åring :p

Lenke til kommentar

Eg har bare hatt crt skjermer og har inatt bestilt meg min første lcd skjerm! Glede meg te å se eventuelle forskjeller, men eg har store foventninger te lcd skjermen. Skulle egentlig venta te den testen komme ut, men eg blei for utålmodig. ;)

Må nok ein gong berømme Øivind Dahle & Co for all tidå dei har ofra for å testa dessa skjermane! Eg tror 110% av forumet sette pris på det dåkkår gjør. Det ska bli kjekt å lesa det! :thumbs:

(Bestilte forresten Hercules 17" LCD Prophetview 920PRO DVI. Gleder meg som ein unge!! :dribble: )

Lenke til kommentar

Jeg nevnte Dell UltraSharp 2001FP i en annen tråd også, men denne ville ikke være med i testen din. Dette er en meget populær skjerm i statene for tiden, da det er en rimelig 20" LCD skjerm med 16ms responstid. Prisen er kanskje litt dyr i Norge (11600,-). Du har ikke mulighet til å kontakte Dell for test av denne skjermen da, Øivind?

Lenke til kommentar

zr4th: når det gjelder responstid så må man ikke stole blindt på hva som oppgis. Selv om det nå har kommet en standard som sier hvordan man skal måle responstid, så sier den bare halve sannheten.

 

 

The ISO 13406-2 standard defines flat screen response times as the addition of the full on and the full-off time. If you refer to the text published by the international body, it is the addition of the time needed to display a white dot from black, and vice versa, from black to white. Under this standard, it is not actually the total time that is measured but the time that passes between 10% and 90% of the required brightness

 

 

you also have to take into the account the fact that a full-on time or full-off time taken between 10% and 90% could measure 20 ms, while it would measure 40 ms if the time between 0 and 100% brightness were measured. Yet this corresponds to the amount of time that would be needed to actually display the colors requested, and not an approximation of them, which is all that is required by the ISO standard.

 

 

There is another problem, one that is even more worrying than the interval variable. The response time measured between white and black has no connection with the time between gray and black, between green and blue, between white and yellow, etc.

 

 

les mer her: (også om at 16ms skjermer har 18bits farger, ikke 24)

http://www4.tomshardware.com/display/20031105/lcd-04.html

Lenke til kommentar
Tilde som ikke kan vente har x-bits lab også testet lcd skjermer. Del 3 finner du her De har testet bl.a. responstid -> spillskjerm....

Jeg bare nevner at det er en forskjell mellom amerikansk og europeiske markeder.

 

Nå vet jeg ikk eom den siden er amerikansk, men en skjerm om bruker et spesiellt type panel i amerika kan benytte et annet panel i europa.

 

Derfor er det viktig å forholde seg til europeiske tester.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...