Gå til innhold

Når blir lcd skjerm testen offentligjort?


morara

Anbefalte innlegg

Liker ikke helt konklusjonen til Xbit labs;

 

As you may have already understood, there is no “ideal” monitor in this roundup, either. Each of the tested models has strong and weak points, which make it suitable for tasks of one type, and absolutely incompatible with tasks of another type.

 

har ikke akkurat råd til å kjøpe en monitor til spill, en til film osv :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare legge til en liten kommentar om LCD og spill.

 

Har selv 191T fra Samsung, og første kvelden hadde jeg litt blandede følelser med tanke på ghosting/responstid. Spiller mye Q3 også en god del CPMA (raskeste Q3 mod) og første kvelden var det en liten nedtur.

Det snodige er at dette ser jeg overhodet ikke lenger. CPMA er helt ok å spille og jeg må anstrenge meg for å registrere antydning til ghosting.

Har prøvd mange LCD skjermer og konklusjonen må være at øynene dine blir vant til å se denne ghostingen etterhvert, slik at du ikke registrerer den lenger.

Så for de som sitter med nyutpakket skjerm i favorittspillet sitt og gremmer seg: Gi skjermen en uke før du sender den tilbake på angrefristen.........

 

Selv har jeg aldri angret på kjøpet (bortsett fra første kvelden)

Lenke til kommentar
jeg tror du blir kjempe fornøyd med en 19" jeg. Overgangen fra crt til lcd er bare fantastisk uansett hvilken lcd du velger;)

det er når jeg hører slikt, jeg virkelig får lyst på en LCD, men jeg har en kvalitets 19" CRT (Sony Trinitron), og når jeg først skal ha LCD, så tror jeg at jeg må i ganske høy prisklasse for å få bedre bilde... Men uansett, designet, strømbruken, og plassbesparelses evnene til LCD er jo absolutt ikke og forakte :p

 

 

Uansett, jeg ser frem til testen mr. Dahle :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Jeg nevnte Dell UltraSharp 2001FP i en annen tråd også, men denne ville ikke være med i testen din. Dette er en meget populær skjerm i statene for tiden, da det er en rimelig 20" LCD skjerm med 16ms responstid. Prisen er kanskje litt dyr i Norge (11600,-). Du har ikke mulighet til å kontakte Dell for test av denne skjermen da, Øivind?

Min far har en slik en, og nå har ikke jeg stort sammenligningsgrunnlag, men bildekvaliteten er fantastisk, og jeg har fortsatt tilgode og se ghosting i spill... Det er alt jeg kan si.. hadde jeg hatt råd, så ville jeg ikke ha nølt med å skaffe meg en :thumbup:

Lenke til kommentar
Min far har en slik en, og nå har ikke jeg stort sammenligningsgrunnlag, men bildekvaliteten er fantastisk, og jeg har fortsatt tilgode og se ghosting i spill... Det er alt jeg kan si.. hadde jeg hatt råd, så ville jeg ikke ha nølt med å skaffe meg en :thumbup:

Planen er faktisk å kjøpe 2 stk. og sette en på hver side av CRT-skjermen jeg allerede har. Blir vel bare 13-14000 dersom du kjenner noen i Dell .. :scared: Desverre er ho jeg kjenner litt vanskelig å ha med å gjøre. Har ventet nå i et halvt år. Men nå blir det i hvertfall 2001FP i stedet for 1901FP, så jeg er vel forsåvidt heldig .. dersom det går i boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...