Gå til innhold

Har vi fått brukermoderatorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (DrDoogie @ 01/02/2004 : 21:53)
QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 21:46)
....nå er forumet _VIRKELIG_ ute å kjører etter min mening.
Jeg er kanskje litt treg av meg, men jeg har ikke klart å forstå hvor problemet ligger.

 

Kan noen oppsummere det på en enkel og lettfattelig måte, helst på en eller to linjer?

 

EDIT: Grammatikk.

 

EDIT 2: VVV Jeg er, som sagt litt treg. oeivind_dahle jobber med en test, men hva har det med hva "problemet" her er å gjøre? Og hva er "problemet"?

Forumet har nå massevis av feilpostinger i hardware delen av forumet. Mye feilinformasjon. Måten dette løses på er å hente nye moderatorer fra Off-Topic(ikke gef)

Lenke til kommentar

QUOTE (SnowDOG_ @ 01/02/2004 : 21:51)
:roll: selfølgelig har eg fått med meg LCD - alt du trenger å vite tråden.

Ja, men aner meg at det ikke er det folk sikter til.

Han holder nå på med en svær LCD test som skal bli sluppet en gang i neste uke (rett meg om jeg tar feil). Den er nok utvilsomt den største "guide/test" på forumet, og muligens større en noen artikkel sluppet av hardware(og noen av søstersidene). Det er et enormt arbeid å lage en slik test, så han har faktisk en del å true med.

 

Vedrørende andre punker i tråden:

Min grunntanke vedrørende forumet er, som sagt før, at det bør kunne samenlignes med et Leksikon. En slags stor kunskapsdatabase man kan slå opp i og få vite det man trenger, uten annet tull. For å håndheve dette er det viktig med mange og gode moderatorer, derfor er jeg i utganspunktet positiv til utnevningen av bruker-moderatorerer. Jo flere som modererer jo mere moderering blir utført.

Så kommer man til et viktig spørsmål, hvem skal bli moderatorer og hvem skal ikke? Det er ikke bare et spørsmål om å finne de som er gode til å moderere etter reglene, men også gi et indisium om hvor man vil at forumet skal bevege seg hen.

Jeg forstår at Dahle stiller spørsmål ved utnevningen, da den foreløbig har litt "gutteklubben-grei" feeling over seg. Jeg stiller meg bak anmodningen om å få vite hva grunnlaget for utnevnelsen er.

Det er viktig at det går klart fram at utnevnelsene ble tatt utelukkende med tanke på hva som er best for forumet, og ikke pga personlige forbinelser.

Mvh P@rm@nn

Lenke til kommentar

Jeg har også lyst til å komme med mine 2 øre som det heter på fint :p

 

Jeg skjønner poenget til hr. dahle godt. Det må være lov til å stille spørsmålstegn ved en slik type utnevnelse uten at dere ferske moddiser tar det som et personangrep, selvom det er det det har utviklet seg til å bli etterhvert.

 

Når det er sagt, så synes jeg folka som har blitt valgt er gode valg. Gef har særlig utmerket seg i min bok, med hyggelige og saklige svar på mange poster.

 

Lykke til med blodslitet, folkens.

Lenke til kommentar

Ojoj.. Det tok tid å lese denne tråden.

Jeg kan forstå at folk reagerer på utvelgelsen av moderatører.

Men har ingen i toppledelsen tenkt på at det går an å legge inn en "takk for hjelpen" knapp på nye innlegg?

Der kan trådoppretteren gi poeng til innlegg han får hjelp fra. Det går sikkert an å dele opp takkene etter temaer slik at man kan finne ut hvor mange hjelpepoeng man får i ulike temaer.

Da kan man enkelt "plukke" nye moderatører etter kunnskap og ikke bli beskylt for å la "tjommier bli modder" slik det virker på meg at denne tråden er grunnet i.

 

Selv anser jeg meg som dreven i generell pckunnskap, men jeg må jo innrømme at hvis jeg får svar fra en med 16 innlegg og svar fra en moderator med 3825 innlegg er det ganske sikkert at jeg ville hørt på ham og ikke brydd meg om hva nybegynneren sier.

Men om det er riktig vet ingen hvis man ikke har kvalitetssikring på moderatører.

 

Som en digresjon til slutt må jeg få nevne at ortografi er et must for en moderatør. Der stilles større krav enn til en neewbee.

Lenke til kommentar

Er dette ren misunnelse oivind? For dette ser for meg ut som truing og framheving av seg selv for å få cred. Fysja meg.

 

Forresten kan du få lov til å slutten når du vil for min del. Det å si at du "hvis ikke det og det skjer så slutter jeg" blir bare patetisk. Husj!

Endret av DiMiles
Lenke til kommentar

@oivind_dahle

 

Hvem i SVARTESTE tror du egentlig at du er? "TRUE" med å slutte på forumet?

 

1. Be my guest, "and don't let the door hit you on the way out"

 

2. Jada, du er sikkert en STOR ressurs *fyll inn babbel* for forumet blablalbla, betyr det at alt skal gå etter din pipe?

 

3. Det er da POKKER meg HELT opp til administratorer/moderatorer hva som skjer "behind the scenes" her på forumet, hva får deg til å tro at DU har noe mer du skulle ha sagt i forhold til alle andre? Siste jeg sjekket var du "Bruker", og ja, jeg håper det fortsetter slik.

 

Patetisk å tro at du kan tru deg til hva du vil, verden funker ikke slik skjønner du...

 

EDIT: Jeg aner misunnelse...

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:05)
hvorfor er dere så voltsomt interesert i å hetse oivind_dahle?
Eneste han spør om er å få en begrunnelse om hvorfor de nye moderatorene ble valgt. Er det så altfor mye å be om etter alt det han har gjort for dette forumet og er i ferd med å gjøre?

oivind_dahle har opp igjennom vist en ENORM interesse for å stenge off-topic, og jeg/vi ser dette helhetlig. Han hadde ikke reagert om moderatorene hadde vært faste brukere av skjermer/skjermkort...

Lenke til kommentar

det er HELT greit at han ber om begrunnelse.

 

Det vi overhode ikke tolererer er at han som ekstra vekt på skåla truer med å ikke gi hardware.no en test han har gjennomført for å få viljen sin. Og det er barnslig, idiotisk og patetisk av en som etter fødselsdato burde være voksen nok.

 

creds truer man seg ikke til, det FÅR man.

Lenke til kommentar

Altså, så vidt så jeg har fått med meg så har de brukerene som har blitt tatt ut, valgt igjennom erfaringer på forumet, serriøsitet og har ikke gjort så veldig mye fyfy på forumet.

Hvis dette ikke er svar godt nokk så skjønner jeg ikke helt problemet.

 

Og folks, vi trenger _ikke_ no lynsje-stemmning.

Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 01/02/2004 : 23:06)
QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:05)
hvorfor er dere så voltsomt interesert i å hetse oivind_dahle?
Eneste han spør om er å få en begrunnelse om hvorfor de nye moderatorene ble valgt. Er det så altfor mye å be om etter alt det han har gjort for dette forumet og er i ferd med å gjøre?

oivind_dahle har opp igjennom vist en ENORM interesse for å stenge off-topic, og jeg/vi ser dette helhetlig. Han hadde ikke reagert om moderatorene hadde vært faste brukere av skjermer/skjermkort...

Nå er ikke jeg oivind_dahle, men han har jo tidligere i tråden gitt uttrykk for at han ønsker å ha moderatorer som er aktive på hardware forumet fil å moderere hardware forumet.

Lenke til kommentar

QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:10)
QUOTE (HalTan @ 01/02/2004 : 23:06)
QUOTE (jokki @ 01/02/2004 : 23:05)
hvorfor er dere så voltsomt interesert i å hetse oivind_dahle?
Eneste han spør om er å få en begrunnelse om hvorfor de nye moderatorene ble valgt. Er det så altfor mye å be om etter alt det han har gjort for dette forumet og er i ferd med å gjøre?

oivind_dahle har opp igjennom vist en ENORM interesse for å stenge off-topic, og jeg/vi ser dette helhetlig. Han hadde ikke reagert om moderatorene hadde vært faste brukere av skjermer/skjermkort...

Nå er ikke jeg oivind_dahle, men han har jo tidligere i tråden gitt uttrykk for at han ønsker å ha moderatorer som er aktive på hardware forumet fil å moderere hardware forumet.

Vel, jeg synes faktisk at de moderatorene som nylig er utnenvt har fått gjort mye jeg, mye mer en enkelte andre mod's... Og ja, Øivind: det lyser _LITT_ for godt igjennom hva du mener med akkurat det... vel, du ødela nettopp DINE sjanser til å bli mod, skulle man tro...

Lenke til kommentar

QUOTE (Alastor @ 01/02/2004 : 23:07)
det er HELT greit at han ber om begrunnelse.

Det vi overhode ikke tolererer er at han som ekstra vekt på skåla truer med å ikke gi hardware.no en test han har gjennomført for å få viljen sin. Og det er barnslig, idiotisk og patetisk av en som etter fødselsdato burde være voksen nok.

creds truer man seg ikke til, det FÅR man.

fint!

 

hvem er vi?

Kan ikke si han truer. Han står for noe han tror på, noe som jeg ser på som en veldig god egenskap.

 

oivind_dahle har langt mer creds nå en du noen gang kommer til å få. Les oppfor. Han truer ikke, han står for noe han mener/tror på

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...