Gå til innhold

Slutt for ice Data Frihet

Anbefalte innlegg

Skrevet

ice har ny abonnement-portefølje, og bekreftet at ice Data Frihet skal erstattes. 

Dessverre ikke overraskende siden ice og Telia etter planen skal betale for trafikken til et felles "antenne-selskap". 

Håper Konkurransetilsynet følger med, for dette blir dårligere tilbud for nordmenn. 

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et alternativ kan være Bedrift 10 gb + data frihet. Dette blir 438 ink mva per måned. Men vet ikke om private kan bestille bedriftsabonnement. 

Skrevet

Dere som hadde Data Frihet, fikk dere varsel om avslutting?

Ser ikke ut som ice har kommet ut med noe som helst form for informasjon eller pressemelding om dette.

Skrevet

Fra Min side:

image.png.8d23086d8104af40c9b7765b65503dea.png

Har fortsatt Data Frihet, det er ikke avsluttet (ennå). Det kan jo hende at de lar det leve videre for eksisterende abonnenter?

Uansett ser jeg at iceMax nå kan kombineres med tvilling- og data-SIM (tror ikke det var mulig før?). Jeg bruker oftest 60-90 GB pr måned, sjelden over 100 GB - og da kan jo det være et alternativ for min bruk.

Skrevet

Det er så mye enshitification av produkter og tjenester for tida og uten at det finnes reelle alternativer. Man må bare ikke bli for godt vant med noe som helst.

Skrevet (endret)

image.png.d421c858ee3f0b7b32fb5fcf6a084b19.png

Et av de abonnementene jeg ikke har aktivert Data Frihet på. Jeg får aktivere i tilfelle muligheten fjernes.

image.png.14700b293d73189a0d4b2fa85765e35c.png

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (8 timer siden):

Jeg har 60 GB til 299, i praksis 120 GB med ubegrenset hastighet pga rollover. Lurer på hvor lenge jeg får beholde det.

Jeg har 20 GB (40) til 299! 

Skrevet
kremt skrev (3 minutter siden):

Ice eies av Lyse

Enda verre. Vi har ikke sett noen store endringer siden Lyse gikk inn, men nå kommer resultatet. Nice som representerte noe nytt ble lagt ned. Jeg er sikker på at Altibox som også eies av Lyse blir ekstremt mye dyrere enn prisøkningen som kom nå, og verre skal det nok bli.

Men siden ICE ønsker slå sammen nettene med Telia er nok dette bare begynelsen på en kommende katastrofe.

Skrevet

Vi har hatt slike prishopp før, og så øker gjerne datamengde, lavere utlands priser eller at pris på abonnement minker igjen når noen vil konkurrere og kapre noen kunder.

Gi det litt tid, så får vi nok se at prisene faller litt igjen...

Skrevet
Kynxx skrev (2 minutter siden):

Vi har hatt slike prishopp før, og så øker gjerne datamengde, lavere utlands priser eller at pris på abonnement minker igjen når noen vil konkurrere og kapre noen kunder.

Gi det litt tid, så får vi nok se at prisene faller litt igjen...

Dersom Data Frihet forsvinner så vil jo datamengden reduseres betraktelig. Det virker heller ikke som om det er noe gehør for å øke 100 GB grensen heller. Tenker Elon M. gnir seg i hendene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...