Kynxx Skrevet 1. september Skrevet 1. september Krever fortsatt ikke 10 mbit. Komprimering en på direktesendt video tilpasser seg godt hva du har å rutte med av båndbredde. Der det virkelig kniper, er når du deler WiFi hotspot til en pc som gjerne gjør flere ting samtidig. DA blir det tregt. Husker da ice hadde 10 mbit på data frihet. Brukte WiFi hjemme til alt utstyr 👍 Eller enda verre. Telia 100 GB der man får 3 mbit etter kvoten er brukt opp. Da kjente jeg på følelsen av obstipasjon og kaldsvette. 10 mbit for en telefon, og bare én, er bra nok. Video, musikk.. konsumering av media. Fildeling og hotspot er døden.
BadCat Skrevet 2. september Skrevet 2. september Hvis sport trenger mer er det fordi de dobler bilderaten fra 25 til 50. Fremdeles et godt stykke unna 10 Mbps, halvparten eller litt over.
Mr.Narvik Skrevet 2. september Skrevet 2. september Skiftet til Verimo,så vi får se hvordan det blir i forhold til Happybytes ang hastighet og prisøkninger.
Ruben1987 Skrevet 2. september Skrevet 2. september (endret) Kynxx skrev (17 timer siden): Jeg tenker at Happybytes kan være en fin operatør for bruk i utlandet, om man er på reise rundt i verden. 70,- for flex med 0,- for tvilling og datasim. Og veksling mellom 20 og 30 kr per gigabyte, er det få andre som kan måle seg med. Såvidt jeg kan se, er Saily og RedBull noe i nærheten, men fortsatt 10 kr dyrere enn lille Happybytes. Det skal de ha, at de har laget seg gode roaming avtaler. Husk kjære godtfolk. Telia tar 369,- for 5 GB. Telenor tar 399,- for de samme 5 GB. Til sammenligning får man 100 GB for den samme prisen hos de virtuelle operatørene. Ja jeg vet det er en kjedelig reality check jeg gir dere nå, men se pris i sammenheng. Plsusmobil gir 10 GB for 199. Ice gir 5 GB for 199. Happybytes gir 7 GB. Chilimobil gir 6 GB. De små forskjeller i dette prissegmnentet.. RedBull tilbyr 1 GB for 4€ i EU//EØS. Man får bare velge hvilket rektum man ønsker å stikke nesetippen opp mot. 😅 Happybytes (og alle andre norske operatører) er dessverre ikke konkurransedyktige utenfor EU/EØS. Bruk heller eSim fra en lokal operatør (kjøp i Norge på nett før reisen starter), eller bruk f.eks. Stellar eSim fra Sveits. Priseksempler Stellar eSim med 10 GB i 30 dager: Japan og Thailand ca. 30 kr. Tyrkia ca. 20 kr. USA ca. 40 kr. Happybytes tar 20-30 kr. per GB og det er 5 til 10 ganger dyrere enn i eksemplene ovenfor... Bra side for å finne priser på eSim fra mange leverandører: https://esimdb.com Endret 2. september av Ruben1987
OC-Freak Skrevet 3. september Skrevet 3. september Mr.Narvik skrev (På 2.9.2026 den 11.56): Skiftet til Verimo,så vi får se hvordan det blir i forhold til Happybytes ang hastighet og prisøkninger. Vurderer det samme! I følge dem selv så bruker de ikke eRate heller, så håper min Oppo find x 9 PRO virker med VoLTE og VoWiFi. 1
Milarwen Skrevet 3. september Skrevet 3. september Hadde Happy"Bites" fram til i dag. Skaffet meg HB 5GB til 148,- og kosta 148,- fram til juli. Nå ville de ha 198,- for mer data enn jeg trenger og samtidig struper hastigheten til 10Mbit. Grunnen er den voldsomme prisøkningen på kort tid jeg missliker. Meldte flytting til et annet selskap tirsdag. 2
Kynxx Skrevet søndag kl 09:45 Skrevet søndag kl 09:45 Har forsøkt meg på Nomad nå. Jeg har mulighet til å bruke alle tre nett, noe som er genialt om man har et abonnement med lite data til vanlig og trenger ekstra data. Samt mulighet til å bruke alle tre mobilnett. 20 GB til 17,22 euro for 30 dager.. Det er jo billigere enn de norske operatørene med god margin. Se for dere en mobilt bredbåndsruter med eSIM støtte, bruke nomad med sånn pakke og så legge den vekk igjen. Genialt! De Norske operatørene burde skjelve litt i skjørtet fremover
Maxma Skrevet mandag kl 14:40 Forfatter Skrevet mandag kl 14:40 Kynxx skrev (På 6.9.2026 den 11.45): Har forsøkt meg på Nomad nå. Jeg har mulighet til å bruke alle tre nett, noe som er genialt om man har et abonnement med lite data til vanlig og trenger ekstra data. Samt mulighet til å bruke alle tre mobilnett. 20 GB til 17,22 euro for 30 dager.. Det er jo billigere enn de norske operatørene med god margin. Se for dere en mobilt bredbåndsruter med eSIM støtte, bruke nomad med sånn pakke og så legge den vekk igjen. Genialt! De Norske operatørene burde skjelve litt i skjørtet fremover https://www.netgear.com/no/mobile-wifi/hotspots/mh7150/ Der har du en eSIM ruter. Nylig komt ut i markedet men litt dyr. Så litt på reviews og den ser lovende ut.
RootShell Skrevet mandag kl 15:24 Skrevet mandag kl 15:24 Maxma skrev (44 minutter siden): https://www.netgear.com/no/mobile-wifi/hotspots/mh7150/ Der har du en eSIM ruter. Nylig komt ut i markedet men litt dyr. Så litt på reviews og den ser lovende ut. https://www.gl-inet.com/en-de/products/gl-e5800?srsltid=AfmBOoowx2ZIsBv5EGgW_TIPqf5epbPtzF0p-9yp8VFfLYvnWlNLXSDd&country=NO
nVIDIAsucks Skrevet mandag kl 16:32 Skrevet mandag kl 16:32 @Kynxx Teltonika har antagelig noe som kan brukes. Selv bruker jeg såpass lite data at nå har jeg endret vekk fra 5GB-abonnementet til Happybytes til flex i kombinasjon med esim fra 4s esim. Betalte rundt 17 USD for 30 GB med 365 dagers varighet og tilgang til alle tre nett.
Cascada81 Skrevet mandag kl 20:12 Skrevet mandag kl 20:12 SpaceHog skrev (På 1.9.2026 den 17.52): Dette ser ut til å være et greit tilbud fra trøndermobil.no: Trøndermobil har ikke samme tilbud lenger, og har økt prisen på tilsvarende abonnement hos nye kunder til 349 kr/mnd. Mest irriterende er at Happybytes reduserer hastigheten, så skvis i begge ender. Jeg ser jeg kan spare 20 kr/mnd ved å bytte til annen leverandør som også leverer 10 Mbit/s, som for eksempel Chili mobil, men venter heller noe og ser om det dukker opp noe bedre
afterall Skrevet mandag kl 21:00 Skrevet mandag kl 21:00 Milarwen skrev (På 3.9.2026 den 14.01): Hadde Happy"Bites" fram til i dag. Skaffet meg HB 5GB til 148,- og kosta 148,- fram til juli. Nå ville de ha 198,- for mer data enn jeg trenger og samtidig struper hastigheten til 10Mbit. Grunnen er den voldsomme prisøkningen på kort tid jeg missliker. Meldte flytting til et annet selskap tirsdag. Hva har du byttet til?
Milarwen Skrevet i går, 12:35 Skrevet i går, 12:35 (endret) 15 hours ago, afterall said: Hva har du byttet til? ChiliMobil 6GB. Ved bestilling var disse punktene listet: Fri tale, SMS og MMS Ta med ubrukt data til neste måned 250 Mbit/s hastighet Bruk som hjemme i EU Ingen bindingstid Norges største 5G nett Svindelsperre Mulighet for å kjøpe ekstra SIM-kort Velg eSIM eller fysisk SIM i neste steg Det er ikke billigere men samtidig får jeg rollover, noe jeg ikke tror jeg fikk hos HB. Samtidig var reservering mot markedsføring huket på, i motsetning til hos HB, der jeg etter mange år aldri ble oppringt, men plutselig ble det fordi jeg glemte å huke den på når jeg bestilte hos HB. Endret i går, 12:41 av Milarwen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå