Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er høyde relevant for gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er nok vanligvis helt uproblematisk og ofte positivt. Mange opplever nok lave kvinner som feminine og det er sjelden negativt i datingsammenheng. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 3/13/2026 at 9:56 AM, blossombloom said:

Jeg er veldig lav, og har alltid vært veldig usikker om høyden min. Jeg lurer på om det er noen gutter som kommer til å like meg når jeg er så lav. Bryr de seg om høyde? Er det turn off å være veldig lav? 

Som veldig lav har du fordelen at du kan date en lav mann og mannen er fortsatt høyere enn deg og mange høye menn er interessert i lave damer.

Jeg vil derfor si det er en fordel, ikke en ulempe.

Skrevet
Camlon skrev (6 minutter siden):

Som veldig lav har du fordelen at du kan date en lav mann og mannen er fortsatt høyere enn deg og mange høye menn er interessert i lave damer.

Jeg vil derfor si det er en fordel, ikke en ulempe.

Nop jeg hadde klart falle for damer nede i 120cm på det laveste...  Da hadde øret på den dama treft ca navlen på meg og jeg kunne holdet armen naturlig rundt nakken på henne i rett over/ved underlivshøyde på meg... 

Skrevet

Syns høye kvinner ofte er de mest feminine, men det er på marginnivå og jeg har aldri "felt" noen på høyde. Men hadde du bedt meg designe drømmekvinnen, ville hun nok vært rundt 180cm høy, tipper jeg.

Så kan vi alltids blåse opp slike preferanser til det blir en parodi, som dette med "kvinner som bare vil ha høye menn". Hadde jeg hatt kvinnenes utvalg på Tinder og visst at omtrent alle sveiper på meg, ville også jeg kunnet finne på å sette minstekrav til høyde - fordi jeg uansett ikke har nubbesjans til å gå gjennom alt som finnes. Det er lett å konstruere argumenter om at høyde er viktig for det og det, men viktigere enn høyde for en tenkt beskyttelsesfaktor, er jo faktisk emosjonell tilknytning. Det hjelper ikke å sitte der med høyde, stor biceps og stereotypisk "stoisk lynne", da er jo faktisk en som er mindre fysisk men mer emosjonelt investert en mye bedre egnet beskytter for alt som er farlig. Det er han som ikke sitter der og leker "rasjonell" når det trengs handling, men går inn med livet som innsats for den som betyr alt for ham selv. Vi går tross alt mye etter en matchende personlighet, nettopp fordi den tilknytningsbiten er så viktig.

Skrevet

Nei, det har aldri vært særlig relevant.

Jeg ville kanskje vært tilbøyelig til å tenke at en kvinne som er uvanlig høy ikke ville vært interessert i meg (en middels høy mann.). De

Jeg har fått høre (av en høy kollega) at det er et problem for høye kvinner at en del menn skygger unna fordi de tror de ikke har sjans.

Men du er lav..nei, det har jeg aldri tenkt noe spesielt om.

Skrevet
blossombloom skrev (På 13.3.2026 den 9.56):

Jeg er veldig lav, og har alltid vært veldig usikker om høyden min. Jeg lurer på om det er noen gutter som kommer til å like meg når jeg er så lav. Bryr de seg om høyde? Er det turn off å være veldig lav? 

Jeg har alltid vært ekstra svak for små damer, for MEG er det kun et pluss.

• Hjerte 1
Skrevet
Gjest 9d42e...191 skrev (På 14.3.2026 den 1.12):

Hva om man er sånn 145cm? Forsatt noe menn liker?

Anonymous poster hash: 9d42e...191

Kun et pluss for min del :)

• Hjerte 1
Skrevet
On 3/13/2026 at 9:56 AM, blossombloom said:

Medmindre du får en egen diagnose på grunn av høyden er det vel sjelden at lav høyde ses på som noe negativt. Om noe er det vel heller mange som tenner på lave jenter. 

Gjest 6b399...f0a
Skrevet
Gjest 9d42e...191 skrev (På 14.3.2026 den 1.12):

Hva om man er sånn 145cm? Forsatt noe menn liker?

Anonymous poster hash: 9d42e...191

På den høyden så vil det nok kommer mer ann på hvordan utseende er, enn selve høyden. Ser man veldig ung ut, så kan det kanskje være en dealbreaker, da det for ukjente kan se litt "pedo" ut når man er ute. Men har man ett utseende som tilsier at man er voksen, så er det ikke noe problem med den høyden.

Eller er det nok flere damer som kan slite med å få seg menn hvis de er høyere enn mannen, da enkelte menn ikke har selvtillitt nok til det, spesielt når de tar på høyhælte sko samtidig.

Men høyde burte ikke på noen måte komme i veien for kjærlighet, da der de ikke verdt det uansett.

Anonymous poster hash: 6b399...f0a

Skrevet
blossombloom skrev (På 13.3.2026 den 9.56):

Er ikke du heldig da? De fleste gutter er jo høyere enn deg.

• Liker 1
Skrevet
Markiii skrev (6 timer siden):

Er ikke du heldig da? De fleste gutter er jo høyere enn deg.

Akkurat i denne generasjonen så handler det om å ha et "normalt" høyde. Er under gjennomsnittet. Jeg har blitt ertet for høyden min, og derfor opplever jeg det som at det er negativt å være lav.

Skrevet

Masse OT, som jeg ikke helt vet hva jeg skal kalle, men som i hvert fall har lite å gjøre med høyde, er fjernet. Fint om Jesus Kristus og islam holdes utenfor denne tråden.
Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
blossombloom skrev (18 timer siden):

Akkurat i denne generasjonen så handler det om å ha et "normalt" høyde. Er under gjennomsnittet. Jeg har blitt ertet for høyden min, og derfor opplever jeg det som at det er negativt å være lav.

Off, ja ungdomstiden er tøff, du er skapt perfekt med høyden du er ment til være. Mennesker har syndet og brutt kjærlighetens bud... 

• Innsiktsfullt 1
  • 1 måned senere...
Gjest a28aa...0c4
Skrevet

For meg er høyder mellom 150-180 "bare" kvinner. Er hun under eller over dette intervallet, da kan jeg legge merke til at hun er lav eller høy, ikke ellers. Ikke at jeg bryr meg spesielt om det uansett, legger bare merke til det. Før hadde jeg et ideal, men det har jeg ikke lenger. Nå er idealet deilige kvinner, de finnes overalt, i alle luftlag. Ikke høyde altså, som avgjør om jeg synes kvinner er attraktive eller ikke.

Anonymous poster hash: a28aa...0c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...