Gå til innhold

Revolusjon i Iran?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutes ago, Imaginacíon said:

??

Jeg påpeker at det er feil at det er fra Iran.

Som sagt, jeg faktaskjekker ikke akkurat nå.  Jeg bare kommer med utsagn fra folk jeg snakker med.  Så det er bare bra at andre gjør det.  Det at bildet ikke er fra Iran gjør det ikke irelevant, men det gjør det mindre kraftfullt, det er klart.

Endret av Fatninja
Skrevet
agvg skrev (25 minutter siden):

Fantastisk, måtte det lykkes

Har en følelse av at Støre, Barthen, deres medier og venstresiden ikke er like entusiastiske til det som skjer i Iran.

Når har de kritisert muslimske dikatur?
Iran er dessuten viktig for å få has på det eneste demokratiet i Midt-østen - som er en torn i øyet på dem.

• Liker 5
Skrevet

Ja, men det ville være bra om det fungerte som propaganda som viste at kvinner fikk frihet, som sagt man skal backe opp alt som kan støtte den utviklingen man ønsker 

Når jeg ser videoer fra fra Ukraina så er jeg selvsagt klar over at veldig mye ikke er annet enn propaganda, men jeg ønsker at Ukraina skal vinne krigen så og videreformidle det plager meg ikke, samme her, mye av det som kommer fra Iran nå er jo propaganda, det finnes ingen absolutt sannhet, propaganda som øker oppslutningen til opprøret vil jo være bare bra så lenge den fungerer.

• Liker 2
Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Har en følelse av at Støre, Barthen, deres medier og venstresiden ikke er like entusiastiske til det som skjer i Iran.

Iran er dessuten viktig for å få has på det eneste demokratiet i Midt-østen - som er en torn i øyet på dem.

Opprøret har vart i dagevis, knapt nevnt.

Er helt merkelig, ikke bare i Norge men i flere land ser det nesten ut som en ikkesak.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, Fatninja said:

Som sagt, jeg faktaskjekker ikke akkurat nå.  Jeg bare kommer med utsagn fra folk jeg snakker med.  Så det er bare bra at andre gjør det.  Det at bildet ikke er fra Iran gjør det ikke irelevant, men det gjør det mindre kraftfullt, det er klart.

Det er helt greit. Jeg er ikke ute etter å ta folk. Det er viktig å debattere en så viktig begivenhet som skjer, jeg bidrar med å korrigere skjevheter der jeg ser dem. 

Skrevet
Imaginacíon skrev (2 timer siden):

Hvordan er disse "demonstrantene" noe bedre enn hva regimet har gjort? Dette er ikke normale demonstranter, men kriminelle. Hva som ligger bak vet vi ikke, motivet, det kan være hat eller det kan være ren blodtåke.

Jada, vi har skjønt hva du mener i denne saken. Regimet hater israel, derfor er de gode

Imaginacíon skrev (17 minutter siden):

??

Jeg påpeker at det er feil at det er fra Iran.

Men du har flere ganger kommet med feilinformasjon selv 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
19 minutes ago, Neptun1 said:

Jeg syns det er MYSTISK! Stillt fra vår egen presse.  Dette burde være på forsiden av det som er av nyheter.

• Liker 4
Skrevet
1 minute ago, Fatninja said:

Jeg syns det er MYSTISK! Stillt fra vår egen presse.  Dette burde være på forsiden av det som er av nyheter.

Så for noen timer siden en sak om at nå åpner regimet for dødsdom mot demonstranter, som er en skjevrapportering. Er vel clickbait, men det gir inntrykk av at regimet er ondere enn de er. Og i går var det mye på dagsrevyen om situasjonen.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (5 minutter siden):

Så for noen timer siden en sak om at nå åpner regimet for dødsdom mot demonstranter, som er en skjevrapportering. Er vel clickbait, men det gir inntrykk av at regimet er ondere enn de er. Og i går var det mye på dagsrevyen om situasjonen.

Nei, det er helt flott, alt som kan ødelegge for regimet er helt fantastisk, finnes ingen grunn til og være balansert.

• Liker 4
Skrevet
1 minute ago, agvg said:

Nei, det er helt flott, alt som kan ødelegge for regimet er helt fantastisk, finnes ingen grunn til og være balansert.

Fint at du innrømmer at det du kommer med ikke er balansert, så vet vi det. Det er rimelig klart ut fra hva du skriver, men dog.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (9 minutter siden):

Fint at du innrømmer at det du kommer med ikke er balansert, så vet vi det. Det er rimelig klart ut fra hva du skriver, men dog.

Gi meg en grunn til og balansere til fordel for dette regimet? Gi meg en grunn til og balansere i Ukraina-konflikten? Og balansere betyr og støtte regimet. Jeg er gladelig en propagandist for opprøret i Iran. Akuratt som jeg gladelig er det for Ukraina.

• Liker 3
Skrevet
Just now, agvg said:

Gi meg en grunn til og balansere til fordel for dette regimet? Gi meg en grunn til og balansere i Ukraina-konflikten? Og balansere betyr og støtte regimet. Jeg er gladelig en propagandist for opprøret i Iran. Akuratt som jeg gladelig er det for Ukraina.

Jeg er i mot regimet i Israel og den forferdelige behandlingen de gir palestinerne, men informasjonen om dem skal være korrekt, og jeg lar meg korrigere hvis det er grunn til det. Å ikke være åpen for det betyr at man driver med propaganda og ikke opplysning.

• Liker 1
Skrevet

Denne linken fra fox news spekulerer i hvem som kan ta over dersom prestestyret faller:

https://www.foxnews.com/world/who-would-rule-iran-islamic-republic-falls

Dette handler om stor pågang for medisinsk behandling på grunn av opprørene i Iran:

https://www.bbc.com/news/articles/cj9rengvnp9o

Fra NRK, dødsstraff for demonstranter:

https://www.nrk.no/urix/internett-fortsatt-nede-i-iran_-_-har-ikke-snakket-med-venner-og-familie-pa-tre-dager-1.17721999

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (15 minutter siden):

Jeg er i mot regimet i Israel og den forferdelige behandlingen de gir palestinerne, men informasjonen om dem skal være korrekt, og jeg lar meg korrigere hvis det er grunn til det. Å ikke være åpen for det betyr at man driver med propaganda og ikke opplysning.

Finnes ingen sannhet i slike konflikter vi snakker om, alt er i varierende grad propaganda, alle blir formet av sitt politiske ståsted og hvordan de oppfatter verden, så objektiv og absolutt sannhet er en illusjon, ergo må man velge hvilken propaganda man er mest enig i.

Endret av agvg
  • Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Neptun1 said:

Sjølv di må da skjønne at presteskapet & co har behandla folket i Iran som dritt. Bommer di på denne går Støre & co inn i historia som tankelause tullinger. Holder ikkje pusten, kan godt være du har rett. 

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (53 minutter siden):

Vel, jeg kjenner "lusa på gangen".
Venstresiden dvs regjeringen, alle mediene og akademia misliker det som foregår i Iran av forannevnte grunner.

For å sammenligne, tenk om Trump-administrasjonen stengte ned internett - og åpnet ild mot vilkårlige demonstranter.
De hadde frådet selvsagt, nå er de nesten musestille. ALT er viktigere enn opprøret i Iran.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Blir faktiskt mer och mer förvånad av hur polariserat allt har blivit. Irans regime er alltså islamistisk och har gjort en massa ting som folk flest i västen och framför allt vänstern och feminister borde vara helt emot. Krav för hijab på idrettskvinner for eksempel som saken med en iransk klatrer tydligt visade. 

Trodde folk flest faktiskt ogillade Irans regim. 

Når sen folket verkar göra uppror så verkar det vara en hel del som verkar stå på  det islamisterna prestestyrer sin side och det er väldigt lite information i media.

Klarar inte av att förstå vensterns och framför allt feministernas standpunkt. Ting som de aldrig skulle tolera i Norge bland etniska nordmen och västen blir på en måte ok hvis det sker i utlandet eller hvis minoriteter i Norge gör det.  

• Liker 3
Skrevet
6 minutes ago, fredrik2 said:

Blir faktiskt mer och mer förvånad av hur polariserat allt har blivit. Irans regime er alltså islamistisk och har gjort en massa ting som folk flest i västen och framför allt vänstern och feminister borde vara helt emot. Krav för hijab på idrettskvinner for eksempel som saken med en iransk klatrer tydligt visade. 

Trodde folk flest faktiskt ogillade Irans regim. 

Når sen folket verkar göra uppror så verkar det vara en hel del som verkar stå på  det islamisterna prestestyrer sin side och det er väldigt lite information i media.

Klarar inte av att förstå vensterns och framför allt feministernas standpunkt. Ting som de aldrig skulle tolera i Norge bland etniska nordmen och västen blir på en måte ok hvis det sker i utlandet eller hvis minoriteter i Norge gör det.  

Sitter og ser på langt innslag om Iran på dagsrevyen nå. Kom dere ut av ekkokamrene.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...