Mflj Skrevet 21. desember 2025 Skrevet 21. desember 2025 En kan forstå at vi har beveget oss langt bort fra Gud, når vi ikke lenger engang husker eller skjønner hva som er årsaken til død, når en ikke lenger klarer definere begrepet synd, og heller ikke vil høre om det eller bry seg om det, og når sannheten ikke lenger resonerer i vårt indre når vi hører den. Og når de som snakker med Gud blir kalt gale, og de som snakker med de døde blir kalt medium og får sitt eget tv program. Blir nesten som en veldig trist skumringsfilm. 1
trn100 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Skjønner at du sliter om dagen, men ta heller kontakt med et menneske om du trenger hjelp. Din eventyrgud finnes ikke og har aldri hjulpet noen... 6
Jobs Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 trn100 skrev (21 minutter siden): Skjønner at du sliter om dagen, men ta heller kontakt med et menneske om du trenger hjelp. Din eventyrgud finnes ikke og har aldri hjulpet noen... Det er tull,les historien til Snåsamannen som 50 tusen nordmenn har fått hjelp av blant annet flere kjendiser .For ikke og snakke om Evangelisenteret ,og Jesus leger med fler. 1
trn100 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Jobs skrev (1 minutt siden): Det er tull,les historien til Snåsamannen som 50 tusen nordmenn har fått hjelp av blant annet flere kjendiser .For ikke og snakke om Evangelisenteret ,og Jesus leger med fler. Det krever litt mot å innse at den eneste hjelpen man kan forvente kommer fra de man har rundt seg, og ikke fra en eventyrnisse 😉 Det finnes absolutt ingen som helst dokumentasjon på at noen som helst har gudommelige evner, men det er ofte en trøst for de som trenger det. 4
Nukleosid Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Jobs skrev (17 minutter siden): les historien til Snåsamannen som 50 tusen nordmenn har fått hjelp av Han er så godt som avslørt som løgner. Ingen har noen gang funnet bevis for at han virkelig var synsk/healer, men det finnes mange gode holdepunkter for at alt kun er løgn og placebo. Endret 30. desember 2025 av Nukleosid 3
Baranladion Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Mflj skrev (På 21.12.2025 den 9.30): En kan forstå at vi har beveget oss langt bort fra Gud, når vi ikke lenger engang husker eller skjønner hva som er årsaken til død, når en ikke lenger klarer definere begrepet synd, og heller ikke vil høre om det eller bry seg om det, og når sannheten ikke lenger resonerer i vårt indre når vi hører den. Og når de som snakker med Gud blir kalt gale, og de som snakker med de døde blir kalt medium og får sitt eget tv program. Blir nesten som en veldig trist skumringsfilm. Beveger vi oss lenger vekk fra, nærmere, i sirkel, eller hvordan går nå egentlig utviklingen? Fint hvis du kan feks tegne opp en tidslinje, feks fra år 0 og til 2025, og gjøre en avsjekk for hvert århundre med beskrivelse på status da. For å vite om vi beveger oss lenger bort, så er det fint med en benchmark på når det var "best". Det mest logiske er vel at vi var så godt som nærmest i, tja år 30 ish?Hvordan var ståa da? Eller var det kanskje når kristendommen hadde størst andel troende, 18-1900 tallet? Eller kanskje er det nå, når flest antall mennesker er kristne (verdens befolkning er på høyeste nivå) Fint om du slenger på når dommedag er, så jeg får preppa. 2
geir__hk Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 On 12/21/2025 at 9:30 AM, Mflj said: når vi ikke lenger engang husker eller skjønner hva som er årsaken til død Strengt tatt så vet vi vel ikke engang hvorfor vi våkner opp om morgenen. On 12/21/2025 at 9:30 AM, Mflj said: når en ikke lenger klarer definere begrepet synd, og heller ikke vil høre om det eller bry seg om det Det er vel ikke så rart, all den tid begrepet ofte utnyttes til undertrykkelse av mennesker og plassere skyld der skyld ikke hører hjemme. On 12/21/2025 at 9:30 AM, Mflj said: og når sannheten ikke lenger resonerer i vårt indre når vi hører den Snakker du om å tenke sjøl eller la seg rive med av enelleranna religiøs "oppvåkning". Det er jo nok av mennesker som mener å høre sannheten når trumpen eller putler taler til forsamlingen. 1
Wall Dorf Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar (endret) Mflj skrev (På 21.12.2025 den 9.30): En kan forstå at vi har beveget oss langt bort fra Gud, når vi ikke lenger engang husker eller skjønner hva som er årsaken til død, når en ikke lenger klarer definere begrepet synd, og heller ikke vil høre om det eller bry seg om det, og når sannheten ikke lenger resoner i vårt indre når vi hører den. Og når de som snakker med Gud blir kalt gale, og de som snakker med de døde blir kalt medium og får sitt eget tv program. Vi har nok ikke noen nærhet til Gud til å kunne distansere seg fra ham, for vi sitter i grunnen bare med en papirhaug og diskuterer fra. Det er i grunnen mange ting å nevne som vil kunne bekrefte skriftens påstand som: Joh.1.18: Ingen har noen gang sett Gud - Joh.5.37: Ja, Far som har sendt meg, har selv vitnet om meg. Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett. Med det samme nevnes hans sønns gjerninger som foreløpig er ugjort (Luk.12.49 f.) Joh.5.36: Men jeg har et sterkere vitneutsagn enn det Johannes ga: de gjerningene Far har gitt meg å fullføre. Og det er disse gjerningene jeg gjør, som vitner om at Far har sendt meg. Så kan man også lese om hvorfor han ikke kontakter oss i Esek.12. (i Herrens ord slår aldri feil, 22: Menneske, hva er det for et ordtak dere har i Israels land? «Dagene blir mange, alle syn slår feil.» 23 Derfor, si til dem: Så sier Herren Gud: Jeg vil gjøre ende på dette ordtaket så de ikke skal bruke det mer i Israel. Men si til dem: Dagen er nær, hvert syn slår til. 24 For det skal ikke lenger være tomme syner og falske spådommer i Israels hus. 25 Det er jeg, Herren, som taler, og det ordet jeg taler, skal skje, det skal ikke utsettes lenger. For i din tid, du trassige ætt, taler jeg mitt ord og setter det i verk, sier Herren Gud. 26 Og Herrens ord kom til meg: 27 Menneske, hør! Israels hus sier: «Synet han ser, gjelder langt fram, det er fjerne tider han profeterer om.» 28 Derfor skal du si til dem: Så sier Herren Gud: Ingenting av det jeg har sagt, skal utsettes lenger. Når jeg taler et ord, skal det skje, sier Herren Gud. Bibelen handler altså om fremtid: Gud sier i Jes.42.14: Jeg har vært taus i lange tider, har tidd og holdt meg tilbake. Nå skriker jeg som en fødende kvinne, jeg stønner og snapper etter pusten. (Se Åp-12.1) Se også Heb.8-8-12 om hans synlighet og tilstedeværelse: Jeg skal være deres Gud, de skal være mitt folk. Da skal ingen lenger undervise sin landsmann eller sin bror og si: «Kjenn Herren!» For de skal alle kjenne meg, både små og store. Så avstanden til Gud er omtrent der den bør være for ingenting av Bibelen er oppfylt ennå (Luk.20.20-22/ Jes.46.10) Jeg lurer på hvordan noen kan snakke med Gud når han kunngjør at han forholder seg taus inntil f.eks. Jes.66.8-9 og Åp.12.1-6? Endret 1. januar av Wall Dorf
PÃ¥inter Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar Wall Dorf skrev (4 timer siden): Jeg lurer på hvordan noen kan snakke med Gud når han kunngjør at han forholder seg taus inntil f.eks Det er nok fordi du har på deg tolkebrillene. Rettferdig er Herren i all sin ferd og trofast i alt han gjør. 18 Herren er nær hos alle som kaller, hos alle som ærlig kaller på ham. 1
Wall Dorf Skrevet 1. januar Skrevet 1. januar PÃ¥inter skrev (4 timer siden): Det er nok fordi du har på deg tolkebrillene. Rettferdig er Herren i all sin ferd og trofast i alt han gjør. 18 Herren er nær hos alle som kaller, hos alle som ærlig kaller på ham. Du trenger ikke å belære meg, noe du ikke kan er å følge teksthenvisninger for å få riktig sammenheng! Skriftstedet (Salm.145.18) leder til Jes.65.24*: Før de roper, skal jeg svare, mens de ennå taler, vil jeg høre. 25 Ulven og lammet skal beite sammen, løven skal ete halm som oksen, men slangen skal ha støv til mat. Det finnes ikke ondskap eller ødeleggelse på hele mitt hellige fjell, sier Herren. Ser ut for at det er du som legger til meningene her. (* Salm.145.18 viser videre til Salm.91.15 som igjen viser til Salm.50.15 (Kall på meg på nødens dag) og så til Salm.145.15 og til Jes.65.24 ovenfor) Alle versene har sammenheng med hverandre. Gud har ingen interesse for mennesker av kjøtt og blod (Rom.8.6-8) Det skapte ble lagt under forgjengeligheten (Rom.8.18-21/ se Fork.3.19-20 Mennesket har ingen fortrinn framfor dyrene. For alt er forgjengelig. Alle går til det samme sted.) Du må lære deg å skille mellom forgjengelighet og uforgjengelighet! (1.Kor.15.42/47-50) 1
PÃ¥inter Skrevet fredag kl 11:36 Skrevet fredag kl 11:36 Wall Dorf skrev (13 timer siden): Du trenger ikke å belære meg, noe du ikke kan er å følge teksthenvisninger for å få riktig sammenheng! Har ikke noe behov for å belære deg. Hvem har fortalt deg at teksthenvisninger frem og tilbake er måten å forstå bibelen på?👇🏼 «Hvert skrift er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd,…» Til opplæring for hvem? 👇🏼 Dere må gjøre det Ordet sier, ikke bare høre det, ellers vil dere bedra dere selv. 23 For den som hører Ordet, men ikke gjør det Ordet sier, ligner en mann som ser på ansiktet sitt i et speil. 24 Han ser på det, går sin vei og glemmer straks hvordan han så ut. 25 Men den som ser inn i frihetens fullkomne lov og fortsetter med det, blir ikke en glemsom hører, men en gjerningens gjører.
Wall Dorf Skrevet fredag kl 14:37 Skrevet fredag kl 14:37 PÃ¥inter skrev (2 timer siden): «Hvert skrift er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd,…» Til opplæring for hvem? 👇🏼 Dere må gjøre det Ordet sier, ikke bare høre det, ellers vil dere bedra dere selv. 23 For den som hører Ordet, men ikke gjør det Ordet sier, ligner en mann som ser på ansiktet sitt i et speil. 24 Han ser på det, går sin vei og glemmer straks hvordan han så ut. 25 Men den som ser inn i frihetens fullkomne lov og fortsetter med det, blir ikke en glemsom hører, men en gjerningens gjører. Her er du litt for kjapp, du glemte å sitere resten av 2.Tim.3.16 som fullfører resten av setningen i v17 som du bare anmerker med prikker? Hvem står det at oppdragelsen gjeler for i v17? 17 så det mennesket som tilhører Gud, kan være fullt utrustet til all god gjerning. Dette gjelder bare for en, altså Guds sønn, for det heter jo; For Gud er én og én mellommann er det mellom Gud og mennesker, mennesket Kristus Jesus. Dette som skal skje synliggjøres i Luk.4.14-21: I Åndens kraft vendte Jesus tilbake til Galilea, og ryktet om ham spredte seg over hele området. 15 Han underviste i synagogene og fikk lovord av alle. 16 Han kom også til Nasaret, hvor han var vokst opp, og på sabbaten gikk han inn i synagogen, slik han pleide. Da han reiste seg for å lese, rakte de ham profeten Jesajas bok. Han åpnet bokrullen og fant stedet der det står skrevet: Herrens Ånd er over meg, for han har salvet meg til å forkynne et godt budskap for fattige. Han har sendt meg for å rope ut at fanger skal få frihet og blinde få synet igjen, for å sette undertrykte fri og rope ut et nådens år fra Herren. Så rullet han bokrullen sammen, rakte den til synagogetjeneren og satte seg. Alle i synagogen stirret spent på ham. Han begynte da med å si: «I dag er dette skriftordet blitt oppfylt mens dere hørte på.» Det andre du siterer handler om tiden før han kommer så langt som til Luk.4.14...det tilhører Jes.53 Han hadde ingen herlig skikkelse vi kunne se på, ikke et utseende vi kunne glede oss over.
Paratech Skrevet fredag kl 14:52 Skrevet fredag kl 14:52 (endret) Alt vi har i naturen er et tall, og vi må forholde oss til det tallet, alt er relativt til det tallet. Hvis ditt tall er -2 så blir alt relativt til det. Er det +3 så er det også relativt. Vi er ikke immune mot naturens tall som vi alle har fått gitt oss. Tallet er der, det er ekte, og alt er relativt til det tallet. Har du et ubehagelig tall så blir det vondere for deg å forholde deg til andre tall. Det tallet du har fått bestemmer din psykiske helse også, og din kapasitet. Når et tall faller på en viss nedre grense så mister man kapasitet som menneske. Din tåleranse er også relativt til det tallet. Når det er vondere for deg å forholde deg til ditt eget tall, så har du mindre å gi for å tåle andres tall, det er summen av begge som er din psykiske helse. For å komme overens med andres tall må ditt tall være forholdsvis høyt. Faller det for lavt så blir det ikke bare mangel på harmoni, men det blir konflikt også, farlige konflikter. Alt bygger på tallet som ligger i bunnen og hele livet spirer ut fra det, om det spirer i det hele tatt. Akkurat som selvtillitt er et ekte lem, som man ikke kan leve uten. Man bare tror at man kan det, men det kan man ikke. Så er det også et tall, og livet bygger fra det tallet, og andre tall blir relative til det tallet. Man kan ikke gå inn til en mann som har tallet -2 og så bare ta en kaffe der, der må man trå forsiktig inn. Det er fare for at det relative resultatet blir feil. Det er tallet i bunnen som livet spirer ut ifra. Kall det gjerne bunntallet. Og det tallet forteller deg alt, hva du kan gjøre og ikke gjøre. Det blir litt vanskelig å si hva tallet betyr, det må bare føles av hver enkelt. Når to mennesker med helt forskjellige tall er nær hverandre lenge nok så blir de vant til forskjellene, og det blir balansert mellom de to, men ujevnhetene slår ut på andre plasser senere. Man kan ikke "sloss" mot bunntallet, det er ekte og naturlig. Det er en viss øvre tåleranse grense for hele menneskeheten samlet, og det er et tall. Ingen vet nøyaktig hva tallet er, hvis vi antar at tallet er 5, og ditt tall er -2 og neste person sitt tall er 8 så blir resultatet 6, altså 1 over maks grensen på 5, og da sprekker tåleransen. Når tallene på to personer blir for vide, da skapes konflikter, for naturen har en øvre grense. Det er derfor at samfunn med mennesker som er like hverandre overlever best, og det er jo nettopp derfor at land har mennesker som faktisk er like hverandre i veldig stor grad, for at de overlevde best på den måten. Bunntallet bestemmer alt. Det som irriterer rike mennesker mest er at de mistet alle pengene sine. Det de forbruker er det som forsvinner først og så roper de ut "Hvor er det blitt av, hvor er det blitt av" "Du har brukt de opp". "De er blitt brukt i fylla, du så det ikke". Når rike ble desperate på en billig whisky, så forsvant pengene ut veldig fort. En vond vane er vond å vende. Og vender den tilbake i sin gamle form igjen og igjen, da kan man trygt si at det var en vond vane. "Herre, jeg hadde millioner hvor er de blitt av" og herren: "Det du forbruker er det du får mindre av" "Takk dine oldeforeldre for at de drakk opp din arv for de var nemlig veldig glade i billig rask whisky" Endret fredag kl 15:32 av Paratech
PÃ¥inter Skrevet fredag kl 16:59 Skrevet fredag kl 16:59 Wall Dorf skrev (2 timer siden): Det andre du siterer handler om tiden før han kommer så langt som til Luk.4.14...det tilhører Du glemte denne👇🏼 PÃ¥inter skrev (5 timer siden): Hvem har fortalt deg at teksthenvisninger frem og tilbake er måten å forstå bibelen på?
Wall Dorf Skrevet fredag kl 22:14 Skrevet fredag kl 22:14 PÃ¥inter skrev (5 timer siden): Hvem har fortalt deg at teksthenvisninger frem og tilbake er måten å forstå bibelen på? Først og fremst er det vershenvisningene i seg selv som viser vei til til større forståelse av hvor viktig det er å finne sammenhengen i det man leser om. I 1.Mos.3.15: Jeg vil sette fiendskap mellom deg og kvinnen, mellom din ætt og hennes ætt. Den skal ramme ditt hode, men du skal ramme dens hæl.» Henvisninger angående dette: Rom 16,20; Hebr 2,14f; 1 Joh 3,8; Åp 12,4f.15–17
PÃ¥inter Skrevet fredag kl 22:23 Skrevet fredag kl 22:23 Wall Dorf skrev (4 minutter siden): Først og fremst er det vershenvisningene i seg selv som viser vei til til større forståelse av hvor viktig det er å finne sammenhengen i det man leser om. I 1.Mos.3.15: Det er jo mennesker som har lagt til vershenvisningene, oppsto på 380 tallet.
Maabren Skrevet lørdag kl 00:46 Skrevet lørdag kl 00:46 Ikkje bare vershenvisninger, mennesker står bak alt religiøst og alle gudeskikkelser er menneskeskapt eventyr og fantasi. Egentlig rart at mennesket ikkje har kasta all religion på dynga for lenge sia, muligens for mange falske mennesker som tjener greit på løgn og svindel inna religion... 3
tsetsefluen Skrevet lørdag kl 05:27 Skrevet lørdag kl 05:27 @Maabren Muligens mennesker alltid vil være religiøse av seg. Å undre seg over hva som står bak for eksempel universet sin skapelse og andre ting. Selv om vi mennesker er opplyste vil det komme nye generasjoner som vil tro
PÃ¥inter Skrevet lørdag kl 08:57 Skrevet lørdag kl 08:57 (endret) tsetsefluen skrev (3 timer siden): Muligens mennesker alltid vil være religiøse av seg. Å undre seg over hva som står bak for eksempel universet sin skapelse og andre ting. Du er nok inne på noe helt vesentlig her, her er to vers som sier litt om hvorfor mennesker alltid vil søke utover seg selv og være religiøse/åndelige av seg. «Løft blikket mot det høye og se: Hvem har skapt alt dette? Han som teller stjerners hær, fører dem ut og kaller dem alle ved navn. «Alt skapte han vakkert i sin tid. Også evigheten har han lagt i menneskenes hjerter.» Endret lørdag kl 09:02 av PÃ¥inter
Wall Dorf Skrevet lørdag kl 13:02 Skrevet lørdag kl 13:02 PÃ¥inter skrev (14 timer siden): Det er jo mennesker som har lagt til vershenvisningene, oppsto på 380 tallet. Det stemmer nok det, helt forbløffende, du vet at Lukas oppdaget at skriften ikke var redigert helt fra begynnelsen av fra tjenerne av Ordet * (seerne/ profetene 1.Sam.9.9) Du vet vel at Herren også oppstod av menneskelig slekt? (Heb.7.14/ Matt.1.1 /Åp.5.5/ Gal.3.16/ Åp.22.16. *Lukas 1.1-4 ; Mange har forsøkt å gi en fremstilling av det som er blitt oppfylt blant oss, slik vi har fått det overlevert av dem som helt fra først av var øyenvitner og tjenere for Ordet. Nå har også jeg bestemt meg for å gå nøye gjennom alt fra begynnelsen av og skrive det ned for deg i sammenheng, ærede Teofilos, så du kan vite at det er pålitelig, det du har fått opplæring i. Forkynneren har opplysninger om viktigheten om dette med å finne sammenhenger i 7.25-26. Også Ordspråket har mange gode visdomsord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå