Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vokteren skrev (34 minutter siden):

Et samfunn styrt av politisk overkorrekthet og marginale pressgrupper som munner ut i dusteforslag, tabuord og fornektelser har ikke livets rett.

Det er vel nøyaktig det samfunnet Trump holder på å utvikle i USA.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vokteren skrev (1 minutt siden):

På noen områder skyter stuten langt over mål.
Samtidig må man huske på at Europa og EU også bruker propaganda og kreativitet for å sverte Trumps utspill.

https://www.nrk.no/urix/raser-mot-bbc-etter-redigering-av-trump-tale-1.17639754

100000 løgner mot 1 løgn, det kan ikke helt sammenlignes synes jeg, bbc er skyldige liten tvil om det, men kanskje mest skyldige i å lese mellom linjene for oss, noe vi egentlig ikke trengte. Det er også liten tvil om at bbc blir tvunget til å ta en titt på sine metoder, vi ser ingen lignende analyse i amerikanske medier, og la oss være ærlige om at de var temmelig ødelagte lenge før den oransje idioten fikk makt. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
11 hours ago, Zepticon said:

Nei. Jeg mener at penis, testikler, hjerte, lunger, vagina, eggstokker, lymfenoder osv er beksrivende begreper på kroppsdene våre. Og dersom man som mann har vondt en plass så drar man ikke til legen og sier "jeg har vondt i mitt mannlige hjerte" man sier man har "vondt i hjertet" eller vondt i pungen. Eller rett og slett bare "vondt i kjønnsorganet".

Men dersom man skal referere til "penis" men ikke tørr å si ordet "penis" fordi hvem vet, så kan jeg ikke komme på noen tilfeller der "mannlig kjønnsorgan" er en adekvat måte å henvise til dette på. Og hva er egentlig det mannlige kjønnsorgan? er det testiklene? eller penis? eller begge. 

Om du har vondt i kuken går man selvsagt til legen og sier akkurat det. Men det er ikke det jeg siterte eller det som står i artikkelen. Det var snakk om en opplysningskampanje rettet mot barn og ungdommer, der kampanjen "menns helse" var oversatt til "personer med penis og pung sin helse". Menn er altså redusert til noen med penis og pung, fremfor et faktisk kjønn.

Kanskje om jeg på spøk forslår å endre navn på kvinnedagen til "mennesker med bryster og vagina sin dag" så sjønner du problemstillingen.

Endret av likferd
Skrevet
9 minutes ago, likferd said:

... Det var snakk om en opplysningskampanje rettet mot barn og ungdommer, der kampanjen "menns helse" var oversatt til "personer med penis og pung sin helse". Menn er altså redusert til noen med penis og pung, fremfor et faktisk kjønn.

Hvilken opplysningskampanje sikter du til nå?
Det er særorganisasjoner med særinteresser som pusher alt mulig, på samme måte som du og jeg kan. Det er en del av ytringsfriheten.
Ingen offentlig instans har pushet det du skriver om her. Det TS tar opp til å begynne med er en anbefaling om at lærere kaller en penis for en penis og en vagina for en vagina når de snakker til grupper. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutes ago, WiiBoy said:

Det er særorganisasjoner med særinteresser som pusher alt mulig, på samme måte som du og jeg kan. Det er en del av ytringsfriheten.
Ingen offentlig instans har pushet det du skriver om her. Det TS tar opp til å begynne med er en anbefaling om at lærere kaller en penis for en penis og en vagina for en vagina når de snakker til grupper. 

"Et godt eksempel på hva som faktisk er nøytralt og kjønnsinkluderende, finner vi hos fagsenteret Sex og samfunn, en av flere bidragsytere til skolens kjønns- og seksualitetsundervisning. I en av deres informasjonsfilmer knyttet til kampanjen «Movember» omskrives «menns helse» til «personer med penis og pung sin helse»."

Det kan nå være dette "Sex og Samfunn" ikke er en offentlig instans, men når de lager informasjonsfilmer som benyttes i undervisningsøyemed, har staten likefullt det fulle og hele ansvaret her. Ytringsfriheten har ingenting med det å gjøre.

Endret av likferd
Skrevet
WiiBoy skrev (19 minutter siden):

Denne "særorganisasjonen" (Sex og samfunn) lenker Bufdir til på en av sine nettsider:

"Les mer

• Sex og Samfunn (sexogsamfunn.no) setter enkle og greie ord på spørsmål om sex, kjønnsidentitet, legning og liknende temaer som kan dukke opp i en samtale med barnet eller ungdommen."

https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/skolebarn/utvikling-selvstendighet-og-selvfolelse/barn-og-seksualitet/

Altså, Bufdir oppfordrer lesere til å lese på nettsiden til Sex og samfunn. Og de gir nettsiden det jeg vil si er en positiv omtale. 

Siden Bufdir gjør dette, så ville jeg ikke utelukke helt at Bufdir ikke lar seg påvirke av hva Sex og samfunn sier. 

Skrevet
Vokteren skrev (På 11.12.2025 den 9.01):

Hvilken virkelighetsfjern pressgruppe er det som ønsker at feks lærere ikke skal bruke kjønnsspesifikke ord som «gutt» eller «jente»?

Dette forslaget er bare enda mer grums fra woke. Agenter for slike forskrudde holdninger dominerer offentlig sektor for kontroll og meningsmanipulering. Denne gangen er det BUFDIR (fagorganet for barn, ungdoms og familie). Slike fagidioter burde vært diskvalifisert fra ansvarsfulle stillinger. Men det skjer jo ikke i Norge, her oppsøkes de og ansettes i norsk byråkrati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...