Skeptikus Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Snikpellik skrev (1 time siden): Snikpellik skrev (1 time siden): begge er populistiske partier. Forklar hva som er så ille med det...
Neptun1 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Snikpellik skrev (1 time siden): Sp og Rødt har på flere tidspunkter vært de to partiene som har stemt mest likt i Stortinget. De to er forøvrig også enige om dette budsjettet sammen med AP. Sp ligner Frp på en del, men det er også svært store avstander på en rekke områder, som for eksempel distriktspolitikken. Kanskje handler likhetene aller mest om metode og retorikk, der begge er populistiske partier. Ja, de setter Norge først og vil ha mye strengere innvandringspolitikk enn EU-partiene. Superpopulistisk. Endret 10 timer siden av Neptun1 1 1
DukeNukem3d Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Hvem hadde trodd at et parti der Eivind Trædal har en sentral rolle er totalt urimelige og virkelighetsfjerne i forhandlinger? Jeg er SJOKKERT 😂 At SV virkelig har dratt denne alliansen med Islamsk Råd så langt at hvis vi ikke ødelegger stort for oljefondets avkastning så er de ikke med er jo rett og slett bare uansvarlig og tåpelig. Endret 9 timer siden av DukeNukem3d 2 2
OleBrum2 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Nå er det møte med partilederne ifg VG. Vær klar til å se MDG og SV få noe for å redde ansikt, og så er budsjettet i boks. Selv ikke MDG og SV er så tette at de ikke ser hvordan de og hele den rødgrønne blokken taper på sirkuset. 1 1
Skeptikus Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Neptun1 skrev (15 minutter siden): Ja, de setter Norge først og vil ha mye strengere innvandringspolitikk enn EU-partiene. Superpopulistisk. Vet ikke hvor du har det ifra at SP er så veldig imot innvandringen som foregår. Kan du vise til politiske uttalelser fra det hold om det temaet kanskje? Uttalelser fra partilederen f.eks.? Endret 9 timer siden av Skeptikus 2
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Skeptikus skrev (4 minutter siden): Vet ikke hvor du har det ifra at SP er så veldig imot innvandringen som foregår. Kan du vise til politiske uttalelser fra det hold om det temaet kanskje? Uttalelser fra partilederen f.eks.? Ola Borten Moe har uttalt seg veldig fornuftig om det hos Ness, jeg vet ikke om han er helt i utråd med partiet?
Snylter Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 14 minutes ago, OleBrum2 said: Nå er det møte med partilederne ifg VG. Vær klar til å se MDG og SV få noe for å redde ansikt, og så er budsjettet i boks. Selv ikke MDG og SV er så tette at de ikke ser hvordan de og hele den rødgrønne blokken taper på sirkuset. Problemet med MDG er at de er en interesseorganisasjon mer enn et parti.. 2
Skeptikus Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Ola Borten Moe har uttalt seg veldig fornuftig om det hos Ness, jeg vet ikke om han er helt i utråd med partiet? Jeg synes det i slike saker er mest interessant å observere holdningen til vedkommende som er partileder. Etterlyser da fortsatt noe om innvandring/asyl-tema fra det hold, hvis noen har sitat(er). 1
freedomseeker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Spørsmålet er om rikingen Støre viser den samme gavmildheten med sin private formue som han gjør med norske skattepenger. Olje- og skatteinntektene skal tross alt tjene fellesskapet ved å bekjempe fattigdom og øke velferden, mens hans private midler i større grad er hans egen disposisjon uten direkte konsekvenser for andre. 1
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Skeptikus skrev (6 minutter siden): Jeg synes det i slike saker er mest interessant å observere holdningen til vedkommende som er partileder. Etterlyser da fortsatt noe om innvandring/asyl-tema fra det hold, hvis noen har sitat(er). Mitt syn på området er nærmere FRP, men Ola Borten Moe sa absolutt ingenting om innvandring jeg kunne si meg uenig i. Jeg ble egentlig litt sjokkert. Tviler vel på at han er helt i utakt med resten av partiet da. 1
Skeptikus Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden freedomseeker skrev (1 minutt siden): Spørsmålet er om rikingen Støre viser den samme gavmildheten med sin private formue som han gjør med norske skattepenger. I budsjettdrøftelsene tidligere i uken har visstnok SV fått igjennom at Norge skal bidra med tusen millioner til gjenoppbygging av Gaza. Det er forferdelig det som har skjedd i Gaza, men for det første er det vel rimelig tidlig å begynne med gjenoppbygging før endelig fredsavtale osv., og er det noen som bør øse ut tusenvis av millioner til dette, så burde det jo være Israel pga. krigserstatning. (Man fikk jo inntrykk av at f.eks. et helt høyhus kunne bli lagt i ruiner hvis det ble oppdaget at én som Israel ville ha tak i befant seg i bygningen.. Rimelig ekstremt). 1
Neptun1 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Skeptikus skrev (43 minutter siden): Vet ikke hvor du har det ifra at SP er så veldig imot innvandringen som foregår. Kan du vise til politiske uttalelser fra det hold om det temaet kanskje? Uttalelser fra partilederen f.eks.? Jeg bryr meg ikke om å henvise til Vedum som er en vandrende katastrofe for partiet, det som er interessant er hva slags politikk SP ønsker uten at AP tvinger dem til å endre standpunkt som f.eks. i 40 punkts forslaget til FrP vedr. gjenforeninger og automatisk opphold til ankerbarn som fyller 18 år. Hva SP mener om innvandring kan man lese ut av partiprogrammet og diverse valgomater før valget. Nå skal jeg korrigere meg selv litt og ikke slå den borgerlige siden i Høyre i hartkorn med venstresiden og sentrum. Erna er dog ikke særlig bedre enn venstresiden på dette området. Mitt ønske i dagens situasjon er at FrP, Høyre (med en annen leder) og SP (med en annen leder) hadde dannet regjering. 1
freedomseeker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Skeptikus skrev (31 minutter siden): I budsjettdrøftelsene tidligere i uken har visstnok SV fått igjennom at Norge skal bidra med tusen millioner til gjenoppbygging av Gaza. Det er forferdelig det som har skjedd i Gaza, men for det første er det vel rimelig tidlig å begynne med gjenoppbygging før endelig fredsavtale osv., og er det noen som bør øse ut tusenvis av millioner til dette, så burde det jo være Israel pga. krigserstatning. (Man fikk jo inntrykk av at f.eks. et helt høyhus kunne bli lagt i ruiner hvis det ble oppdaget at én som Israel ville ha tak i befant seg i bygningen.. Rimelig ekstremt). Ja, vi kommer garantert til å bli det landet som gir desidert mest pr capita til Ukraina og Gaza. Samtidig så har ikke folk i Norge råd til bolig på grunn av innvandring fra disse regionene. Så det er egentlig ikke bare Gaza og Ukraina som trenger oppbygging, men det er tydeligvis ikke så viktig. 1
torbjornen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) freedomseeker skrev (4 timer siden): Ja, vi kommer garantert til å bli det landet som gir desidert mest pr capita til Ukraina og Gaza. Samtidig så har ikke folk i Norge råd til bolig på grunn av innvandring fra disse regionene. Så det er egentlig ikke bare Gaza og Ukraina som trenger oppbygging, men det er tydeligvis ikke så viktig. Å støtte Ukraina blir billegare enn å ta imot flyktningestraumen som kjem dersom Russland får valse over Ukraina. I tillegg slepp ein kostnaden med enno meir opprusting når Russland går vidare og angrip neste land i Europa. Ein bør derimot ikkje kaste vekk mykje pengar på Gaza, og iallefall ikkje før krigen er over, ein har fått eit fungerande styre, sikkerheit for befolkninga og HAMAS er rydda av vegen. Krigen på Gaza er ikkje "vår" krig. Ein milliard er vel det ein kan kalle ein symbolsk sum, som Raudt og SV kan vise til slik at dei kan hevde å ha oppnådd noko. Endret 4 timer siden av torbjornen
OleBrum2 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (8 timer siden): Ola Borten Moe har uttalt seg veldig fornuftig om det hos Ness, jeg vet ikke om han er helt i utråd med partiet? Han er en svært fornuftig, dristig og smarg kar…men han er veldig i utakt med dagens ledelse. Hadde Borten Moe ledet SP ville de vært borgerlige igjen. 2
torbjornen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) https://www.nrk.no/norge/partitoppene-samlet-hos-brenna-_-samtalene-om-statsbudsjett-fortsetter-1.17676832 Dei raudgrøne partia er blitt einige om statsbudsjettet. MDG har fått gjennomslag for å setje ned ein kommisjon. SV fekk ikkje viljen sin når det gjaldt å setje oljefondet på spel. Endret 1 time siden av torbjornen
Vokteren Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden torbjornen skrev (25 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/partitoppene-samlet-hos-brenna-_-samtalene-om-statsbudsjett-fortsetter-1.17676832 Dei raudgrøne partia er blitt einige om statsbudsjettet. MDG har fått gjennomslag for å setje ned ein kommisjon. SV fekk ikkje viljen sin når det gjaldt å setje oljefondet på spel. «Da Gud ikke ville at noe skulle skje, nedsatte han en hurtigarbeidende komite»…..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå