Gå til innhold

Kristendom, en eneste sannhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
tsetsefluen skrev (10 minutter siden):

Det har vi da ikke. Klarer bare ikke å ta imot Jesus 

Jeg ser dere mener fri vilje er en illusjon, hvilken gener tvinger deg til å kaste bort verdifull tid på et diskusjonsforum? Eller er det en som står med pistol mot hodet ditt og tvinger deg til å skrive? Eller velger du det selv?

Endret av PÃ¥inter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PÃ¥inter skrev (3 minutter siden):

Jeg ser dere mener fri vilje er en illusjon, hvilken gener tvinger deg til å kaste bort verdifull tid på et diskusjonsforum?

Hvor i all verden har du det fra at det kun er gener som styrer naturlovene? 

Hvis du mener fri vilje eksisterer, hva med viljen din mener du kan overstyre naturlovene? 

Skrevet
PÃ¥inter skrev (9 minutter siden):

Da tolker du og tillegger med inngrodde fordommer tenker jeg. Jeg tenkte det kunne være andre grunner, økonomi, parforhold hvor man er uenige om barn, div. 

Ok. Men jeg mener det.

Nr1, fordommer? 

Hmm, det er vanskelig når du skriver så kort, og ofte bare i ett ord (eksempelvis "fordommer"). Da skjønner jeg ikke hva du vil fram til, noe som øker sjansen for at jeg i større grad må anta, og at det dermed fort leder til misforståelser. Da kommer vi ingen vei.

MEN! Du er inne på noe sentralt (selv om du bevisst utelater det ene spørsmålet til deg fra siteringen). Du sier at du mener jeg har fri vilje til å velge å ville ha barn eller ikke. Flott! Kan du forklare hvorfor du mener dette?

Skrevet (endret)
Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Vi vet selvsagt ikke, helt avhengig av hvilken definisjon av Gud som brukes. Bibelens gud derimot finnes det mange bevis for at ikke finnes, men du har jo selv sagt at det ikke er Bibelens gud du tror på, men din egen noen beslektede variant. 

Ja, beslektet med kristendommen siden jeg har vokst opp med den og ikke har søkt mot andre religioner. Bibelen kan man jo studere et helt liv, men den falt ikke i smak pga. brennende busker, drap og trusler om helvete bare etter få sider. 

Kanskje mot ny-åndelighet, men foreløpig liten aktivitet fra meg, så jeg har ikke laget noen merkelapp.

Endret av Subara
Skrevet
afterall skrev (7 minutter siden):

…Du sier at du mener jeg har fri vilje til å velge å ville ha barn eller ikke. Flott! Kan du forklare hvorfor du mener dette?

PÃ¥inter skrev (35 minutter siden):

Det er det nok bare du som kan svare på, men hvis du ikke er ærlig, så kommer vi ikke noen vei videre😉.

👆🏼

Jeg kan ikke fortelle deg hvorfor du ikke har barn, det må nesten du forklare. Men grunnene til å velge som du gjør sier noe om din frie vilje. Bortsett fra ufrivillig barnløshet selvfølgelig.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (29 minutter siden):

Jeg ser dere mener fri vilje er en illusjon, hvilken gener tvinger deg til å kaste bort verdifull tid på et diskusjonsforum? Eller er det en som står med pistol mot hodet ditt og tvinger deg til å skrive? Eller velger du det selv?

Jeg gjør det fordi jeg synes det er interessant. Altså jeg lar meg gjerne styre av følelser så lenge det ikke går ut over andre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...