Oreo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden jeg har kjørt min Honda cb125r til 31000 km og tidligere eier hoppet over service på 24 km for å skjekke ventiler og justering av timing. dette gjør at jeg har kjørt med feiljusterte ventler en god stund helt til for en uke siden da den stoppe på motorveien. har noen opplevd dette før eller har erfaring med hva som kan ha blitt skadet. ventiler cylinder stempel osv. Det er et Dobbelt overliggende kamaksel (Dohc).
freedomseeker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Om det er veldig feil så blir den vanskelig å starte, så det er ikke sikkert at dette er årsaken til at den stoppet på motorveien. Som oftest trenger man ikke å justere ventilene ved en slik service, det er mer som en sjekk som bekrefter at alt er i orden. Jeg vet ikke hva som har skjedd, bare at det ikke er sikkert at det har sammenheng med manglende ventilklaringssjekk.
Gavekort Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden Jeg tviler på at feiljusterte ventiler har ført til totalhavari av motoren. Vanlig problem er at det lager tikkelyd og mister ytelse lenge før den havarerer.
Leo_ Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden Det er ekstremt uvanlig å få stopp på grunn av manglende ventiljustering. I de absolutt aller fleste tilfellene er konsekvensen av manglende ventiljustering kun tikkelyd som over tid kan gi noe økt slitasje. I noen veldig få tilfeller blir ventilkaringen trangere over tid, det kan gi driftsproblemer men jeg kan ikke huske å ha opplevd det. Jeg har kjørt MC siden 2005 og aldri justert ventilene på noen av mine sykler, ikke før i år da junior sin Varadero 125 mista justeringsskruen sin og måtte fikses. Hva får deg til å tro at du har kjørt med feiljusterte ventiler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå