leticia Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars KarvaBlad skrev (8 timer siden): Det at du må komme trekkende med ekstreme tilfeller, viser at du egentlig ikke forstår problemstillingen her. Det er totalt skivebom å trekke frykten for voldtekt og annen vold inn i dette. Vi diskuterer en flokk voksne kvinner rundt et lunsjbord og at de ikke klarer å finne seg mannfolk etter partnerbrudd her. Du trenger ikke å trekke inn partnerdrap, psykopati eller voldtekt inn i dette. Det du nevner er reelle problem, ja, men i 99% av tilfellene kommer det ikke til dette ekstreme utfallet. Det er nok du som ikke forstår problemstillingen / poengene mine i tilstrekkelig grad. Jeg snakker om at frykten for fysisk skade alltid vil ligge i bakhodet på kvinner når de skal ut på date for å treffe nye, mannlige bekjentskaper de skal være alene med.( Det er en grunn for at man har innført "frauenparkplatz" nær inngangspartier i Tyskland liksom...Noen parkeringshus i Norge har vel også noe tilsvarende?) Og det er derfor jeg sier at kvinner ofte foreslår å møtes på et offentlig sted (f.eks en kafe eller restaurant fremfor hjemme hos ham eller henne). For å sikre seg / føle seg tryggere. Jeg sier ikke noe om sannsynligheten for at disse hendelser vil skje, eller hvor ofte slike tilfeller forekommer. Det er frykten for at det kan skje, ikke sannsynligheten for at det skjer, som er det essensielle. Jeg tror ingenting på at dette er en rasjonell frykt hvis vi skal foreta en sannsynlighetsberegning Om hvor ofte slikt skjer. Så jeg er enig i at det sjeldent kommer til slike ekstreme utfall. Men kvinners behov for trygghet kan forklare hvorfor noen kvinner kommer med det som for noen menn kan synes å være "milelange lister" som de aldri føler at de kan matche. Men egentlig så er ikke kvinner så veldig kravstore. For å dra frem noen punkt: Empatisk / emosjonelt tilgjengelig, likestilt (hvor han verdsetter hennes karriere på lik linje med sin egen, og tar likeverdig ansvar for hus og barn,) at han respekterer henne , og er pålitelig og trofast. Menn som henger igjen i tradisjonelle kjønnsrollemønstre vil ha større problemer med å levere på disse punkter enn det den moderne mannen har. (spesielt på det å være likestilt og emosjonelt tilgjengelig). https://www.adressa.no/debatt/i/EyyzVK/gutta-maa-skjerpe-seg Er ellers enig i at kvinner også må "levere" på de sosiale forventningene de selv har til menn. 1
Satan666 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars knopflerbruce skrev (20 timer siden): Ekte mannfolk vasker dassen sin selv. Ingen har sagt noe annet, fordi toalettvasking aldri har vært relevant for å definere mann. 3 1
knopflerbruce Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Satan666 skrev (12 minutter siden): Ingen har sagt noe annet, fordi toalettvasking aldri har vært relevant for å definere mann. Ei heller har harem vært det. 3
kremt Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Det er vel ganske klart at moderne dating kultur har blitt en katastrofe for svært mange. High risk low reward 2 1
knopflerbruce Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Jada, boo fucking hoo. Floskelmaraton. Minner om at kronprinsessen deltok på noe liknende for 20 år siden. Denne "oi shit det har blitt så ille nå, assa"-greia er bare moralposering hvor noen tror de har sett noe ingen andre har sett der ting har vært rimelig konstant lenge. Det eneste (relativt) nye er egentlig appene. 3
Satan666 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars knopflerbruce skrev (1 time siden): Ei heller har harem vært det. En mann kan måles gjennom evnen til å skaffe seg kvinner for reproduksjon, og et harem er et nærmest naturlig mål på denne evnen. Du derimot vil måle en mann gjennom hans evne til å vaske toaletter. Din definisjon av mann viser mer til en slags slave, underlagt sosialt konstruerte normer for renslighet omkring et av modernitetens kunstige objekter (toalettet), enn til noe fundamentalt naturlig og organisk. 3 1
Iki Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Satan666 skrev (10 minutter siden): fundamentalt naturlig og organisk. Ganske mange dyr og insekter i naturen hvor det er mannen som er mindre og svakere enn kvinnen, ender opp med å bli spist eller må oppdra barna. Samt meget vanlig i naturen med monogami. Enkelte ganger blir mannen til en kvinne. Andre ganger går to menn sammen om å oppdra barn. Så dette med hva som er naturlig er ganske sprikende. 1 1
Sjørøver Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Simen1 skrev (På 14.3.2026 den 14.51): I gamle dager traff man noen i baren med like mye ølbriller og så bare gikk det slag i slag. Nå er man på "jobbintervju" blant 1000 andre. Den ene som kommer gjennom nåløyet får som nevnt velge mellom de 1000 som står klare på den andre siden. Tror du treffer godt her. Når alt skal overveies og analyseres så blir man paralysert. Jeg har desverre vært med i en del samtaler med single venniner av kona om deres krav og datingliv. Det er skremmende hvor dårlige folk er på det å finne seg kjæreste. Og det blir bare værre jo eldre man blir, jo flere sære trekk får man. 3 1
Satan666 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Iki skrev (5 minutter siden): Ganske mange dyr og insekter i naturen hvor det er mannen som er mindre og svakere enn kvinnen, ender opp med å bli spist eller må oppdra barna. Samt meget vanlig i naturen med monogami. Enkelte ganger blir mannen til en kvinne. Andre ganger går to menn sammen om å oppdra barn. Så dette med hva som er naturlig er ganske sprikende. Det er her konkret snakk om mann, altså om mennesker, ikke om natur generelt. Det er heller ikke vanlig å benytte ordet "mann" når man omtaler dyr og insekter. Da benyttes vanligvis ordet "han". 2 1
knopflerbruce Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Satan666 skrev (24 minutter siden): En mann kan måles gjennom evnen til å skaffe seg kvinner for reproduksjon, og et harem er et nærmest naturlig mål på denne evnen. Du derimot vil måle en mann gjennom hans evne til å vaske toaletter. Din definisjon av mann viser mer til en slags slave, underlagt sosialt konstruerte normer for renslighet omkring et av modernitetens kunstige objekter (toalettet), enn til noe fundamentalt naturlig og organisk. Det er ikke noe naturgitt ved å måle menn på den måten som du skisserer. Dessuten er det jo ikke noe unormalt at tullinger på internett måler KVINNER i underdanighet. Som om det er en fornuftig måte å angripe dette på. Strengt tatt er det ingen som trenger måles på evne til å enten bli undertrykket eller undertrykke. Å måle en mann på boevne, er en helt kurant måte å måle en mann på i 2026. 3
Satan666 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe naturgitt ved å måle menn på den måten som du skisserer. Jo, reproduksjon er en del av menneskets fundamentale natur. Å vaske toaletter er derimot en sosial konstruksjon underlagt sosialt konstruerte normer. knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Å måle en mann på boevne, er en helt kurant måte å måle en mann på i 2026. Jeg har vanskelig for å se at evnen til vasking av toaletter eller boevne generelt er noe som er særegent for mannens natur og essens. 2 1
knopflerbruce Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Satan666 skrev (6 minutter siden): Jo, reproduksjon er en del av menneskets fundamentale natur. Å vaske toaletter er derimot en sosial konstruksjon underlagt sosialt konstruerte normer. Jeg har vanskelig for å se at evnen til vasking av toaletter eller boevne generelt er noe som er særegent for mannens natur og essens. Reproduksjon og harem er ikke det samme. Skal du absolutt på død og live måle menn på den måten, er det antall avkom du ser på - ikke antall kvinner. Det trenger heller ikke være noe "særegent", bare nyttige egenskaper i et moderne samfunn. Å ha et "harem" er totalt unyttig som mann i 2026. 2
Gjest 07b7d...19c Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Hvit mann og asiatisk dame har laveste skillsmisseraten. lavere enn alle andre som f.eks hvit mann-hvit kvinne. så hvis du ikke vil ende opp som i trådstarter sin historie så finn en snerten liten asiatisk dame. masse haters her inne som kommer med (oppkonstruerte?) anekdoter for å slenge dritt om dumme menn som henter asiatisk dame og desperate asiatere som tar til takke med en dum hvit mann. Dette er selvfølgelig bullshitt. Jeg hadde vært både dum og desperat hvis jeg måtte ta til takke med en gjennomsnittlig norsk feminist. mye skjult rasisme her tror jeg, eventuelt «bare» mannehat. Trist. kanskje det er derfor kvinner klager over at de ikke finner mann. Når flere og flere menn reiser til Asia for å finne en, blir det færre menn som kjemper om norske kvinner. Jeg kjenner mange i miljøet her jeg bor og de fleste er ikke 60+ år og de er ikke uattraktiv. De er derimot lei av norske kvinner og har som oftest hatt lange forhold med norske kvinner som har gått i oppløsning. De gutta har stukket til Asia og funnet noe, mens eksen deres enten blir femcel eller kattedame. Trist egentlig. Anonymous poster hash: 07b7d...19c
knopflerbruce Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Gjest 07b7d...19c skrev (4 minutter siden): Hvit mann og asiatisk dame har laveste skillsmisseraten. lavere enn alle andre som f.eks hvit mann-hvit kvinne. så hvis du ikke vil ende opp som i trådstarter sin historie så finn en snerten liten asiatisk dame. masse haters her inne som kommer med (oppkonstruerte?) anekdoter for å slenge dritt om dumme menn som henter asiatisk dame og desperate asiatere som tar til takke med en dum hvit mann. Dette er selvfølgelig bullshitt. Jeg hadde vært både dum og desperat hvis jeg måtte ta til takke med en gjennomsnittlig norsk feminist. mye skjult rasisme her tror jeg, eventuelt «bare» mannehat. Trist. kanskje det er derfor kvinner klager over at de ikke finner mann. Når flere og flere menn reiser til Asia for å finne en, blir det færre menn som kjemper om norske kvinner. Jeg kjenner mange i miljøet her jeg bor og de fleste er ikke 60+ år og de er ikke uattraktiv. De er derimot lei av norske kvinner og har som oftest hatt lange forhold med norske kvinner som har gått i oppløsning. De gutta har stukket til Asia og funnet noe, mens eksen deres enten blir femcel eller kattedame. Trist egentlig. Anonymous poster hash: 07b7d...19c Tja, du snakker jo om "snertne, små asiater" - så du er ikke rent lite rasistisk selv. Fint stereotyp, det. 4
Satan666 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars knopflerbruce skrev (5 minutter siden): Det trenger heller ikke være noe "særegent", bare nyttige egenskaper i et moderne samfunn. Vi snakker om hva som konstituerer mannen, altså mannens natur og essens. Da blir det nokså meningløst å introdusere en målestokk som ikke relaterer til noe særegent for mannen. 1 1 1
Gjest 07b7d...19c Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Tja, du snakker jo om "snertne, små asiater" - så du er ikke rent lite rasistisk selv. Fint stereotyp, det. Hva mener du? Jeg anbefalte gutta å finne en snerten liten asiat, det betyr ikke at alle asiater er det. Det finnes snertne små hvite damer også. så du leser det du ikke liker som fanden leser Bibelen. Deg om det. Anonymous poster hash: 07b7d...19c
Iki Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Satan666 skrev (43 minutter siden): Det er her konkret snakk om mann, altså om mennesker, ikke om natur generelt. Det er heller ikke vanlig å benytte ordet "mann" når man omtaler dyr og insekter. Da benyttes vanligvis ordet "han". Da må du vel forholde deg til hva som er naturlig for en menneskelig mann da, og da går harem rett ut. Det er høyst unaturlig for mennesker. 2
Iki Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Gjest 07b7d...19c skrev (28 minutter siden): Hvit mann og asiatisk dame har laveste skillsmisseraten. lavere enn alle andre som f.eks hvit mann-hvit kvinne. Hva er grunnen bak dette? Altså hvorfor forlater asiatiske damer mennene mindre enn de europeiske? Er det fordi dem er så forelsket? Gjest 07b7d...19c skrev (29 minutter siden): hvis du ikke vil ende opp som i trådstarter sin historie så finn en snerten liten asiatisk dame. I trådstarter sin historie så handler det vel om single kvinner, så da gir ikke poenget ditt så mye mening. 3
Satan666 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Iki skrev (8 minutter siden): Da må du vel forholde deg til hva som er naturlig for en menneskelig mann da, og da går harem rett ut. Det er høyst unaturlig for mennesker. Mannen er fra naturens side anlagt for å befrukte flest mulig kvinner: En liten pause etter å ha kommet, så er han klar igjen. Kvinnen er fra naturens side anlagt for å gå svanger i 9 måneder og deretter fostre opp barnet. Mann og kvinne er altså to vidt forskjellige naturer. Samfunn og kulturer dreier seg i høy grad om undertrykkelse og transformasjon av menneskets fundamentale natur, særlig det seksuelle. Det du innbiller deg å være naturlig er bare sosiale konstruksjoner, som f.eks. normer og kjønnsroller. 3 1 1
Cascada81 Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars Satan666 skrev (21 minutter siden): Mannen er fra naturens side anlagt for å befrukte flest mulig kvinner: En liten pause etter å ha kommet, så er han klar igjen. Kvinnen er fra naturens side anlagt for å gå svanger i 9 måneder og deretter fostre opp barnet. Mann og kvinne er altså to vidt forskjellige naturer. Samfunn og kulturer dreier seg i høy grad om undertrykkelse og transformasjon av menneskets fundamentale natur, særlig det seksuelle. Det du innbiller deg å være naturlig er bare sosiale konstruksjoner, som f.eks. normer og kjønnsroller. Enkelte sosiale konstruksjoner kan forklares evolusjonsbiologisk. Et barn som har familie ville ha hatt større sannsynlighet for vokse opp, rett og slett fordi det er en ekstra til å skaffe mat og beskytte mot fiender. At man har forutsetning til å leve vesentlig lengre enn tiden man er forplantningsdyktig gjør at besteforeldre kan bistå med å sikre at barnebarn vokser opp om en eller begge foreldrene skulle falle bort. Det er heller ikke ensidig positivt i et evolusjonsbiologisk perspektiv med harem, fordi det vil fordele mannens bidrag over flere barns behov. Ved å formere seg vilt og med alle, kan føre til flere stykk avkom, men også redusere muligheten for hver enkelt av dem til å vokse opp. Det fungerte tidligere hos særlig ressurssterke menn, og det kan være det fungerer bedre i dag også for Jørgen Hattemaker, fordi staten sørger for oppveksten til barn som mangler en eller begge av foreldrene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå