Salvesen. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Vokteren skrev (9 minutter siden): Husk at det er førstelinjen som er hands-on. En gjeng som ikke stikker seg ut, men som må løse alle problemene som ledelsen, uvitende har laget grunnlaget for…. All respekt for første linje:) men jeg liker mer de komplekse problemene som går oppover i linjene, jeg er også lat så jeg liker ikke de fysiske utfordringene også🤣 men all respekt til de!
Vokteren Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): All respekt for første linje:) men jeg liker mer de komplekse problemene som går oppover i linjene, jeg er også lat så jeg liker ikke de fysiske utfordringene også🤣 men all respekt til de! Førstelinjen får alt for lite kred for å holde hjulene i gang. Sjelden at de blir tatt med på råd eller får noe av æren som en udugelig ledelse er så avhengige av…..
Abigor Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Vi bruker teams. Til nøds outlook. Også github. Holder for 99%.
Klote Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Vokteren skrev (3 timer siden): Et godt eksempel på hvor dårlig it-nerder og brukere kommuniserer og hvor lite it-nerder forstår av reelle behov. Det går seg til. Den første It-nerden er enda ikke blitt pensjonist. Når så skjer vil det skje endringer. Da vil flere behov avdekkes og dekkes. Det er jo stort sett småtasser og omskolerte hackere som jobber med it i dag. Når AI tar over disse jobbene, vil det sitte mer pedagogiske mennesker å overvåke framdriften, da blir alt så mye bedre.
Vokteren Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Abigor skrev (10 minutter siden): Vi bruker teams. Til nøds outlook. Også github. Holder for 99%. Jeg er like avhengig av begge deler da jeg kommuniserer både eksternt og internt. Chatting på Teams kan sidestilles/oversettes med internt sludder. Hvem kan bedrive tidkrevende sludder i dagens krevende arbeidsmarked og samtidig klage på for stor arbeidsbelastning ?
Bing123 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 24 minutes ago, Klote said: Når AI tar over disse jobbene Hvis "IT-arbeider" har ADHD så er "AI" en tung autist 1
Abigor Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 39 minutes ago, Vokteren said: Jeg er like avhengig av begge deler da jeg kommuniserer både eksternt og internt. Chatting på Teams kan sidestilles/oversettes med internt sludder. Hvem kan bedrive tidkrevende sludder i dagens krevende arbeidsmarked og samtidig klage på for stor arbeidsbelastning ? Står ganske dårlig til i arbeidslivet om ikke man kan ha teknisk småsnakk på teams. Er det mer effektivt å fjase rundt kaffebordet? Eller kanskje lange avhandlinger på en drøss med eposter... man kan undres.
aklla Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Vokteren skrev (1 time siden): Chatting på Teams kan sidestilles/oversettes med internt sludder. Hvem kan bedrive tidkrevende sludder i dagens krevende arbeidsmarked og samtidig klage på for stor arbeidsbelastning ? All kommunikasjon, fra steintavler til kvantekommunikasjon kan brukes til meningsløst sladder om man ønsker. Om du du/din arbeidsplass ikke klarer å kommunisere uten å drive med sludder høres det ut som noe ledelsen bør ta tak i og burde ha gjort for lenge siden. Ikke legg skylden på formen her. Teams kan, om man velger, være den mest effektive formen for kommunikasjon man kan ha i en bedrift. Men så klart, det kan også være meningsløst. Men det krever jo noe av de som bruker det også. Men som med alle kommunikasjonsformer, så blir det verken bedre eller dårligere enn den som kommuniserer. Der viljen eller evnen mangler vil ingenting hjelpe..
Vokteren Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Vokteren skrev (13 timer siden): Det er også min oppfatning. Ledere som ikke ser helhet/prosess og som ikke evner å sette skapet på plass, burde finne seg noe annet å gjøre. Når ledelsen i tillegg heller ikke klarer å innføre nye systemer som helt erstatter de gamle, ender man opp flere parallelle løsninger. Vær så god å bli gal……
James G Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden The Avatar skrev (11 timer siden): som at det nesten har blitt vanskeleg å endre eit dokument på lokal PC utan at den endringa også blir lasta opp i skya og synkronisert på alle einingar. Ein heilt super funksjon når det er dette du vil, heilt håplaust når du treng ein unik lokal versjon. Å lagre filen et annet sted enn C:\users, for eksempel C:\ny mappe\ eller D:\, vil dekke dine behov.
James G Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden (endret) Vokteren skrev (9 timer siden): Et godt eksempel på hvor dårlig it-nerder og brukere kommuniserer og hvor lite it-nerder forstår av reelle behov. Altfor mange klarer ikke å beskrive sine behov, eller de bruker meningsløse, altfor brede eller tilfeldig blandede termer, og forventer at lytteren automatisk skal forstå tankene deres – hvis disse tankene i det hele tatt kan beskrives. Dette er tydelig i prompts som gis til ChatGPT. Mange prompts er praktisk talt: «Gi det noe til det noe, du vet, det er den tingen, ikke spør meg så mange om spesifikasjoner, du burde vite det selv.» Jeg vet ikke om det skyldes begrenset ordforråd, hjernens undergraving av sosiale medier de siste årene, eller rett og slett at mennesker alltid har vært slik. Mange nettbaserte veiledninger om ChatGPT Prompt Engineering er i hovedsak «veiledninger i mellommenneskelig kommunikasjon», og overraskende nok behandler både forfatterne og publikum det genuint som noe helt nytt. Endret 12 minutter siden av James G
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå