Lemongrass Skrevet lørdag kl 06:46 Skrevet lørdag kl 06:46 Hvis ingen av jentene man er interessert i er interessert i deg, og man ikke er interessert i de jentene som er interessert i deg. Skal man senke standarden så man går inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd eller være singel resten av livet?
Gjest 911ad...9d1 Skrevet lørdag kl 07:04 Skrevet lørdag kl 07:04 Jeg er litt i samme situasjon. Snakker med en jente nå som jeg ikke akkurat har falt pladask for, men hun er snill, omtenksom og søt. Hun har bena godt plantet på jorda og blir nok en god mor/kone. Usikker på om jeg hadde blitt direkte misfornøyd, men det ikke den samme kjærligheten i starten hvertfall. Anonymous poster hash: 911ad...9d1
Vokteren Skrevet lørdag kl 07:35 Skrevet lørdag kl 07:35 Gjest 911ad...9d1 skrev (24 minutter siden): Jeg er litt i samme situasjon. Snakker med en jente nå som jeg ikke akkurat har falt pladask for, men hun er snill, omtenksom og søt. Hun har bena godt plantet på jorda og blir nok en god mor/kone. Usikker på om jeg hadde blitt direkte misfornøyd, men det ikke den samme kjærligheten i starten hvertfall. Anonymous poster hash: 911ad...9d1 Det handler om å ta en beslutning og hun høres ut som et godt valg. Med mye erfaring i bagasjen vil jeg hevde at perfeksjonsjaget etterhvert går over i et samarbeidsforhold hvor man har gjensidig nytte/hygge av hverandre og respekterer forskjeller.
Ole-Br Skrevet lørdag kl 08:10 Skrevet lørdag kl 08:10 Hva hadde du selv syntes hvis dette var grunnen til at en jente gikk inn i et forhold med deg? Når jeg har opplevd noe lignende (høres ut som en veldig vanlig erfaring), har jeg prøvd å vise meg verdig, så lenge jeg kan stå for det jeg "sikter mot å bli" uten at det går utover verdigheten og integriteten. Det er tross alt ikke alle kriterier som er særlig rimelige, men det ser man nødvendigvis ikke der og da, spesielt hvis man er ung.
Krig og fred Skrevet lørdag kl 08:19 Skrevet lørdag kl 08:19 Hva skiller de som du er interessert i fra de som ikke er det, da?
raspberry Skrevet lørdag kl 08:29 Skrevet lørdag kl 08:29 Lemongrass skrev (1 time siden): Hvis ingen av jentene man er interessert i er interessert i deg, og man ikke er interessert i de jentene som er interessert i deg. Skal man senke standarden så man går inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd eller være singel resten av livet? Nei, det er bedre å være singel enn i et forhold man ikke er fornøyd med. Når du legger til "..singel resten av livet", så overdramatiserer du det veldig, og det virker som du ikke er helt fornøyd med deg selv. Kanskje jeg ville startet der. Finn ut hva du vil i livet. Hva du har behov for. Dekk dine egne behov slik at du kan ha det fint som singel, men enda bedre sammen med noen når du finner noen du er fornøyd med. I forhold til å senke standarden, så spørs det hvordan man ser på det. Det handler mer om å finne ut hva som er absolutt viktigst, og hva man kan leve med. Det er litt som når man skal kjøpe bolig. Man har en viss sum å kjøpe for, og selv om man helst skulle hatt en rådyr villa, så må man innse den harde realiteten at det er utenfor rekkevidde for folk flest. Så man finner ut hva det viktigste man ønsker ut av en bolig, og så går man etter boliger med disse styrkene og som kanskje har andre svakheter man ikke synes er så farlig slik at man kan få det som gir mest verdi for deg i markedet som er tilgjengelig for deg. Det kan være at man er villig til å bo i et kått så lenge det er sentralt, eller at man synes det er greit å bo på landet siden stor plass er hovedprioriteten. Sånn er det med dating også. Og noen ganger må man dessverre oppleve en del man ikke er fornøyd med før man finner ut hva man verdsetter mest. Men det betyr ikke at man skal inngå et forhold med manglende følelser. En form for betatthet er nødvendig, og i fleste tilfeller kan man bli mer/mindre betatt av noen etter hvert som man blir bedre kjent alt etter hvordan det utvikler seg. Råd Prioriter å ha det bra med deg selv uavhengig av forhold (du vil fremstå mer attraktiv, og samtidig ha det bedre) Gjør ting som putter deg i situasjoner hvor du kommer i prat med nye mennesker, og hvor det er mulighet til å bli bedre kjent med dem. Da utvider du horisonten for typer personligheter og hvem du går godt med og ikke, og får et større nettverk som gjør det lettere å finne noen. Erfaring tilsier at det er noen der ute for alle.
Colin. Skrevet mandag kl 22:41 Skrevet mandag kl 22:41 På nåværende tidspunkt hadde ihvertfall ikke jeg ønsket å "senke på standarden", når de ikke kunne tenke seg å gjøre det mot meg tidligere. Du må finne ut hva som er viktigst for deg, og hva den eventuelle partner kan tilby, som gjør at du kan bli lykkelig. Alt trenger ikke være på topp, men hvis du har et viktig kriterie som individet kan oppfylle, så er det verdt å utforske ihvertfall med åpent sinn, kanskje følelsene endres jo mer du lærer individet å kjenne.
Tussi Skrevet mandag kl 22:46 Skrevet mandag kl 22:46 Colin. skrev (3 minutter siden): På nåværende tidspunkt hadde ihvertfall ikke jeg ønsket å "senke på standarden", når de ikke kunne tenke seg å gjøre det mot meg tidligere. Du må finne ut hva som er viktigst for deg, og hva den eventuelle partner kan tilby, som gjør at du kan bli lykkelig. Alt trenger ikke være på topp, men hvis du har et viktig kriterie som individet kan oppfylle, så er det verdt å utforske ihvertfall med åpent sinn, kanskje følelsene endres jo mer du lærer individet å kjenne. De? Du tar alle kvinner under en kam her Men til saken, nei, hvis man vil være mer lykkelig som singel enn i et forhold, vær singel 3
Colin. Skrevet mandag kl 22:54 Skrevet mandag kl 22:54 2 minutes ago, Tussi said: De? Du tar alle kvinner under en kam her Jeg er ikke naiv nok til å tro at de som oppfyller mitt kriterie, plutselig skulle vurdere meg på nåværende tidspunkt, når de ikke gjorde det tidligere. Den tanken har jeg gitt opp, og hvis det var eneste alternativ, så ville jeg nok blitt singel resten av livet, heller enn å ta til takke med, som er det TS funderer på, for eller imot.
leticia Skrevet mandag kl 22:59 Skrevet mandag kl 22:59 Lemongrass skrev (På 1.11.2025 den 7.46): Hvis ingen av jentene man er interessert i er interessert i deg, og man ikke er interessert i de jentene som er interessert i deg. Skal man senke standarden så man går inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd eller være singel resten av livet? Hvilken "standard" har du da? Men nei, det er ikke noe lurt å gå inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd. Høres litt dramaking ut da, at du går ut fra at det betyr at man blir singel resten av livet. De aller fleste er singel i deler av livet, de færreste er single hele livet. 1
OMyre Skrevet mandag kl 23:03 Skrevet mandag kl 23:03 Thailand neste? Der er damene mere hengivne , ser andre og samtidig mere praktiske verdier i ett forhold. 2 1
Gavekort Skrevet mandag kl 23:27 Skrevet mandag kl 23:27 Lemongrass skrev (På 1.11.2025 den 7.46): Hvis ingen av jentene man er interessert i er interessert i deg, og man ikke er interessert i de jentene som er interessert i deg. Skal man senke standarden så man går inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd eller være singel resten av livet? Du beskriver "interesse" som en kvantitativ verdi her, ikke som en drøss av variabler som må klaffe sammen. Prøver du å si pene damer? 3
Subara Skrevet mandag kl 23:36 Skrevet mandag kl 23:36 Svaret er enkelt: Ikke gå inn i et forhold med en du ikke er fornøyd med. Du vil angre på det. Jeg tror ikke det er noe som heter kalde føtter. Hvis man er usikker skal man la være. Plutselig blir hun gravid, og det vil det gå utover flere. 3 2
Kaldand Skrevet mandag kl 23:50 Skrevet mandag kl 23:50 Jeg ser ofte folk si at man ikke bør gå inn i et forhold hvis man er usikker, og det er jo sant til en viss grad. Man bør føle seg trygg før man forplikter seg. Men samtidig kan man også angre på sjansene man aldri tok. Been there, done that. Kanskje det ikke bare handler om å unngå feil valg, men også om å tørre å velge. Begge deler kan gjøre vondt, men begge kan lære oss noe. 1
Griever Skrevet i går, 00:24 Skrevet i går, 00:24 I mangel av klar definisjon av hva op mener med interesse bruker jeg hva jeg legger i interesse. Interesse er bare en varsellampe, og en dårlig indikator på om man burde gå inn i et forhold eller ikke. Det er fort gjort å bli lurt av interesse. Jeg vet veldig godt hva ensomhet er, og jeg gikk på flere smeller i mine yngre dager i forsøk på å få bukt med ensomheten. Jeg fikk denne "interessen" for flere damer, forvekslet det med forelskelse og endte opp i forhold med flere av disse (ikke på samme tid altså 😂) og det var voldelige, miserable opplevelser. Ikke vet jeg helt hva som var greia, men av en eller annen grunn slo min "interesse" seg på når jeg kom i kontakt med hva som senere skulle vise seg å være ustabile og voldelige kvinner. Terapeuten min gjorde meg oppmerksom på at det var et uttrykk for mine egne problemer, og frem til jeg fikset dem var det store sjanser for at nettopp den typen damer var det jeg kom til å oppsøke igjen og igjen. Så, jeg fikset det, og så sluttet jeg å stole på "interesse" som noe mer enn nettopp hva det er. Når jeg møtte kvinnen i mitt liv var det helt annerledes. "Interesse" kan ikke beskrive hvor betatt jeg ble av det mennesket. Skadeskutt og klok av skaden var jeg meget forsiktig, og vi ble kjent i et forsvarlig og voksent tempo (😂) til tross for sterke følelser fra begge sider. Man skal tross alt bygge et liv sammen, så det kan være greit å sjekke at grunnmur og bæring er på plass, hva enn grunnmur og bæring ser ut som hos deg. Så, jeg ville definitivt ikke inngått et forhold basert på interesse, tilstedeværende eller manglende, om man er på utkikk etter noe varig. Jeg ville blitt kjent med personen, kjent på forelskelsen og tatt en avgjørelse på om dette bare er følelser, eller en person du kan bygge et liv og dypere følelser med. Hvem du deler livet ditt med og får barn med er en av de aller viktigste avgjørelsene man tar, og det kan drastisk endre livet i positiv eller negativ retning. Ikke dumt å bruke litt tid og tanke på slikt 👍 2 2
Subara Skrevet i går, 00:38 Skrevet i går, 00:38 Kaldand skrev (42 minutter siden): Jeg ser ofte folk si at man ikke bør gå inn i et forhold hvis man er usikker, og det er jo sant til en viss grad. Man bør føle seg trygg før man forplikter seg. Men samtidig kan man også angre på sjansene man aldri tok. Been there, done that. Kanskje det ikke bare handler om å unngå feil valg, men også om å tørre å velge. Begge deler kan gjøre vondt, men begge kan lære oss noe. Jeg tror det kommer helt an på. I starten vil man kanskje bare ha en kjæreste for å prøve ut hva det er for noe. Etterhvert når man blir litt eldre, er det for å finne en å dele livet med å få barn med. Hvis man har lite (ingen) erfaring i fra før, kan det tyde på at man ikke tør å prøve. Har man mye erfaring, er problemet kanskje at man ikke tør å binde seg (fordi det ikke har klaffet tidligere). Det snakkes om at man kan bli for kravstor. I dag har man lister man krysser av på når man skal date. Det blir vanskelig å få innfridd alle punktene. Jeg synes det viktigste er å kjenne etter hva man føler. Det kan ikke en slik liste svare på. Mer komplisert: når forelskelsen har gitt seg, blir kjærligheten satt på prøve. Da er en slik liste ikke så dum likevel, at man undersøkte på forhånd hvem man slo seg sammen med/om man har noe til felles, siden man skal leve under samme tak 24/7. Bruk god tid som Griever skriver, hvis du nå er klar for å ta ditt livs viktigste valg. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå