Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Puh, nå har de skrikende Halloween ungene gått hjem. Lukket du opp i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Problemet er at du ikke kan reglene engang, jeg henger ikke opp noen lapp, jeg skrur av lyset, og som sagt det er blitt respektert.

Det er i bunn å grunn hva hele greia handler om, man går til en opplyst dør ultimatumet er godteri eller man utsettes for triks, ja det er klart de aller fleste har barna i bånd nå til dags, og som jeg skrev det har ikke vært noen problemer i det hele tatt, ikke engang med ungdom, men det er fremdeles en merkelig, nei ikke merkelig, en regelrett umoralsk greie å oppfordre til. 

Reglene? Hvor leser jeg de?😅

vi drar bare innom til de som åpenbart ønsker det, altså de har pyntet til Halloween for å tiltrekke seg folk. Det holder i massevis.

som du selv sier, ungene gjør ikke knep. I alle fall ikke her. Min datter ble bedt om det av flere og skjønte ikke hva de mente engang. 

nå snakker jeg åpenbart av egen erfaring ift knep. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Det er bare en jeg vet om, ikke ring på der utelyset ikke er på, ikke veldig vanskelig er det vel?

som du selv sier, ungene gjør ikke knep. I alle fall ikke her. Min datter ble bedt om det av flere og skjønte ikke hva de mente engang. 

Enkelte gjør jo åpenbart det da om man skal tro det som leses, men det har ikke vært noen problemer her hvor jeg bor, noe jeg har vært veldig tydelig på, men enkelte hårsåre tar det tydeligvis personlig at jeg ikke ønsker den slags besøk selv, til det punkt at jeg kalles ting som bitter gammel og ensom, sutrete foreldre som ikke forstår reglene å forlanger at jeg henger opp en lapp, ikke akkurat ett tegn på god oppførsel, fra foreldrene sin side riktignok. 

Endret av skaftetryne32
Skrevet
Vokteren skrev (2 timer siden):

En mellomstor by som de siste årene har fått sin andel utenforskap og barn med andre utfordringer.

Ah, okay. Vi bor på mindre sted / liten by. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Det er bare en jeg vet om, ikke ring på der utelyset ikke er på, ikke veldig vanskelig er det vel?

Enkelte gjør jo åpenbart det da om man skal tro det som leses, men det har ikke vært noen problemer her hvor jeg bor, noe jeg har vært veldig tydelig på, men enkelte hårsåre tar det tydeligvis personlig at jeg ikke ønsker den slags besøk selv, til det punkt at jeg kalles ting som bitter gammel og ensom, sutrete foreldre som ikke forstår reglene å forlanger at jeg henger opp en lapp, ikke akkurat ett tegn på god oppførsel, fra foreldrene sin side riktignok. 

Hvorfor spør du om det er vanskelig etter at jeg har eksplisitt sagt at vi ikke gjør det? 

for øvrig er ikke dette en ‘regel’ jeg har lest eller hørt, det er bare sunn fornuft. 

Haha sorry, men nå er det du som slenger rundt deg og setter deg i offer rollen. Sorry mac, har ikke tid til slike boomers som deg. Lykke til videre, du er nå skjult for meg fremover.

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

vi drar bare innom til de som åpenbart ønsker det, altså de har pyntet til Halloween for å tiltrekke seg folk. Det holder i massevis.

nå snakker jeg åpenbart av egen erfaring ift knep. 

Slik er det i byen hvor barnebarna mine bor også. De går bare i hus som har pyntet. Men ellers så er en god regel at man kun går til de som har utelyset på :) 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (3 minutter siden):

Slik er det i byen hvor barnebarna mine bor også. De går bare i hus som har pyntet. Men ellers så er en god regel at man kun går til de som har utelyset på :) 

Ja tenker det er helt åpenbart:) heldigvis bor vi i ett/flere nabolag med mye barn og spreke naboer som byr på morro slik at en har mer enn nok å ‘ta’ av:) 

• Liker 1
Skrevet

Ja tenker det er helt åpenbart:) heldigvis bor vi i ett/flere nabolag med mye barn og spreke naboer som byr på morro slik at en har mer enn nok å ‘ta’ av:) 

Ja, i vårt nabolag så var barna på alder med våre barn og har blitt voksne. Så det var mer slikt før for vår del, men mer rundt jul da, ikke halloween. Halloween er heller ikke en veldig stor greie i vår by. Jeg har gått på den blemma før, å kjøpe inn masse godteri og få null besøk, så vi har egentlig bare sluttet. 

Så jeg forstår både de eldre som ikke ønsker besøk (men vet noen liker det også, særlig ensomme eldre), og de barn og foreldre som koser seg med tradisjonen :) Det må være rom for alle synspunkt. 

Skrevet

Hvorfor spør du om det er vanskelig etter at jeg har eksplisitt sagt at vi ikke gjør det? 

Fordi du burde forstå det, du sier jo selv at du trenger en lapp for å forklare dette for deg, er det noe som plutselig ikke er tilfelle lenger? 

Salvesen. skrev (12 minutter siden):

for øvrig er ikke dette en ‘regel’ jeg har lest eller hørt, det er bare sunn fornuft. 

Like full trengte du altså en lapp for å forklare dette åpenbare for deg? 

Salvesen. skrev (14 minutter siden):

Haha sorry, men nå er det du som slenger rundt deg og setter deg i offer rollen. Sorry mac, har ikke tid til slike boomers som deg. Lykke til videre, du er nå skjult for meg fremover.

Feig også tåler ikke en diskusjon, og jeg har ikke tid til idioter som ikke forstår hva de skriver selv engang. Typisk dere millenials.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Sjørøver said:

Trodde ikke forumet var fult av ensomme gamle bitre folk, men så feil kan man jo ta. 😀

I følge de Gen Z´erne som bor under mitt tak er jeg gammel og bitter. Og jeg har aldri følt at jeg har vært alene om det på dette forumet så du har nok bare ikke fulgt med..  Men spesielt ensom er jeg ikke.  

• Liker 2
Skrevet

Vært å snakket med kjeftesmella fra i går, prøvde å legge skyld på at "samboeren" hadde glemt å slå av utelyset og at han hadde migrene. Samboeren har han dog jaget hjem til Thailand da hun ikke lærte seg norsk fort nok, og "migrene" kunne jeg kjøpt hadde det ikke vært for at denne fyren generelt er ufin mot alt og alle. Ikke høy i hatten når meg, brutter og barnefar til 2 av ungene som gikk sammen med nevøene mine ringer på. (Jeg er 1.89, brutter er minst 10cm høyere, og alle 3 av oss forholdsvis svære)

Enden på visa er at han la seg flat og beklaget sin oppførsel, og ungene har fått beskjed om å la dette huset være fra nå av. Jentungen som var med guttene (litt yngre) skulle han si unnskyld til personlig.

• Hjerte 1
Skrevet

Tigging på døra er generelt en uting. At det er pga en idiotisk amerikansk tradisjon adoptert av handelsbransjen gjør det ikke noe bedre. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
7 minutes ago, kremt said:

Tigging på døra er generelt en uting. At det er pga en idiotisk amerikansk tradisjon adoptert av handelsbransjen gjør det ikke noe bedre. 

Tigging opplever jeg av ulike veldedige organisasjoner som til stadighet er på døra og selgere fra Sector alarm og Get. De kunne godt blitt borte. Barn som kommer på en fastsatt dato og som ikke kommer om jeg slukker lyset på forhånd oppleves ikke på samme måte som tiggere.

• Liker 1
Skrevet
Femtekolonne skrev (3 minutter siden):

Tigging opplever jeg av ulike veldedige organisasjoner som til stadighet er på døra og selgere fra Sector alarm og Get. De kunne godt blitt borte. Barn som kommer på en fastsatt dato og som ikke kommer om jeg slukker lyset på forhånd oppleves ikke på samme måte som tiggere.

Ikke er mange av dem en del av ett kriminelt nettverk heller. Selv når noen av kostymene kan lede en til å tro det. 😉😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...