Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Puh, nå har de skrikende Halloween ungene gått hjem. Lukket du opp i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kaldand skrev (10 timer siden):

Her pynter jeg ikke til Halloween, men nabolaget mitt tar det tydeligvis seriøst. Jeg fikk fire ring på døra i kveld, selv med alle lysene av! Jeg skvetter jo hver gang, og det ødelegger fullstendig flyten i filmkvelden min. Neste år får jeg kanskje henge opp et skilt: “Her bor en skvetten selv, kom tilbake til jul.” Men å gå julebukk er blitt mye mindre populært enn Halloween. 

Jeg har lenge vurdert å henge opp et skilt med «Drittunger er ikke velkommen, her bor en fyr med balltre, pepperspray og sinna hund»

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vokteren skrev (4 minutter siden):

Vandalisme og tigging er IKKE gøy, kun provoserende og totalt unødvendig.

Jeg må si at det er en åpenbar nedgradering fra julebukk, de køddane tilbydde sang i det minste, selv om det er akkurat den type skriking å skråling jeg klarer meg godt uten så er det hvert fall ikke tigging med en trussel attått.

Skrevet
Sovna skrev (Akkurat nå):

Makan til ghetto du bor i da? Har du maskingevær under hodeputa?

Glad jeg ikke bor slik til. Men det skjer kanskje slike ting enkelte steder hvert år? Har inntrykk av at dette er en "feiring" for de minste..og at dette går veldig bra de fleste steder til stor glede for både voksne og barn.

Jeg liker derimot ikke at de voksne skal gjøre dette til en fest også. Jeg tror det er sunt å la dette være forbeholdt de minste..og ikke lage en slags nyttårsfest for de voksne eller nesten voksne

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Jeg må si at det er en åpenbar nedgradering fra julebukk, de køddane tilbydde sang i det minste, selv om det er akkurat den type skriking å skråling jeg klarer meg godt uten så er det hvert fall ikke tigging med en trussel attått.

Det er riktig.
Hvilke signaler sendes det til barn når man legaliserer tigging etterfulgt av trusler ?
Når det er ok å vandalisere og skremme nabolaget for «moro skyld» ?

Skrevet
obygda skrev (6 minutter siden):

Glad jeg ikke bor slik til. Men det skjer kanskje slike ting enkelte steder hvert år? Har inntrykk av at dette er en "feiring" for de minste..og at dette går veldig bra de fleste steder til stor glede for både voksne og barn.

Jeg liker derimot ikke at de voksne skal gjøre dette til en fest også. Jeg tror det er sunt å la dette være forbeholdt de minste..og ikke lage en slags nyttårsfest for de voksne eller nesten voksne

Helt enig.
Halloween er for barnehagebarn med godterifest og karneval i fellesrommet.
Tigging med tilhørende trusler hører kun til på Gaza og i andre jalla-land.

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (12 minutter siden):

Jeg har lenge vurdert å henge opp et skilt med «Drittunger er ikke velkommen, her bor en fyr med balltre, pepperspray og sinna hund»

En pitbull eller to burde gjøre susen..

Skrevet
Vokteren skrev (48 minutter siden):

Vandalisme og tigging er IKKE gøy, kun provoserende og totalt unødvendig.

Du høres ut som den koselige naboen 😅 klart, vandalisme er ikke kult. Men tigging? Det er barn…

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Du høres ut som den koselige naboen 😅 klart, vandalisme er ikke kult. Men tigging? Det er barn…

Mener du at tigging med tilhørende trusler er ok ?

Tigging burde vært forbudt da ingen med lovlig opphold i Norge behøver å tigge….

Skrevet
Vokteren skrev (1 minutt siden):

Mener du at tigging med tilhørende trusler er ok ?

Tigging burde vært forbudt da ingen med lovlig opphold i Norge behøver å tigge….

Nei, nå driver du med stråmenn. 

lovlig opphold? Hva er det du vaser om egentlig? 

enten så bor du i en helt sinnsykt rar gate der det skjer rare ting på Halloween ellers er du ett giga troll..

• Liker 4
Skrevet
Kaldand skrev (11 timer siden):

Jeg fikk fire ring på døra i kveld, selv med alle lysene av! Jeg skvetter jo hver gang, og det ødelegger fullstendig flyten i filmkvelden min.

Håper du søker oppreisning. Tenk deg noe så grusomt! 

skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

vi har heller ikke hatt noen unger som skriker eller skråler, veldig stille og rolig i nabolaget

Forgubbingen er reel. 

Trodde ikke forumet var fult av ensomme gamle bitre folk, men så feil kan man jo ta. 😀

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Det store spørsmålet, hvorfor skal vi bytte ut god gammeldags norsk julebukk(som for øvrig funka like bra for voksne, sjått glass rundt halsen å synge julesanger, det er sånt man ikke ser lenger) med amerikanske tilstander der barn tigger og truer? Og det er jo i prinsipp hva de gjør, og folk lurer på hvorfor vi plutselig har flere barnekriminelle?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bortsett fra de vanlige brumlebassene (16 åringer med 4takt 125cc) som kjører i og fra feltet hele dagene og nettene,så har det ikke vært en eneste kid å se,og helt stille og rolig. Vi hadde noe godteri liggende i tilfelle,men ser ut som det får ligge til evt smånissene (julebukk) kommer.

Endret av BamseMums80
Skrevet
1 hour ago, skaftetryne32 said:

Tradisjonelt var det unge menn, i varierende grad av beruselse, som gikk fra gård til gård for å få mer alkohol. Jeg vet ihvertfall at jeg foretrekker barn på døra som vil ha godteri. Jeg fikk 4 runder med til sammen ca 20 stk på døra, med snittalder på 7. De er så høflige som bare det.

Skrevet

Syns halloween er koselig selv, og lager litt god stemning med "skummel" belysning og kjøper inn bra med godteri for kvelden. I går ble det vel fort gitt bort ett par kilo. Veldig fin kveld med mange skumle barn og foreldre på døra 👻

Eneste som puttet en liten demper på det var en litt glupsk guttegjeng som prøvde å få med seg halve bøtta med godteri og gikk både for knask og knep, men heldigvis noe så harmløst som ring på spring når de var på returen etter å ha vært gjennom nabloaget, så det tåler en en gang i året. Utenom dette var det kun høflige barn som ringte på og når jeg gikk tom for godteri litt tidligere enn planlagt å skrudde av utelysene ble dette 100% respektert. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sjørøver skrev (4 minutter siden):

Forgubbingen er reel. 

Trodde ikke forumet var fult av ensomme gamle bitre folk, men så feil kan man jo ta. 😀

Om du faktisk leser hva jeg skriver så sier jeg rett ut at det var ikke noe bråk i det hele tatt, er det ett problem for deg?

Og hva er det jeg skal kalle deg? Du som synes det er så kult å dele ut merkelapper? 

• Liker 3
Skrevet

Da er det bare søpla igjen. Hører at gjenvinningsanlegg gruer seg til mengden av søppel fra denne amerikanske tradisjonen. Tredd nedover våre hoder av en salgskåt handels og PR bransje. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (23 minutter siden):

enten så bor du i en helt sinnsykt rar gate der det skjer rare ting på Halloween ellers er du ett giga troll..

Tøv.
Du har tydeligvis null erfaring med vandalisering og andre «knep» som har blitt mer og mer vanlig i min hjemby

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (13 minutter siden):

Det store spørsmålet, hvorfor skal vi bytte ut god gammeldags norsk julebukk(som for øvrig funka like bra for voksne, sjått glass rundt halsen å synge julesanger, det er sånt man ikke ser lenger) med amerikanske tilstander der barn tigger og truer? Og det er jo i prinsipp hva de gjør, og folk lurer på hvorfor vi plutselig har flere barnekriminelle?

Hvem har snakket om å bytte ut?  Vi går julebukk også. Truer? Så ingenting av det her, aldri opplevd det heller.

Du må gjerne vise til forskning som gir Halloween skylden til den økningen😅🤣

Og vær litt grei, heng opp lapp på døren så vi slipper å risikere å ringe på til dere i årene som kommer… på forhånd, takk!

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (4 minutter siden):

Tøv.
Du har tydeligvis null erfaring med vandalisering og andre «knep» som har blitt mer og mer vanlig i min hjemby

Det er helt sant, har null erfaring med slikt. Her er ungene snille og greie. 

om du bor i ett område med problemer så forstår jeg frustrasjonen med dette.

Skrevet
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Hvem har snakket om å bytte ut?  Vi går julebukk også. Truer? Så ingenting av det her, aldri opplevd det heller.

Du må gjerne vise til forskning som gir Halloween skylden til den økningen😅🤣

Og vær litt grei, heng opp lapp på døren så vi slipper å risikere å ringe på til dere i årene som kommer… på forhånd, takk!

Problemet er at du ikke kan reglene engang, jeg henger ikke opp noen lapp, jeg skrur av lyset, og som sagt det er blitt respektert.

Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Truer? Så ingenting av det her, aldri opplevd det heller.

Det er i bunn å grunn hva hele greia handler om, man går til en opplyst dør ultimatumet er godteri eller man utsettes for triks, ja det er klart de aller fleste har barna i bånd nå til dags, og som jeg skrev det har ikke vært noen problemer i det hele tatt, ikke engang med ungdom, men det er fremdeles en merkelig, nei ikke merkelig, en regelrett umoralsk greie å oppfordre til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...