Gå til innhold

Trond Giske er tilbake på Stortinget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Klote skrev (17 minutter siden):

Det er også en måte å se det på, men det er politikerne som har tilegnet seg makten, og den politiske makten øker for hver gang Ap sitter ved roret. Og offentlig manipuleringer av meningsdannelser i samfunnet gjennom medier er også Ap's modell. Å forvente at vi som stadig mer umyndiggjorte velgere skal kunne stå opp mot dette er ikke like opplagt.
Tenk om politikerne hadde hatt begrenset innflytelse på våre liv, og vi hadde hatt større innflytelse på deres. Det hadde vært en bedre oppskrift på et sunt demokrati. 

Jeg startet en annen tråd her for litt tid tilbake med bakgrunn i det samme som du skriver her: Å være folkevalgt er først og fremst et tillitsverv. Jeg mener da det er svært problematisk at det i stadig større grad blir et yrke og en karriere. For i det øyeblikket det å være politiker blir noe du gjør hele livet, skifter også gjerne fokuset seg fra å drive politikk til å sikre egen posisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Giske demonstrerte vel også at han ikkje akkurat er blitt bedre i partiet i Trøndelag det eg hugse rett? Hugse det var ein del medialys på slimete taktikker dei brukte for å gripe makt der. Hugse ikkje detaljene heilt, men slimete som juling var det.

De var naa rimelig sleipe, Hadia Tajik og gjengen ogsaa da.

De som ville knekke ham.

Taktikken deres var, en veldig overdramatisering, i sin hunger etter makt. 

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Giske har sonet straffen sin, men oslofraksjonen vil tydeligvis ikke tilgi.
Han har talegaver, tydelighet og kontakt med vanlige velgere som AP så sårt trenger og som Støre mangler.

Sonet straffen sin? Tuller du? Han ble da aldri dømt, dvs., blir du ikke dømt av rettsvesenet så er du per def. frikjent.

Kun dømt av media og « folkedomstolen» , men heldigvis bor vi i ett demokrati der rettsvesenet dømmer folk og ikke av media (Journalister) og folkedomstolen.

https://www.dn.no/fredagskronikken/politikk/jus/trond-giske/gjelder-ikke-rettsstatens-prinsipper-for-trond-giske/2-1-1373682

Skrevet (endret)
Drunkenvalley skrev (15 minutter siden):

Heilt mogleg at andre var sleipe og slimete i saken, men Trond Giske dreit skikkelig på dreget heilt på egenhånd her.

Vet naa ikke jeg. Naar en ser hvordan de skrudde og blaaste opp den restaurantepisoden, nar de jentene, paa eget initiative, stilte opp til bilde, saa vet jeg nesten ikke hva jeg kan stole paa.

Det var noen, som hadde lyst paa nestledervervet der.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...