Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet
jjkoggan skrev (10 timer siden):

På hvilke måter har jeg støttet Trump?  Vis meg eksempler. Jeg har sagt at demokratisering inviterer korrupsjon men også utfordrer eurosentrisk tenkning om fotball.  Ingenting av dette er støtte for Trump.  

Trenger det å være sant det jeg sier? Er det noe du mener? Jeg lærer av deg, jeg diskuterer som du gjør, liker du det ikke? Kan du kanskje lære noe av det? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (6 timer siden):

Bravo!!  Fantastisk å slå idiotene Infantino og Trump som prøver å ødelegge fotball!

Ser ut til at Lise Klaveness kan utfordre Infantino ved neste valg.
Godt at pengene som fotballen genererer forblir i fotballverden og ikke forsvinner til investorer som er inspirert av Trump.

Skrevet
Vokteren skrev (22 minutter siden):

Dessverre er det lite som tyder på det, for hun hadde vært ett glimrende valg. Hun må eventuelt lansere seg selv som en kandidat, noe hun ikke har gjort.

Virker som hun trives bedre med å være en setter foten ned når oligarkene møtes, hun har nok null sjans til å vinne et presidentembete, hun er altfor ærlig, ingen liker det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er stor fan av Klaveness og det hadde vært ufattelig kult om hun gikk for å bli president i FIFA, jeg syns hun har gode holdninger til hvordan sporten skal være. Dessverre tror jeg mange land hadde sagt nei til en lesbisk kvinne. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er imponert av Klaveness som har mer baller enn de aller fleste i fotball systemet. Hun hadde vært et godt valg, men hun blir neppe valgt. Hvis hun skulle hatt en sjanse så må hun jobbe mye mer for å lansere sitt kandidatur. Det virker ikke akkurat som hun er interessert i å overta den jobben.

• Liker 2
Skrevet
Dagner skrev (22 minutter siden):

Dessverre tror jeg mange land hadde sagt nei til en lesbisk kvinne. 

På det grunnlag alene dessverre, og caf og conmebol har allerede lovet sine stemmer til INFANTino, de stemmer som regel samlet. Dog det bør vel være mulig at de trekker de lovnadene med det vi har sett de siste dager, jeg har uansett liten tro på klaveness sine sjanser. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

På det grunnlag alene dessverre, og caf og conmebol har allerede lovet sine stemmer til INFANTino, de stemmer som regel samlet

Selv etter Infantino's nylige planer?

Skrevet
Vokteren skrev (2 timer siden):

Godt at pengene som fotballen genererer forblir i fotballverden og ikke forsvinner til investorer som er inspirert av Trump.

UEFA er vel ikke akkurat moralens høyborg heller? Men bedre enn FIFA da, åpenbart.

Skrevet
Reg2000 skrev (1 time siden):

Jeg er imponert av Klaveness som har mer baller enn de aller fleste i fotball systemet. Hun hadde vært et godt valg, men hun blir neppe valgt. Hvis hun skulle hatt en sjanse så må hun jobbe mye mer for å lansere sitt kandidatur. Det virker ikke akkurat som hun er interessert i å overta den jobben.

Folk med moralsk ryggrad havner nesten aldri helt i toppen. Man må være psykopat og villig til å gå over lik for å komme så langt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Dagner skrev (3 timer siden):

Jeg er stor fan av Klaveness og det hadde vært ufattelig kult om hun gikk for å bli president i FIFA, jeg syns hun har gode holdninger til hvordan sporten skal være. Dessverre tror jeg mange land hadde sagt nei til en lesbisk kvinne. 

Klaveness står også i spissen for en organisasjon som ofte mottar mye kritikk.
VAR er noe som ble bestemt uten ordentlig saksgang, og deretter stemt igjennom ved å bruke bredden, ikke de det gikk utover (NTF ville ikke ha VAR). 
Lederen for NTF var også ansatt som ledertrener med eget firma i regi av NFF uten anbudsrunde
Cupen ble snudd ved hjelp av bredden, med lovnad at de da kom til å få mer penger
NFF brukte masse penger på sponsede turer til sin egen ledelse
NFF har en ganske klam jernhånd rundt demokratiet, der de aller aller fleste forslagene fra NFF blir stemt igjennom. 

Så kan man jo si at Lise Klaveness tør å kritisere, men dette er jo også noe hun må gjøre, når det er stemt igjennom at hun skal gjøre det 

https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2021/ekstraordinart-forbundsting/

Sitat

Sportsklubben Trane leverte et forslag om at NFF er pliktige til å komme med kraftig kritikk mot FIFA fra åpen talerstol. Det ble vedtatt med 289 stemmer for og 167 stemmer mot.

Kritikken skal også gjøres offentlig. Dette er viktig som et ledd i å dyrke fram den åpenhetskulturen fotballen så sårt trenger. Dersom FIFA ikke følger opp kravene som er beskrevet i forbundsstyrets forslag, skal NFF gjenta kritikken mot FIFA på hver FIFA-kongress frem til kravene blir etterfulgt.

Reg2000 skrev (2 timer siden):

Ja, hun tør å si ifra, men jeg opplever at hun gjør det fordi hun enten har et vedtak som sier at hun må det, eller når det er helt i tråd med hva UEFA også mener. Hvorvidt hun er skikket til å sitte som leder for FIFA er vanskelig å si. 

Nå er det ihvertfall uansett mistillitt mot Infantino, og det korthuset kommer til å falle sammen. Av de motkandidatene som det ryktes til å kunne stille, så ville jeg nok heller hatt Klaveness inn der som en kandidat. 

Endret av Baranladion
Skrevet
skaftetryne32 skrev (11 timer siden):

Trenger det å være sant det jeg sier? Er det noe du mener? Jeg lærer av deg, jeg diskuterer som du gjør, liker du det ikke? Kan du kanskje lære noe av det? 

Nei, jeg har ikke et problem med folk som mistolker meg og misforstår tankegangen min

Skrevet
Baranladion skrev (7 timer siden):

Klaveness står også i spissen for en organisasjon som ofte mottar mye kritikk.
VAR er noe som ble bestemt uten ordentlig saksgang, og deretter stemt igjennom ved å bruke bredden, ikke de det gikk utover (NTF ville ikke ha VAR). 
Lederen for NTF var også ansatt som ledertrener med eget firma i regi av NFF uten anbudsrunde
Cupen ble snudd ved hjelp av bredden, med lovnad at de da kom til å få mer penger
NFF brukte masse penger på sponsede turer til sin egen ledelse
NFF har en ganske klam jernhånd rundt demokratiet, der de aller aller fleste forslagene fra NFF blir stemt igjennom. 

Så kan man jo si at Lise Klaveness tør å kritisere, men dette er jo også noe hun må gjøre, når det er stemt igjennom at hun skal gjøre det 

https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2021/ekstraordinart-forbundsting/

Ja, hun tør å si ifra, men jeg opplever at hun gjør det fordi hun enten har et vedtak som sier at hun må det, eller når det er helt i tråd med hva UEFA også mener. Hvorvidt hun er skikket til å sitte som leder for FIFA er vanskelig å si. 

Nå er det ihvertfall uansett mistillitt mot Infantino, og det korthuset kommer til å falle sammen. Av de motkandidatene som det ryktes til å kunne stille, så ville jeg nok heller hatt Klaveness inn der som en kandidat. 

Jeg sier som en bekjent sa da Fagermo ble lansert som trener for Vålerenga: "Ja han er en drittsekk, men nå er han VÅR drittsekk".

NFF er langt fra perfekt men akkurat Klaveness er milevis bedre enn noen andre som har innehatt denne posisjonen i de senere år. Det er litt som Ukraina, ja de sliter med korrupsjon og drit fra sovjettiden, men de prøver i hvertfall å gjøre noe med det!

Skrevet (endret)
1 hour ago, Gouldfan said:

Satt Sørloth ballen i mål mot England tidlig men det ble blåst offside?

Jeg mener å huske dette, men det er ikke med i referatet....

Sørloth var offside, men det var Patrick Berg som satte den i mål. Men det var mot Brasil 

Endret av hightow
Skrevet
RookieNO skrev (3 timer siden):

Jeg sier som en bekjent sa da Fagermo ble lansert som trener for Vålerenga: "Ja han er en drittsekk, men nå er han VÅR drittsekk".

NFF er langt fra perfekt men akkurat Klaveness er milevis bedre enn noen andre som har innehatt denne posisjonen i de senere år. Det er litt som Ukraina, ja de sliter med korrupsjon og drit fra sovjettiden, men de prøver i hvertfall å gjøre noe med det!

Det skal ikke så veldig mye til for å være bedre enn Infantino eller Blatter... Så joa, Klaveness kunne sikkert gjort en bedre jobb. 
Hvorvidt det er riktig person er jeg mer usikker på... Det sies at hun har ryggrad, men hun gjør jo bare det folk sier hun skal gjøre, og sitter mer enn gjerne ved siden av Infantino i VM. 

Skrevet
jjkoggan skrev (11 timer siden):

Nei, jeg har ikke et problem med folk som mistolker meg og misforstår tankegangen min

Denne offermentaliteten din er ganske uspiselig, det er ingen som misforstår deg, du er en løgner, det er ditt problem, men du er en løgner så jeg er ikke overrasket over at du legger skylden på andre. 

• Liker 2
Skrevet
Vokteren skrev (23 timer siden):

Hvem blunker først i denne konflikten ?

https://www.tv2.no/sport/trodde-pa-infantino-sa-snudde-alt/19093701/

Akkurat nå ser det ut til at Infantino får sparken.
Alternativet er fullt brudd mellom Fifa og resten av den siviliserte fotballverden, noe som vil redusere verdien på hele idretten.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Denne offermentaliteten din er ganske uspiselig, det er ingen som misforstår deg, du er en løgner, det er ditt problem, men du er en løgner så jeg er ikke overrasket over at du legger skylden på andre. 

Jeg har ikke sagt at folk misforstår meg til noe særlig grad.

Skrevet
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt at folk misforstår meg til noe særlig grad.

Jo det har du, du har sagt det mange ganger, og det bare til meg alene, det er den unnskyldningen du bruker mest for å forsvare løgnene dine. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...