Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 hours ago, wampster said:

Det er så utrolig at hver gang så er det ytre høyre. Hver gang (ofte) er det kun ytre høyre når noe får litt pushback. Jeg er definitift langt i fra ytre høyre og jeg synes måten mange har feiret at denne personen ble drept på i sosiale medier (Rødt ungdom lederen inkludert) er forkastelig. På samme måte jeg synes det var forkastelig hvordan noen frydet seg over angrepet på Pelosi.

Må gå ann å ha en diskusjon uten å svi av ytre høyre pekefingeren ved enhver anledning. Blir litt barnehagenivå

Well put.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Well put.

Kom gjerne med eksempler på at noen blir lagt i far-right skåla uten å ha fortjent det. Er det CK du tenker på?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, Griever said:

Jeg synes ikke det er urimelig å kreve foreldreansvar for begge deltagerne i et one night stand.

Voldtekt, derimot, er noe ganske annet.

Jeg må bare si at i dag har jeg vurdert utallige ganger å sitere og rose innleggene dine. At man har vært veldig uenig på ett tidspunkt, betyr ikke at man ikke kan respektere hverandre på generell basis og i etterkant. Litt som mange engasjerte møter i arbeidslivet.

Uansett ville jeg bare formidle det så du ikke sitter igjen med et inntrykk av at jeg er i mot  alt du sier. Samtidig ville jeg ikke fylle tråden med qouotes. Så det har blitt likes i stedet. Mange har en tendens til å poste kun når man er uenige.

PS.
Jeg forventer ikke at du skal føle det samme. Jeg ville likevel uansett gi deg en stor tommel opp.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutes ago, frohmage said:

Kom gjerne med eksempler på at noen blir lagt i far-right skåla uten å ha fortjent det. Er det CK du tenker på?

Hvis du har fulgt med i tråden så har du nok fått med deg noen eksempler. Det er også en ganske så vanlig deflect strategi i diskusjoner. Det er alt det fortjener av oppmerksomhet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (6 minutter siden):

Ben Shapiro f eks, som ble kalt alt-right mens han var alt-rights største hatobjekt

• Liker 1
Skrevet
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Hvis du har fulgt med i tråden så har du nok fått med deg noen eksempler.

Jeg har fulgt med delvis. Nok til å ha fått med meg at du ble spurt om eksempler på andre påstander du kom med. Skal ikke spørre mer, tydeligvis.

• Liker 4
Skrevet
7 hours ago, AtterEnBruker said:

Ingen her inne har fremmet å drepe slike som CK på grunn av holdningene hans heller...

EDIT: Det som sekjer nå, er en massiv organisering fra ytre høyre om å finne alt av uttalelser om hvem CK var og hva slags ideologi han frontet og bevisst vri det om til "hørte dere det? De gærne venstrefolka synes det er greit at han ble skutt".

Så når når det påpekes hvor vanskelig han gjorde livene til veldig mange, kan de sprette frem som....ja, hva er det ordet de er så glade i igjen? Å ja. Godhetsposører. De kan da sprette frem som godhetsposører og si "syns du at det er greit at han ble skutt?".

Det høres ut som en ganske så ekstrem konspirasjonsteori. Men la gå. Jeg tror folk kan bli motivert til å mene noe selv uten å få levert instruksjoner fra en bevegelse via kryptert e-post.

• Liker 1
Skrevet
Theo343 skrev (17 minutter siden):

Så er det lov å glippe etter en lang dag og dra av seg noen gloser før man beklager og sier "det var ikke ment mot deg". Man er ikke et dårlig menneske av den grunn. Ellers hadde nok mange i forhold blitt enslige resten av livet.

Sikkert.

Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 minutter siden):

Ben Shapiro f eks, som ble kalt alt-right mens han var alt-rights største hatobjekt

Så han burde blitt kalt hva da? Far-right?

Det finnes selvfølgelig motsetninger på alle sider av det politiske spekteret.

Endret av frohmage
  • Liker 3
Skrevet
frohmage skrev (Akkurat nå):

Så han burde blitt kalt hva da? Far-right?

Jeg oppfatter ham som ca Konservativt, han er absolutt ikke rasist ihvertfall

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, frohmage said:

Jeg har fulgt med delvis. Nok til å ha fått med meg at du ble spurt om eksempler på andre påstander du kom med. Skal ikke spørre mer, tydeligvis.

Mulig jeg har gått glipp av de? Hvis du mener de ikke ble besvart så skal jeg ikke hindre deg i å spørre. Men det aner meg at det vel ikke er det som er motivasjonen. Det får vi se.

• Liker 3
Skrevet
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg har gått glipp av de? Hvis du mener de ikke ble besvart så skal jeg ikke hindre deg i å spørre. Men det aner meg at det vel ikke er det som er motivasjonen. Det får vi se.

Det var noe om at du ba de som hadde hyllet drapet svare for seg i tråden. Du svarte på noe av det.

• Liker 3
Skrevet
jallajall skrev (På 12.9.2025 den 12.20):
Mr.M skrev (På 12.9.2025 den 12.13):

han var jo bla. også imot Borgerettighetsloven av 1964

Forklar gjerne litt hvorfor?

jeg aner ikke, vet du?

når man vet hvordan forholdene var i den tiden, (Ku Klux Klan holdt vel fortsatt på?) så er det ubegripelig at noen sår tvil om berettigelsen av en borgerrettighetslov.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Tussi skrev (1 time siden):

Han er del av alternative høyre sitt rekrutteringsnettverk, og evner ikke å ta avstand fra høyreradikale og høyreekstreme, slik enhver normalt empatisk og ikke-radikal person ville gjort.

"The alt-right pipeline has been found to begin with the intellectual dark web community, which is made up of internet personalities that are unified by an opposition to identity politics and political correctness, such as Joe Rogan, Ben Shapiro, Dave Rubin, and Jordan Peterson.[2] The intellectual dark web community overlaps and interacts with the alt-lite community, such as Steven Crowder, Paul Joseph Watson, Mark Dice, and Sargon of Akkad.[2] This community in turn overlaps and interacts with the alt-right community, such as James Allsup, Black Pigeon Speaks, Varg Vikernes, and Red Ice.[2] The most extreme endpoint often involves fascism or belief in an international Jewish conspiracy,[16] though the severity of extremism can vary between individuals.[12]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right_pipeline

Jeg er enig i at han ikke er alt-right -- uansett hvor mye han tjener deres agenda.

Han er dog høyreradikal, i beste fall.

Hvem stemte han på i 2020? I 2024..?
En høyreradikal president som har forsøkt å begå kupp?

Har han stoppet å støtte Donald, og tatt ansvar for å aktivt motarbeide ondskapen og korrupsjonen Donald står for?
Jøss. Nei?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Skrevet
Theo343 skrev (1 time siden):

Jeg må bare si at i dag har jeg vurdert utallige ganger å sitere og rose innleggene dine. At man har vært veldig uenig på ett tidspunkt, betyr ikke at man ikke kan respektere hverandre på generell basis og i etterkant. Litt som mange engasjerte møter i arbeidslivet.

Uansett ville jeg bare formidle det så du ikke sitter igjen med et inntrykk av at jeg er i mot  alt du sier. Samtidig ville jeg ikke fylle tråden med qouotes. Så det har blitt likes i stedet. Mange har en tendens til å poste kun når man er uenige.

PS.
Jeg forventer ikke at du skal føle det samme. Jeg ville likevel uansett gi deg en stor tommel opp.

Tusen takk, det var kjempehyggelig! Det er jo nettopp at man kan være veldig uenige uten å være "fiender" som er bra, og de fleste er uansett enige om noe. Setter pris på tilbakemeldingen.👍

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
fredrik2 skrev (4 timer siden):

Som jag ser saken så är det folk på venstern som objektivt sett oppträr som idioter, filmer når de feirer mordet etc.

Det er också folk till höger som uppträr som idioter. 

Ytre høyre feirer såklart ikke dette, men de opptrer like fullt som idioter når de oppfordrer til borgerkrig og at de skal "jakte ned alle lefties/liberals" som respons på drapet, før noe fakta kom frem om drapsmannen. 
Jeg er også enig i at mange på ytre venstre har oppført seg idiotisk når de feirer drapet. Men en vesentlig forskjell jeg ser i dette er at ytre venstre er langt i fra hele venstresiden i USA, og en veldig liten del av den større "venstresiden", som egentlig bare er sentrist-siden. Ytre høyre i USA har omtrent blitt hele det Republikanske partiet nå, og MAGA. Fox News og lignende mediakanaler gikk rett i strupen på venstresiden og liberals, det samme gjorde Trump i en tale, hvor han skyldte dette drapet og tidligere hendelser, samt hans egen hendelse som nesten drepte ham, på venstre "radikale". Sannheten var jo at omtrent samtlige av hendelsene han nevnte ble utført av MAGA-konservative folk.

Det er en vanvittig forskjell, og høyresiden står i posisjonen ved å gjøre mye mer skade enn venstresiden gjennom denne retorikken.

Begge sider har idioter ja, men bare en av sidene har hele regjeringsapparatet bak seg.

Ytre høyret feiret også høylytt og idiotisk da Melissa Hortman og hennes mann døde, Eller da Nancy Pelosis ektemann neste mistet livet. Den større venstresiden feirer ingen av drapene og ber nok en gang om våpenkontroll, i det minste hva jeg har lest og hørt fra de venstrelente stemmene der ute som David Pakman, Brian Tyler Cohen, Bulwark og videre.

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...