leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Tussi skrev (1 time siden): Å kalle noen en morder krever intensjon om å drepe, og at man vet at det man gjør er å drepe. Og gjør det likevel. Jeg har sett enormt ma ge kvinner som har tatt den pillen bli sjokkert og fortvilet over hva de har sett, de visste ikke. Eller de var fortvilet. Abort kan ikke sammenlignes med noe annet. Men tilbake til poenget mitt, du kom med en påstand det ikke var belegg for fordi du ikke lkkte at jeg påpeker demonksering av meningsmotstandere. Det er nedrig Og for å være helt ærlig så har jeg overhodet ikke noen negative tanker om kvinner som tar abort, aldri hatt det. Så kan du tro hva du vil men jeg klarer utmerket å skille sak og person Dette skreiv du i en annen tråd: (ikke til meg men noen andre) Du argumenterer som om målet vårt er å tvinge kvinner til å bli gravide som statlig tvang, mange av oss er for gratis prevensjon nettopp for å unngå at kvinner skal bli gravide uten å ønske det,.og dermed bli ansvarlig for et annet liv Jeg er kvinne. Og ikke på noe tidspunkt har noen tvunget meg til å bli gravid mot min vilje, Ingen har fratatt meg noen frihet, men friheten til å ta livet av mitt eget barn, skulle jeg bli gravid, er en frihet jeg med glede sier "nei takk!" Til. Full rett til å bestemme over egen kropp ja! Retten til å bestemme at et foster må dl fordi det etter min egen handling ble avhengig av min kropp, nei! Endret 31. mars 2024 av Tussi (jeg tok med hele sitatet for å få sammenhengen, at det ikke skal bare være en setning tatt ut av kontekst). Ikke noe snakk om foster her altså, men om å ta livet av "eget barn". Det er sant som du sier at du greier som regel å holde deg til å kritisere myndighetene og lovverket, så ja, jeg måtte jobbe litt for å finne dette utsagnet, men du har vært tydelig på at du vil beskytte fosteret fra dag 1, og at abort er mord. Det blir heller ikke noen abort / (eller i dine termer mord) hvis ikke kvinnen bestemmer seg for å utføre en. Så jeg syns det er litt rart at du prøver å sno deg unna at dette ikke er kvinnen som er "morderen". Iallefall må hun bli sett på som "medskyldig"... Det er du som snakker om demonisering av meningsmotstandere, ikke jeg. Da syns jeg du bør være konsekvent på dette, og ikke gjøre det saksavhengig. (at det er greit å gjøre det i abortsaken, men ikke om CK) Det var forøvrig andre jeg reagerte mer negativt på i den tråden enn deg, bare så det er sagt. (AP går inn for fri abort til uke 18 ) Tussi skrev (1 time siden): Jeg forsvarer ham på samme måte som jeg ville forsvart Leticia her inne hvis noen hadde angrepet henne usaklig. Ikke fordi jeg er enig i alt, det er jeg absolutt ikke som dere så, men jeg tror hun er et godt menneske. Takk for det, og beklager at jeg gikk litt langt i sted, men jeg blir skikkelig provosert av at noen forsvarer en med slike holdninger som han. Det har nok bygget seg opp over tid, at jeg har sett innlegg på innlegg fra deg som har gitt mer og mer kilde til irritasjon Endret 1 time siden av leticia skrivefeil 4 2
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Ballalaika skrev (5 minutter siden): No Jews, no news https://www.panoramanyheter.no/medier-nrk-sudan/nrks-afrika-korrespondent-norske-medier-ma-lofte-blikket/401324 Hvor mange innlegg har du skrevet om Sudan selv? Endret 1 time siden av Folkflesk 5
SilverShaded Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 23:4 skrev (20 minutter siden): alle fall som en som ble drept da han brukte og forsvarte ytringsfriheten, Tror du virkelig at CK ble drept fordi 'han brukte og forsvarte ytringsfriheten '? Merkelig, når de som faktisk har gått ut og innskrenket ytringsfrihetem er Trump/maga... De fikk sparket Kimmel fordi han brukte ytringsfriheten sin, har kansellert journalister som har brukt den og truer TV-selskaper som bruker den. 23:4 skrev (22 minutter siden): Håper Trump knuser de med brutal makt alle som oppfordrer til vold og de som bruker vold ! Så å 'knuse noen med brutal makt' er ikke å oppfordre til, og bruke, vold, eller...? 4 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) leticia skrev (8 minutter siden): Dette skreiv du i en annen tråd: (ikke til meg men noen andre) Du argumenterer som om målet vårt er å tvinge kvinner til å bli gravide som statlig tvang, mange av oss er for gratis prevensjon nettopp for å unngå at kvinner skal bli gravide uten å ønske det,.og dermed bli ansvarlig for et annet liv Jeg er kvinne. Og ikke på noe tidspunkt har noen tvunget meg til å bli gravid mot min vilje, Ingen har fratatt meg noen frihet, men friheten til å ta livet av mitt eget barn, skulle jeg bli gravid, er en frihet jeg med glede sier "nei takk!" Til. Full rett til å bestemme over egen kropp ja! Retten til å bestemme at et foster må dl fordi det etter min egen handling ble avhengig av min kropp, nei! Endret 31. mars 2024 av Tussi (jeg tok med hele sitatet for å få sammenhengen, at det ikke skal bare være en setning tatt ut av kontekst). Ikke noe snakk om foster her altså, men om å ta livet av "eget barn". Du er sant som du sier at du greier som regel å holde deg til å kritisere myndighetene og lovverket, så ja, jeg måtte jobbe litt for å finne dette utsagnet, men du har vært tydelig på at du vil beskytte fosteret fra dag 1, og at abort er mord. Det blir heller ikke noen abort / (eller i dine termer mord) hvis ikke kvinnen bestemmer seg for å utføre en. Så jeg syns det er litt rart at du prøver å sno deg unna at dette ikke er kvinnen som er "morderen". Iallefall må hun bli sett på som "medskyldig"... Det er du som snakker om demonisering av meningsmotstandere, ikke jeg. Da syns jeg du bør være konsekvent på dette, og ikke gjøre det saksavhengig. (at det er greit å gjøre det i abortsaken, men ikke om CK) Det var forøvrig andre jeg reagerte mer negativt på i den tråden enn deg, bare så det er sagt. (AP går inn for fri abort til uke 18 ) Takk for det, og beklager at jeg gikk litt langt i sted, men jeg blir skikkelig provosert av at noen forsvarer en med slike holdninger som han. Det har nok bygget seg opp over tid, at jeg har sett innlegg på innlegg fra deg som har gitt mer og mer kilde til irritasjon Jeg kan bare si utfra hva jeg opplever i mitt eget liv. Jeg kjenner flere, nære som har tatt abort. Og ikke på noe som helst vis, overhodet, påvirker det mitt syn på dem negativt. Jeg vet du tok abort, og har skrevet det her inne,det har heller ikke på hvordan hvordan jeg ser på deg. Men jeg refererer til den demonisering av meningsmostandere der man hater dem, eller tillegger dem meninger for at andre skal forakte dem, og jeg mener det er det som utløste drapet på Charlie Kirk. Og ja, jeg mener han var sympatisk, mer sympatisk enn walsh og vance, for å ta andre eksempler. Og jeg har i denne tråden tatt avstand fra demonisering av meningsmotstandere ala.listen Kirk laget av venstrevridde professorer og abortmostandere gjorde av de som bidro til abort, med døden til følge Jeg mener man blr kunne diskutere selv svært alvorlige saker og likevel ha en tanke om at den andre, selv om man har ulike verdier, egentlig.ønsker noe som er godt Endret 1 time siden av Tussi 2
Boing_80 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mer enn noen gang er historien viktig å huske. Hitlers vei til makten og andre verdenskrig må ikke glemmes. Og vi må heller ikke la oss forlede av politikere med fagre ord som kun ønsker å bemidle seg selv. 1
Skurupu Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 38 minutes ago, 23:4 said: (...) Håper Trump knuser de med brutal makt alle som oppfordrer til vold og de som bruker vold ! Ellers må de få lov å spre eder og gallen sin helt fritt ! Det blir for det meste friendly fire fra Donald, da de som oppfordrer til, og er villig til å bruke vold stort sett er MAGA. Men, ja, jeg er enig. Ta dem alle sammen, uansett hvordan de står politisk. 1
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Lite utdrag fra talen til Erika Kirk, som jeg mener burde være det aller viktigste fra hele seremonien. With her own deep Christian faith on display, she bravely offered forgiveness to the shooter who killed Charlie, saying, "My husband, Charlie, he wanted to save young men just like the one who took his life..." "On the cross, our Savior said: 'Father, forgive them, for they know not what they do.' That man—that young man—I forgive him. I forgive him because it's what Christ did. And it's what Charlie would do." "The answer to hate is not hate. The answer—we know from the gospel—is love. Always love. Love for our enemies. Love for those who persecute us," she shared. Og inn kommer DT, å tramper på det hun nettopp har sagt... 😮💨 Edit* beklager dårlig redigering, men ekstremt knotete å gjøre dette på mobilen. Noe som kan fikses admin? Endret 1 time siden av Duriello 5
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Duriello skrev (5 minutter siden): Lite utdrag fra talen til Erika Kirk, som jeg mener burde være det aller viktigste fra hele seremonien. With her own deep Christian faith on display, she bravely offered forgiveness to the shooter who killed Charlie, saying, "My husband, Charlie, he wanted to save young men just like the one who took his life..." "On the cross, our Savior said: 'Father, forgive them, for they know not what they do.' That man—that young man—I forgive him. I forgive him because it's what Christ did. And it's what Charlie would do." "The answer to hate is not hate. The answer—we know from the gospel—is love. Always love. Love for our enemies. Love for those who persecute us," she shared. Og inn kommer DT, å tramper på det hun nettopp har sagt... 😮💨 Edit* beklager dårlig redigering, men ekstremt knotete å gjøre dette på mobilen. Noe som kan fikses admin? Erika kirk var verdig og fin, det var synd Trump ikke klarte det samme 2
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (7 minutter siden): Jeg kan bare si utfra hva jeg opplever i mitt eget liv. Jeg kjenner flere, nære som har tatt abort. Og ikke på noe som helst vis, overhodet, påvirker det mitt syn på dem negativt. Jeg vet du tok abort, og har skrevet det her inne,det har heller ikke på hvordan hvordan jeg ser på deg. Og da vet du også at det ikke var noe jeg ville gjøre, men som legen presset meg til fordi han tenkte at kroppen min ikke ville greie enda ett svangerskap. Vel, han tok feil, for jeg gjennomførte et siste svangerskap året etterpå. Det har nok bidratt til at jeg er så bestemt på at et svangerskap skal være kvinnens valg. (altså rett til selvbestemt abort, men også rett til å ikke bli presset til abort). Tussi skrev (10 minutter siden): Men jeg refererer til den demonisering av meningsmostandere der man hater dem, eller tillegger dem meninger for at andre skal forakte dem, og jeg mener det er det som utløste drapet på Charlie Kirk. Jeg tenker det handler om litt mer enn å bare være meningsmotstandere her. Det handler om folk som bevisst går inn for å undertrykke grupper i befolkningen og bruker religion for å oppnå de målene. Man hater ikke meningsmotstanderne, man hater at de hater, om det gir mening for deg? Jeg har sett endel videosnutter den siste tiden om Charlie, og de gir virkelig ikke et positivt inntrykk av ham. Men ja, jeg har generelt ikke et positivt inntrykk av religion, så det bidrar nok til inntrykket. Tussi skrev (16 minutter siden): Jeg mener man blr kunne diskutere selv svært alvorlige saker og likevel ha en tanke om at den andre, selv om man har ulike verdier, egentlig.ønsker noe som er godt Det er en fin tanke. Men du må også ta høyde for at nok ikke alle ønsker noe som er godt. 6 1
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (1 minutt siden): Erika kirk var verdig og fin, det var synd Trump ikke klarte det samme Det var vanskelig å ikke få sansen for henne. 👍 Selv som ateist. 🙂 2
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Duriello skrev (7 minutter siden): Det var vanskelig å ikke få sansen for henne. 👍 Selv som ateist. 🙂 Du vet hun er mer konservativ enn han? Ser forøvrig TPUSA starter opp ny tur i høst, et par ejg har hørt om, inkl EK,og mange jeg ikke har hørt om. Kommer nok til å.forsøke å se hva hun sier
Duriello Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Tussi skrev (3 minutter siden): Du vet hun er mer konservativ enn han? Ser forøvrig TPUSA starter opp ny tur i høst, et par ejg har hørt om, inkl EK,og mange jeg ikke har hørt om. Kommer nok til å.forsøke å se hva hun sier Det kan godt være hun er det, men det brydde jeg meg ikke om under talen. 👍 Om jeg kommer til å se mer av henne er nok tvilsomt, men talen gjorde inntrykk. 👍🙂 Edit* Tvilsomt da jeg aktivt prøver å ungå å se noe politikk/influence greier på youtube etc. Endret 1 time siden av Duriello 1 1
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 11 minutes ago, Duriello said: Det var vanskelig å ikke få sansen for henne. 👍 Selv som ateist. 🙂 Jeg fikk ikke sett seremonien i går. Har bare sett klipp i etterkant. Erika virker å være et godt menneske, og det er trist at Charlie er borte, også fordi de to nå ikke får være sammen. 2 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jimmy Kimmel er tilbake imorgen ser jeg https://www.nettavisen.no/nyheter/jimmy-kimmel-returnerer/s/5-95-2632611 1
Skurupu Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden 9 minutes ago, Tussi said: Jimmy Kimmel er tilbake imorgen ser jeg https://www.nettavisen.no/nyheter/jimmy-kimmel-returnerer/s/5-95-2632611 Det er maaaaange år siden jeg så på Kimmel, men i morgen skal jeg se på. De har nok skrevet vitser om akuratt dette i flere dager nå. Kan bli gøy.
Tussi Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Skurupu skrev (2 minutter siden): Det er maaaaange år siden jeg så på Kimmel, men i morgen skal jeg se på. De har nok skrevet vitser om akuratt dette i flere dager nå. Kan bli gøy. Aldri sett han, men jeg tror nok det blir en avmålt tilbakekomst..
cuberen Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden 10 minutes ago, Duriello said: Det kan godt være hun er det, men det brydde jeg meg ikke om under talen. 👍 Om jeg kommer til å se mer av henne er nok tvilsomt, men talen gjorde inntrykk. 👍🙂 Respekt. Jeg brast ut i gråt når hun sa det om tilgivelse, nå er jeg veldig troende på Jesus og er ekstra følsom for slikt, men flott å se andre fant det godt også. 2
mandodiao Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden Bare slenger inn en "funfact" om at majoriteten av amerikanske menn er omskjært. Jeg har selv bodd der borte, og blitt gjort til narr for å ha forhud, der argumentene er at det ser dumt ut, og at man er skitten. Dette sier noe om hvor nummen de er til religiøs hjernevask. Vannvittig mange der borte omtaler også seg selv som kristen/jødisk/muslim, men praktiserer ingenting utenom å tilgi sine egne synder. 2
Folkflesk Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden (endret) Antar at Disney så hvilket PR-messig togkræsj de styrte mot. Ser frem til Trump sin reaksjon og ikke minst Kimmel sin omtale av Trump. Endret 32 minutter siden av Folkflesk 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå