Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
mandodiao skrev (3 minutter siden):

Spennende å se hvor mange anti-abort'ere som kryper frem.

Også ellers hvor mange skapkonservative som nå utvikler meningene sine til mere konservative uttalelser i sympati med Kirk sin død.

Nålen flyttes.

Å være for vern av alle mennesker burde ikke være kontroversielt, men det er åpenbart det. så vi "kryper ikke frem", vi taler de svakeste sak, høylytt

Endret av Tussi
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
mandodiao skrev (6 minutter siden):

Spennende å se hvor mange anti-abort'ere som kryper frem.

Også ellers hvor mange skapkonservative som nå utvikler meningene sine til mere konservative uttalelser i sympati med Kirk sin død.

Nålen flyttes.

Kryper frem? Jeg for min del har aldri krøpet, eller sett noe poeng i å krype rundt dette temaet. Eneste er at jeg er forsiktig med hvor jeg uttaler meg out in the wild, for jeg vet ikke hvilke erfaringer folk rundt meg sitter på. Kan være fryktelig sårt for mange.

Endret av Griever
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Griever skrev (6 minutter siden):

Men jeg vet ingenting om Kirks tanker om homofiles deltagelse i organisasjonen hans.

Han mente personlig at giftermål var mellom en mann og en kvinne, men at folk hadde rett til å gjøre som de ville selv om han ikke nødvendigvis var enig i livsstilen. Som jo er definisjonen på toleranse - akseptere noe man selv ikke er enig i.

Han hadde også homofile venner selvsagt, eksempelvis Dave Rubin som er en politisk kommentator på YT. 

Kan derfor ikke tenke meg at de hadde nektet homofile medlemskap.

• Liker 1
Skrevet
Revie skrev (Akkurat nå):

Han mente personlig at giftermål var mellom en mann og en kvinne, men at folk hadde rett til å gjøre som de ville selv om han ikke nødvendigvis var enig i livsstilen. Som jo er definisjonen på toleranse - akseptere noe man selv ikke er enig i.

Han hadde også homofile venner selvsagt, eksempelvis Dave Rubin som er en politisk kommentator på YT. 

Kan derfor ikke tenke meg at de hadde nektet homofile medlemskap.

Det er positivt da. Håper du har rett 👍

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
8 hours ago, Theo343 said:

Og jeg ikke har fått med meg noen bevis som skulle tilsi noe annet etter at jeg kom inn i tråden igjen nå for et par timer siden, på at han skal tilhøre "Det ytre høyre". 

Ikke noe i listen jeg oppsummerte indikerer ytre høyre?!?

• Liker 2
Skrevet (endret)
Griever skrev (4 minutter siden):

Det er positivt da. Håper du har rett 👍

Ja, jeg VET jo ikke ang medlemsskap, men vennskapsdelen kommer fra Rubin selv. Som også sa at de hadde masse diskusjoner på ting de var uenig om, for å finne felles forståelse. Som han og mange flere som kjente han og har uttalt seg om det - mente var det CK stod for. Åpen debatt om uenighet. Aka toleranse.

Har fortsatt til gode å se det motbevist.

Ellers er det også mange afroamerilanske medlemmer av TP USA. Dette strider mot narativet også.

Endret av Revie
Skrevet
Revie skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg VET jo ikke ang medlemsskap, men vennskapsdelen kommer fra Rubin selv. Som også sa at de hadde masse diskusjoner på ting de var uenig om, for å finne felles forståelse. Som han og mange flere som kjente han og har uttalt seg om det - mente var det CK stod for. Åpen debatt om uenighet. 

Har fortsatt til gode å se det motbevist.

Ellers er det også mange afroamerilanske medlemmer av TP USA. Dette strider mot narativet også.

Jeg hadde blitt ekstremt overrasket om de ekskluderte afroamerikanere fra medlemskap 😅 Jeg hadde aldri hørt om TP før han døde. Er det virkelig et narativ om at de ikke tillater svarte å delta? Eller hvordan er narativet formulert?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Griever skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde blitt ekstremt overrasket om de ekskluderte afroamerikanere fra medlemskap 😅 Jeg hadde aldri hørt om TP før han døde. Er det virkelig et narativ om at de ikke tillater svarte å delta? Eller hvordan er narativet formulert?

Nei, jeg tenkte mer i forlengelsen av påstandene om fascisme og rasisme mot minoriteter og egentlig alle ikke-hvite.

De afroamerikanske som fronter stiftelsen er tydeligvis ikke enig i de påstandene. Vil tro de kjente han bedre enn oss her.

Endret av Revie
  • Liker 1
Skrevet
Griever skrev (5 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke, Candace owens har gjort mye for TPUSA, men vet ikke om hun spiller en rolle idag, hun er svært kontroversiell.  

Men hun har turnert med CK

Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke, Candace owens har gjort mye for TPUSA, men vet ikke om hun spiller en rolle idag, hun er svært kontroversiell.  

Men hun har turnert med CK

Jeg tok narativet Revie snakket om litt for bokstavlig 👍

• Liker 1
Skrevet
Griever skrev (25 minutter siden):

Ville vel anta at det er tilsvarende velkomst til homofile der som i enkelte kristne menigheter i Norge.

Du er hjertelig velkommen, selv om du er homofil! Du får bare ikke lov til å ha noen verv, fremtredende rolle eller delta i kor. Kanskje med unntak av om du fullstendig fornekter en gigantisk del av hvem du er. 🤷‍♂️ Men jeg vet ingenting om Kirks tanker om homofiles deltagelse i organisasjonen hans.

Tror det er slik at hvis du klarer å få noen innenfor døra, er det lettere å "omvende" dem.  Samme som skjer i det du benevner som 'enkelte kristne menigheter'. Flere av dem får derfor dør-til-dør og prøver å få folk i tale, ikke så ulikt CK. Jeg hadde akkurat to av dem her hos meg, og hadde en meget interessant samtale med dem hvor jeg møtte deres argumenter ett etter ett og utdypet der det trengtes. Så slik sett kunne det vært interessant å ha en samtale med CK.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Griever skrev (2 minutter siden):

Jeg tok narativet Revie snakket om litt for bokstavlig 👍

Jeg kunne formulert meg annerledes med en gang, ja. 😊

Endret av Revie
Skrevet (endret)
Sir skrev (1 time siden):

Er dette din måte å trekke tilbake utsagnet om at Kirk ville blitt en totalitær leder om 20 år?

Charlie Kirk sin organisasjon sendte folk til protestene motdemokratiet 6. januar.

Sitat

Turning Point Action

Turning Point Action, an affiliate of TPUSA, has been directing teenagers (including minors) to spread disinformation about COVID and mail-in ballots on Twitter and Facebook in an attempt to disrupt the 2020 election in favor of Trump. The campaign has been likened to a 'troll farm'.[128]

2021 Capitol riot

See the main article on this topic: 2021 U.S. Capitol riot

Turning Point Action was one of the sponsors of the pre-riot warmup for the failed coup attempt in 2021.[129][130]

Når ville han stoppet radikaliseringen sin, når hans egne organisasjon ble brukt i kuppforsøk -- og kuppforsøk ikke er alvorlig nok til å stoppe hans støtte Donald..?

Når kupp ikke er for langt, hva er 'for lang'..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Charlie Kirk sin organisasjon sendte folk til protestene 6. januar.

Man bør heller ikke glemme at han omfavnet og spredte stop-the-steal-løgnen, som jo var opptakten tol 6.januar. Folk som støtter åpenbare løgner får ingen sympati fra meg. Imidlertid støtter jeg heller ikke dem som mener at folk som CK bør forfølges/drepes/skytes.

• Liker 7
Skrevet
Revie skrev (36 minutter siden):

"Got that white girl, got that white girl..."

OK, endelig en kilde...

Men så er det dette...

Revie skrev (37 minutter siden):

Alle oss med døtre kan ikke unngå å kjenne det dypt i hjertet når man ser det forskrekkede ansiktet hennes. 

Som i seg selv er forståelig. Men vet disse døtrene at dere forsvarer en mann (CK som denne tråden er basert på), som ønsker et samfunn der kvinner har det helt forjævlig? En mann som ikke synes at de skal ha rettigheter over sin egen kropp? At de ikke burde ha jobbkarrierer på lik linje med menn? At en lov fra 1964 som bl.a. beskyttet kvinner fra diskriminering var ødeleggende for samfunnet? Hva synes isåfall døtrene om det?

Og ja, han knivstakk ikke tilfeldige kvinner, men hvem trenger egentlig det hvis man klarer å kjempe frem institusjonell kvinneundertrykkelse som det republikanerne står for? Stikker skjebner til kvinner som Amber Nicole Thurman like dypt i hjertet?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AtterEnBruker skrev (5 minutter siden):

OK, endelig en kilde...

Men så er det dette...

Som i seg selv er forståelig. Men vet disse døtrene at dere forsvarer en mann (CK som denne tråden er basert på), som ønsker et samfunn der kvinner har det helt forjævlig? En mann som ikke synes at de skal ha rettigheter over sin egen kropp? At de ikke burde ha jobbkarrierer på lik linje med menn? At en lov fra 1964 som bl.a. beskyttet kvinner fra diskriminering var ødeleggende for samfunnet? Hva synes isåfall døtrene om det?

Og ja, han knivstakk ikke tilfeldige kvinner, men hvem trenger egentlig det hvis man klarer å kjempe frem institusjonell kvinneundertrykkelse som det republikanerne står for? Stikker skjebner til kvinner som Amber Nicole Thurman like dypt i hjertet?

Det er mulig å forsvare å ikke bli drept på grunn av holdninger uten å forsvare holdningene til nevnte person?
Eller går ikke det?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
wampster skrev (11 minutter siden):

Det er mulig å forsvare å ikke bli drept på grunn av holdninger...

Ingen her inne har fremmet å drepe slike som CK på grunn av holdningene hans heller...

EDIT: Det som sekjer nå, er en massiv organisering fra ytre høyre om å finne alt av uttalelser om hvem CK var og hva slags ideologi han frontet og bevisst vri det om til "hørte dere det? De gærne venstrefolka synes det er greit at han ble skutt".

Så når når det påpekes hvor vanskelig han gjorde livene til veldig mange, kan de sprette frem som....ja, hva er det ordet de er så glade i igjen? Å ja. Godhetsposører. De kan da sprette frem som godhetsposører og si "syns du at det er greit at han ble skutt?".

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...