Donkey Kong Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Snikpellik skrev (6 timer siden): Han har blant annet foreslått å slå migranter i USA med pisk. Slik jeg leser det mener han at myndighetene har rett til å bruke fysisk makt for å overholde grensene, i dette tilfellet først varselskudd og deretter pisk. Vi kan være uenige i forholdsmessighet av voldsanvendelse, men dette er langt fra en oppfordring til andre om å bruke vold. Zepticon skrev (6 timer siden): Han har oppfordret til at transepersoner burde bli behandlet slik de ble behandlet på 50- og 60-tallet. Det vil si fysisk trakaksering, vold og juling. Dette blir litt: "Han sa X. Jeg tolker dette som Y." Det er et stort sprang fra "de bør behandles som på 60-tallet (dette er for øvrig neppe noe direkte sitat, men en sammenfatning du selv lager) til "det bør utøves vold mot transpersoner". Jeg ser ingen oppfordring til utøvelse av vold. Charlie Kirk har tusenvis av videoer på Youtube. Dersom dette er de klareste eksemplene på at han "oppfordrer til vold" er denne merkelappen veldig misvisende. Endret 1 time siden av Donkey Kong 1 4
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 5 minutes ago, mandodiao said: Lurer på hvordan det går med han eldre mannen de bærte rundt på med buksen ned på anklene Han er jo helt klart psykisk syk, og har nok ingen behandling pga manglende helseforsikring, så han har det nok helt forferdelig.
Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Donkey Kong skrev (6 minutter siden): Slik jeg leser det mener han at myndighetene har rett til å bruke fysisk makt for å overholde grensene, i dette tilfellet først varselskudd og deretter pisk. Vi kan være uenige i forholdsmessighet av voldsanvendelse, men dette er langt fra en oppfordring til andre om å bruke vold. Dette blir litt: Han sa X. Jeg tolker dette som Y. Jeg ser ingen oppfordring om at det skal utøves vold. Charlie Kirk har tusenvis av videoer på Youtube. Dersom dette er de klareste eksemplene på at han "oppfordrer til vold" er denne merkelappen veldig misvisende. Hva om han påvirker andre til å bruke vold på grunn av uttalelser og meninger. Dette er ikke uskyldig hyggeprat. Sitat Så sent som tirsdag denne uken tvitret Charlie Kirk: «Islam er sverdet venstresiden bruker for å skjære over strupen på Amerika.» 2 2
MrL Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AlpakkaMafakka skrev (24 minutter siden): De fleste aksepterer vel ikke at barn blir drept med bil heller, som er en stor årsak til hvorfor biler blir utstyrt med all slags teknologisk utstyr nå for å oppdage hindringer, autostanse og så videre. Bilindustrien tar mer kontroll vekk fra føreren for å forhindre flere ulykker. Man aksepterer dette hver dag man tillater folk å kjøre bil. At man jobber med forbedringer gjør ikke aksepten mindre, er det uakseptabelt får man bannlyse bilkjøring inntil teknologien er på plass. AlpakkaMafakka skrev (24 minutter siden): At da Charlie Kirk mener det er akseptabelt at så mange barn blir drept for å ikke måtte regulere dette mer er både kaldt og kynisk, fordi på det tidspunktet gikk ikke utover ham selv. Jeg kan like gjerne si: "At folk uten barn mener det er akseptabelt at så mange barn blir drept i biltrafikken for å ikke måtte regulere dette mer er både kaldt og kynisk, fordi på det tidspunktet gikk ikke utover dem selv. " AlpakkaMafakka skrev (24 minutter siden): Cynical = concerned only with one's own interests and typically disregarding accepted standards in order to achieve them. Accepted standard = Det er uakseptabelt å drepe barn. Argumentasjonen til CK var ikke basert på hans egeninteresse men snarere heller befolkningens. Han mente skaden befolkningen kan ha ved å ikke bevæpne seg er langt større, i form av overgrep fra myndigheten og frihet for å beskytte seg mot staten - blant annet. Jeg er ikke enig i hans overbevisning, men jeg kan ikke si at det kom fra et punkt om kynisme - fordi han var geniunt overbevist om at skaden var større hvis det ikke tillates. Kynismen da blir isåfall mer i den liga "drep 10 for å redde 100". Endret 1 time siden av MrL
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, Subara said: Så sent som tirsdag denne uken tvitret Charlie Kirk: «Islam er sverdet venstresiden bruker for å skjære over strupen på Amerika.» Hva tror du han mener med det? Hvorfor tror han sier det? 1
Donkey Kong Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Subara skrev (7 minutter siden): «Islam er sverdet venstresiden bruker for å skjære over strupen på Amerika.» Religionskritikk, kritikk, anklager eller billedlig språk er ikke oppfordring til vold. 1
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Håper denne tråden kan brukes til å snakke om selve drapet og forhold rundt denne tragiske og groteskr handligen, samt den mistenkte og etterforskningen. Ikke for å forsøke å begå karakterdrap på offeret.. Dette kan man heller lage sin egen tråd på. Motbydelig, fornedrende og forkastelig det enkelte legger ut med her. Edit: Forstår at den mistenkte nå er angitt av sin egen far. Endret 1 time siden av Theo343 1 1
pølsemaker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mr.M skrev (1 time siden): ja jo, så amerikanske transer er mer blodtørstige enn norske transer? korstoget mot dem virker litt oppkonstruert, og gjør det vel enkelt å spille på fordommer, bibel, homofili, og at det er "venstresidens feil" eller noe i den duren. Noe sånt ja. Når en amerikansk transseksuell person i USA går amok og dreper så må det bety at transseksuelle i Norge kan også. Man ser ikke på omstendighetene rundt. Men antar ingen ting er ulikt Norge. Ergo er alle transseksuelle potensielt farlige. Dette skjer på begge sider av ideologiene. 1
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) jallajall skrev (16 minutter siden): Hva tror du han mener med det? Hvorfor tror han sier det? Åpenbart fordi han hadde høyreekstreme meninger. Dette venstreside/Islam-greiene er jo den gamle Fjordmann/ABB-konspirasjonen. Endret 1 time siden av Folkflesk 4
pølsemaker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Martelè skrev (1 time siden): Er du sikker på at du bruker rett ord? Mange i dag forveksler "rasisme" med diskriminering Kunne brukt hvilket som helst ord;)
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 2 minutes ago, Folkflesk said: Det er fordi han hadde høyreekstreme meninger. Uten å underholde denne diskusjonen som bør foregå i en egen tråd. Hva mene du med høyreekstreme meninger? Jeg vil si at det å hylle et drap er særdeles ekstremistisk. Endret 1 time siden av Theo343 1
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Just now, Folkflesk said: Det er fordi han hadde høyreekstreme meninger. Hva er det som gjør akkurat disse meningene "ekstreme"?
Iki Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Theo343 skrev (8 minutter siden): Ikke for å forsøke å begå karakterdrap på offeret.. Dette kan man heller lage sin egen tråd på. Dette trenger man ikke. Han har allerede klart det selv, og det er lite poeng å diskutere det videre. Hva gjelder diskusjonen rundt drapet så er det vel ikke stort mer å si nå, før man får flere opplysninger. Folk flest synes det er feil å drepe noen kun for meningene sine, men de trenger ikke gråte over dette tilfellet. 2
Sir Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden jallajall skrev (36 minutter siden): Jeg argumenterer for at Politiet skal kunne bruke vann, tåregass og fysisk makt mot demonstranter, ergo er jeg vel for vold mot demonstranter eller noe. Høres ut som du oppfordrer til vold mot demonstranter. 1
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 12 minutes ago, Donkey Kong said: Religionskritikk, kritikk, anklager eller billedlig språk er ikke oppfordring til vold. Så vidt jeg vet oppfordret aldri Fjordmann til drap, allikevel var han en inspirasjonskilde for Breivik. Å tro at ord ikke fører til handlinger hadde vært naivt hvis det ikke hadde vært for at så mange som forsvarer Kirk er uærlige. 3 1
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Theo343 skrev (2 minutter siden): Uten å underholde denne diskusjonen som bør foregå i en egen tråd. Hva mene du mee høyreekstreme meninger? Jeg vil si at det å hylle et drap er ekstremistisk. Nøyaktig samme fiendebilde som Fjordmann, ABB, European Defense League, Gates of Vienna, etc. Hvem har hyllet et drap her? Endret 1 time siden av Folkflesk 2
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 2 minutes ago, Iki said: Dette trenger man ikke. Han har allerede klart det selv, og det er lite poeng å diskutere det videre. Hva gjelder diskusjonen rundt drapet så er det vel ikke stort mer å si nå, før man får flere opplysninger. Folk flest synes det er feil å drepe noen kun for meningene sine, men de trenger ikke gråte over dette tilfellet. Vel som far så har jeg sto medfølelse og empati med alle barn som mister en god far til meningsløse drap som utføres pga meningsforskjeller. Endret 1 time siden av Theo343 2
jallajall Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 1 minute ago, Sir said: Høres ut som du oppfordrer til vold mot demonstranter. Ja. I de rette ørene kan nok høres ut som jeg normaliserer og oppfordrer til vold mot demonstranter, og bare ikke politiets side. Endret 1 time siden av jallajall
Theo343 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Folkflesk said: Nøyaktig samme fiendebilde som Fjordmann, ABB, European Defense League, Gates of Vienna, etc. Ja de som hyllet ABB og hans handlinger kan man sidestille med de som hyller dette drapet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå