Diskusjon.no Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Slik blir el-SUV-en iX3. Les hele artikkelen på Tek.no her
Kajac Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km.
kremt Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 100 km er da mer enn nok. Med fossilbil fylte jeg aldri mer enn 5 liter per gang. Da kunne jeg kjøre hele 10 mil før jeg måtte fylle igjen. Ingen har behov for mer enn dette. 2
Maskinfører Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Min Mitsubishi L200 2009 mod har 1000 kilometers rekkevidde
Vokteren Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Maskinfører skrev (3 minutter siden): Min Mitsubishi L200 2009 mod har 1000 kilometers rekkevidde Det har min gamle dieselpurke av en stasjonsvogn også. Den kommer nok til å leve frem til faststoffbatteriene overtar. 1
Gavekort Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Kajac skrev (18 minutter siden): Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Tilfredsstille de som insisterer på at de trenger 805 kilometers rekkevidde. Tipper det kommer rimeligere utgaver med mer fornuftig batteristørrelse. Jeg hadde en elbil med 210 km rekkevidde, og kan telle på en hånd antallet ganger jeg måtte endre på planer for å hurtiglade eller nødlade.
Salvesen. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Kajac skrev (28 minutter siden): Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km. Tja, i Tyskland er det veldig nødvendig ift de høye hastighetene. Vi som daffer rundt på Vestlandet trenger det kun engang i skuddåret. jeg har en ansatt med dagens ix2 eller en av de mindre i alle fall med drit dårlig wltp. Han lader ekstremt mye! Prøvde å advare han men han var bestemt😅
Sjørøver Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Gavekort skrev (9 minutter siden): Tilfredsstille de som insisterer på at de trenger 805 kilometers rekkevidde. Tipper det kommer rimeligere utgaver med mer fornuftig batteristørrelse. Jeg hadde en elbil med 210 km rekkevidde, og kan telle på en hånd antallet ganger jeg måtte endre på planer for å hurtiglade eller nødlade. Jeg har 400km rekkevidde og det føles som en hemsko. Større og lettere batteri er helt klart veien videre. Større batterier kan også lade med høyere effekt, som er en enorm fordel.
Maskinfører Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Vokteren skrev (19 minutter siden): Det har min gamle dieselpurke av en stasjonsvogn også. Den kommer nok til å leve frem til faststoffbatteriene overtar. Ja det er bra biler dette lenge leve dieselbilen 😀 gjør alt av vedlikehold selv på 6 år har bilen kostet meg 100 000 1
Salvesen. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ekstremt klar for å teste disse neue klasse bilene! Eneste som er synd er at en må forholde seg til bavaria…
Gavekort Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sjørøver skrev (6 minutter siden): Jeg har 400km rekkevidde og det føles som en hemsko. Større og lettere batteri er helt klart veien videre. Større batterier kan også lade med høyere effekt, som er en enorm fordel. Jeg sier ikke at rekkevidde er en dårlig ting. Jeg sier bare at mange overvurderer hvor mye rekkevidde de trenger. Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen
Kajac Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Tja, i Tyskland er det veldig nødvendig ift de høye hastighetene. Vi som daffer rundt på Vestlandet trenger det kun engang i skuddåret. jeg har en ansatt med dagens ix2 eller en av de mindre i alle fall med drit dårlig wltp. Han lader ekstremt mye! Prøvde å advare han men han var bestemt😅 Med mindre batteri vil også bilen bli lettere og få lavere forbruk. Selv i Tyskland med autobahn trenger man ikke 800 km rekkevidde. Sjørøver skrev (1 minutt siden): Jeg har 400km rekkevidde og det føles som en hemsko. Større og lettere batteri er helt klart veien videre. Større batterier kan også lade med høyere effekt, som er en enorm fordel. Samme tankegangen som de hadde i USA på 60-og 70-tallet, når småbilene hadde 5-liters motor, var større enn dagens Tesla Model S og brukte et par liter på milen. Så kom drivstoffkrisen....
Duriello Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 805km? Kjekt å pendle til jobben i 1 til 2 uker uten å i det hele tatt røre lading da. 😁 1
MrL Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Kajac skrev (1 time siden): Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km. Gavekort skrev (29 minutter siden): Jeg sier ikke at rekkevidde er en dårlig ting. Jeg sier bare at mange overvurderer hvor mye rekkevidde de trenger. Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen Artikkel fra i fjor: Ladekaos i påskeutfarten: – Helt spinnvilt Så kan man jo si at på normale dager trenger man "bare" å vente en halvtime. Jeg har aldri forstått påstanden med "hva skal man med lang rekkevidde". Det er for meg like dumt som å si hvem trenger en mobil med batteri som varer lengre enn 1 dag, det er jo bare å lade! Tenk at du plutselig kan gjøre tur retur hytta uten å lade. Eller du ikke trenger å ta høyde for at du skal på tur men bare har 30% igjen på batteriet. Eller hvor sinnsykt mye mer rekkevidde som går tapt når man har på varme på vinteren. Eller slippe å putte kablen i hjemmeveggen hver dag, for de som har det. Hva hver person trenger er vel opptil hver enkelt, jeg selv har 513 KM WLTP på 90% småkjøring - kunne fint hatt 3 ganger så mye! Men ikke til enhver pris. Lang rekkevidde gjør bare livet lettere. Endret 15 timer siden av MrL 2
Jalla21 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Kajac skrev (1 time siden): Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km. Det er mye rart man skal lese. Dette er dagens toppmodell, og selvsagt så kommer det varianter med mindre batteri og kortere kjørelengde hvis man ønsker det. 1
Salvesen. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Kajac skrev (16 minutter siden): Med mindre batteri vil også bilen bli lettere og få lavere forbruk. Selv i Tyskland med autobahn trenger man ikke 800 km rekkevidde. Samme tankegangen som de hadde i USA på 60-og 70-tallet, når småbilene hadde 5-liters motor, var større enn dagens Tesla Model S og brukte et par liter på milen. Så kom drivstoffkrisen.... Tror du undervurderer hvor mye tyskere kjører, og en får ikke 800 på autobahn😅
Vokteren Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Vokteren skrev (1 time siden): Det har min gamle dieselpurke av en stasjonsvogn også. Den kommer nok til å leve frem til faststoffbatteriene overtar. Denne blir brukt på bilturer sommer og vinter eller til flyplassen når jeg tar årets vinterferie i syden. Når jeg skal frakte henger eller litt tyngde/volum er den også uovertruffen. Min bil nr 2 er elektrisk og er uegnet for tilfellene over
Complexity Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Så nå klager folk på at elbilene har for god rekkevidde?? 😅 Sikkert knall for taxinæringen å kjøpe slike. Der er jo tid penger. 1
kremt Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 2 hours ago, Salvesen. said: Ekstremt klar for å teste disse neue klasse bilene! Eneste som er synd er at en må forholde seg til bavaria… De skifter navn til Hedin Automotive nå. Men blir sikkert mye samme. Prisen på denne virker relativt attraktiv, kanskje særlig i forhold til MB CLA. Men 3-serie NK blir nok ennå mer interessant, spesielt med rwd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå