Spillredaksjonen Skrevet mandag kl 11:48 Skrevet mandag kl 11:48 Kommentar: Går dei mot ein ny fiasko? Nyskaping er ikkje alltid den rette kuren for store spelseriar. Battlefield vil tilbake til start, og det kan vere eit lurt grep. Les hele saken på Gamer.no» 1 1
h4nseN Skrevet mandag kl 12:25 Skrevet mandag kl 12:25 Jeg tror DICE kommer til å få en hel haug med pre-orders nå rett og slett pga denne Beta testingen som enda ikke er over, da kommende helg er det duket for ny runde med Beta og da forøvrig siste før lansering i Oktober. De har gjort alt riktig her etter min mening, treffer på det absolutt det meste. Det som er småplukk kommer med at det er Beta, så lenge de tingene ikke følger med til full lansering så ser jeg på dette som en MEGET bra gjennomført Beta testing + lansering av spillet! 1
Donkey Kong Skrevet mandag kl 13:05 Skrevet mandag kl 13:05 Sitat Call of Duty har gjort nett det same, men har som eit meir arkadeprega skytespel også ein høgare terskel for eksperimentering. Det er vel lavere terskel for eksperimentering? Terskelen for DICE er jo høyere, fordi Battlefield i større grad går for realisme. 1
JornHansen Skrevet mandag kl 13:20 Skrevet mandag kl 13:20 Jeg liker at Battlefield ikke har tåpelige skins som CoD. Jeg liker også at man kan manøvrere diverse farkoster og at gameplayet er mer klassebasert. Problemet er at spillet føles helt likt ut som Battlefield 4. Det føles stivt og tregt ut i forhold til fjorårets CoD og det fenger dermed ikke så mye hos meg. Det er litt upresist å mene at CoD ikke eksperimenterer da de både har forgrenet seg ut i Warzone variantene og ikke minst introduserte de nye bevegelsene i fjor, en innovasjon som gjorde spillet veldig annerledes (noen vil si til det verre). Jeg sluttet å spille CoD da de begynte å bruke AI artwork i en del av loading-screens i sesongene og ikke minst AI-stemmer i Zombies (pga. skuespillerstreiken). Hvis årets CoD fortsetter i det sporet så blir det null spilletid fra meg. Battlefield 6 blir muligens et kjøp hvis enspillerdelen blir fantastisk og at de klarer å stoppe det evige jukset folk holder på med. Juksingen har faktisk forsuret hele forholdet mitt til online spill. Her er forøvrig anmeldelsen min av fjorårets CoD: https://spillhistorie.no/2024/10/30/inntrykk-call-of-duty-black-ops-6/ 1
iR' BR34K Skrevet mandag kl 13:29 Skrevet mandag kl 13:29 Donkey Kong skrev: Sitat Call of Duty har gjort nett det same, men har som eit meir arkadeprega skytespel også ein høgare terskel for eksperimentering. Det er vel lavere terskel for eksperimentering? Terskelen for DICE er jo høyere, fordi Battlefield i større grad går for realisme. Det skulle stå lågare, ja. Gjekk litt kjapt i svingane der. 1
Fleskelars Skrevet mandag kl 15:45 Skrevet mandag kl 15:45 Online skytespill døde den dagen juksinga tok overhånd . Liten vits å bruke kalorier på et spill der folk jukser , selv bare 1 person per server . 1
ABNOR Skrevet mandag kl 17:37 Skrevet mandag kl 17:37 Jeg er "die-hard" Battlefield spiller. 2042 valgte jeg å ikke kjøpe og har spilt minimalt selv med tilgang. Til tross for masse juksing har det vært BFV som har vært avkobling om kvelden. BF1 er jeg enig var bra. Begge disse er bygd på samme motor. Jeg fikk tilgang til beta fra start og har spilt så mye som mulig for å få et inntrykk. At det tar fire dager før folk klatrer på takene og cheats er tilgjengelig er et hovedargument for hvor man ikke skal kaste bort penger på et produkt hvor hver runde har 1-5 stykker som jukser. Da er det ikke kveldsavslapping, mens kveldsirritasjon. Faktisk har det vært mer underholdene å spore opp en del av jukserne. De syns ikke det er så gøy når du i chatten ramser som specs på pcn de bruker. Da logger de av. Men å sitte med BFVhackers.com på sideskjerm er jo ikke poenget med et spill. Man skal spiller på like premisser mot andre for å få en reell følelse av at man faktisk vinner noe. Det finnes mange måter å bekjempe cheating på, men selskapene i dag bruker bare et minimum. Et intervju med en som lager hacks viste at han hadde full kunnskap om hele koden til DICE og det var en smal sak for han å lage wall hacks etc rett etter de slapp noe nytt. Trolig er det den hacken som også allerede er i omløp - og da gir det ingen mening å spille om en annen spiller bruker dette. Andre fant måter å klatre på med speedrun og fallskjerm, slik at de kunne stå i posisjoner på taket og skyte ned på alle som løp der. Det er veldig vanskelig å skyte tilbake. Jeg fulgte med på scoreboard hele tiden. I starten så hadde majoriteten omtrent like score. De beste klarte 30 kills og døde 25 ganger. Helt fair. Så ble det mer og mer ustabilt ved at man var god noen runder og dårlig i andre runder. Nå fikk noen spillere brått 25:1 som indikerer cheating. Og etter at youtube hadde video om roofjumping, så ble det viktigere for mange å forsøke å finne klatreveien ved E i Cairo enn å spille. Da forsvant lysten til å bruke penger på dette tullet. Og juksingen kommer jo på toppen av at spillet ikke gir noen WOW-effekt. Det er grått og kjedelig. Det er spawn, run, kill, die, repeat. Når du har gjort det 50 ganger så er det grenser for hvor gøy dette er. Jeg tar meg i å hoppe for cover i en vegg som ikke egentlig har et hulrom. Ødeleggelsene er minimale. Været er skyfritt. Folk må ta på seg brillene for å se forskjell på ting på mappet for alt glir i ett - nøyanser av grått. 2042 hadde for store maps hvor du løp og løp og så døde på slutten. Her er det motsatt, det er kort og trangt halvparten av gagene dør man fordi man blir skutt ved spawn. Andre ganger dør man fordi det er så trangt at man ikke har noen fluktrute. Noen ganger hører man fotskrittene og skjønner at man kommer til å dø før man blir skutt. Det er bare kaos. Hvem som vinner er i stor grad en tilfeldighet og det kan også snu seg på ubeskrivelig måter 2-3 ganger i spillet. Man får ikke noe følelse av glede når runden er over, bare at det var tilfeldigvis de andre som enten vant overlegent eller fordi det var tilfeldig. Så kanskje best å vente til denne kommer på EA-play. De som har EA-pro har jo tilgang. Jeg har mer glede av BFV med juksemakere enn å spille Cairo flere ganger... jeg vant Cairo på Conquest 64 en gang nå på slutten... men det dekker ikke over at det ikke er noe wow-effekt. Det er et spill som er ribbet og minimalisert til kaos. Cairo-map er et hovedmap og her starter man med 2 valgmuligheter, så fire muligheter så midten. Du løper i trange passassjer med få steder å gjemme deg. Den beste taktikken er å storme motstanderen med en squad hvor de to første dør og de to siste gjenoppliver. Har man en god squad så havner man på toppen. Cairo er sålangt også det morsomste mappet. Jeg ser egentlig ikke for meg at det er i denne bf-verden jeg vil tilbringe kveldene og helgen i. Det kan være gøy i kortere perioder hvor man vil ha noe intensivt og hjernedødt. Men jeg frykter at cheaterne raskt tar kål på spillet. Kanskje burde DICE lage en remake av originale BF Vietnam som også fortjener en plass på pallen. Genial musikk og helikoptere og jungel.
ABNOR Skrevet mandag kl 17:42 Skrevet mandag kl 17:42 ABNOR skrev: Jeg er "die-hard" Battlefield spiller. 2042 valgte jeg å ikke kjøpe og har spilt minimalt selv med tilgang. Til tross for masse juksing har det vært BFV som har vært avkobling om kvelden. BF1 er jeg enig var bra. Begge disse er bygd på samme motor. Jeg fikk tilgang til beta fra start og har spilt så mye som mulig for å få et inntrykk. At det tar fire dager før folk klatrer på takene og cheats er tilgjengelig er et hovedargument for hvor man ikke skal kaste bort penger på et produkt hvor hver runde har 1-5 stykker som jukser. Da er det ikke kveldsavslapping, mens kveldsirritasjon. Faktisk har det vært mer underholdene å spore opp en del av jukserne. De syns ikke det er så gøy når du i chatten ramser som specs på pcn de bruker. Da logger de av. Men å sitte med BFVhackers.com på sideskjerm er jo ikke poenget med et spill. Man skal spiller på like premisser mot andre for å få en reell følelse av at man faktisk vinner noe. Det finnes mange måter å bekjempe cheating på, men selskapene i dag bruker bare et minimum. Et intervju med en som lager hacks viste at han hadde full kunnskap om hele koden til DICE og det var en smal sak for han å lage wall hacks etc rett etter de slapp noe nytt. Trolig er det den hacken som også allerede er i omløp - og da gir det ingen mening å spille om en annen spiller bruker dette. Andre fant måter å klatre på med speedrun og fallskjerm, slik at de kunne stå i posisjoner på taket og skyte ned på alle som løp der. Det er veldig vanskelig å skyte tilbake. Jeg fulgte med på scoreboard hele tiden. I starten så hadde majoriteten omtrent like score. De beste klarte 30 kills og døde 25 ganger. Helt fair. Så ble det mer og mer ustabilt ved at man var god noen runder og dårlig i andre runder. Nå fikk noen spillere brått 25:1 som indikerer cheating. Og etter at youtube hadde video om roofjumping, så ble det viktigere for mange å forsøke å finne klatreveien ved E i Cairo enn å spille. Da forsvant lysten til å bruke penger på dette tullet. Og juksingen kommer jo på toppen av at spillet ikke gir noen WOW-effekt. Det er grått og kjedelig. Det er spawn, run, kill, die, repeat. Når du har gjort det 50 ganger så er det grenser for hvor gøy dette er. Jeg tar meg i å hoppe for cover i en vegg som ikke egentlig har et hulrom. Ødeleggelsene er minimale. Været er skyfritt. Folk må ta på seg brillene for å se forskjell på ting på mappet for alt glir i ett - nøyanser av grått. 2042 hadde for store maps hvor du løp og løp og så døde på slutten. Her er det motsatt, det er kort og trangt halvparten av gagene dør man fordi man blir skutt ved spawn. Andre ganger dør man fordi det er så trangt at man ikke har noen fluktrute. Noen ganger hører man fotskrittene og skjønner at man kommer til å dø før man blir skutt. Det er bare kaos. Hvem som vinner er i stor grad en tilfeldighet og det kan også snu seg på ubeskrivelig måter 2-3 ganger i spillet. Man får ikke noe følelse av glede når runden er over, bare at det var tilfeldigvis de andre som enten vant overlegent eller fordi det var tilfeldig. Så kanskje best å vente til denne kommer på EA-play. De som har EA-pro har jo tilgang. Jeg har mer glede av BFV med juksemakere enn å spille Cairo flere ganger... jeg vant Cairo på Conquest 64 en gang nå på slutten... men det dekker ikke over at det ikke er noe wow-effekt. Det er et spill som er ribbet og minimalisert til kaos. Cairo-map er et hovedmap og her starter man med 2 valgmuligheter, så fire muligheter så midten. Du løper i trange passassjer med få steder å gjemme deg. Den beste taktikken er å storme motstanderen med en squad hvor de to første dør og de to siste gjenoppliver. Har man en god squad så havner man på toppen. Cairo er sålangt også det morsomste mappet. Jeg ser egentlig ikke for meg at det er i denne bf-verden jeg vil tilbringe kveldene og helgen i. Det kan være gøy i kortere perioder hvor man vil ha noe intensivt og hjernedødt. Men jeg frykter at cheaterne raskt tar kål på spillet. Kanskje burde DICE lage en remake av originale BF Vietnam som også fortjener en plass på pallen. Genial musikk og helikoptere og jungel. Jeg glemte: I Battlefield 2 hadde vi "votekick" som gjorde at spillerne selv kunne kvitte seg med plagånder. Det er en effektiv måte å stanse cheating på når noen spillere har insane stats og ler av alle andre og så blir kicka. Det krevde vel 2/3 flertall. DICE kunne også kjørt på k/d-ratio analyse og total statistikk som er på alle spillere. Det er ikke vanskelig å skille ut juksemakerne og blokkere konto. Mange av dem er også synlig på twitch hvor de liksom skal få cred for å jukse.
Bjoolz Skrevet mandag kl 18:09 Skrevet mandag kl 18:09 "Eit par tilfelle av magnetiske kuler som følger meg rundt vegger gjer meg bekymra for at Battlefield 6 slit med nettkoden, ein annan essensiell ingrediens." Merk at dette faktisk kan bety god nettkode. Hvis den andre spilleren har 200+ ping så kan du komme rundt en vegg før serveren får beskjed om at han traff deg. Så kan det jo diskuteres om dette er en greit når det aldri føles godt å dø bak en vegg, men det utligner jo mye av ulempen med høy ping. Det er masse folk der ute som sitter på ustabilt nett som kan hoppe mye. Det kan være en vanskelig balansegang å bestemme hvem det skal være fair for.
kremt Skrevet mandag kl 18:16 Skrevet mandag kl 18:16 4 hours ago, JornHansen said: Problemet er at spillet føles helt likt ut som Battlefield 4. Det føles stivt og tregt ut i forhold til fjorårets CoD og det fenger dermed ikke så mye hos meg Dette høres jo ut som helt fantastiske nyheter. Kanskje jeg må prøve betaen. Det du sier er at du ikke vil spille BF fordi det ikke føles som COD. Du spiller vel heller ikke CS2 siden det ikke føles ut som Fortnite? 1
herzeleid Skrevet mandag kl 18:53 Skrevet mandag kl 18:53 Jeg tror egentlig ikke det er motsetningen mellom å gjenskape det "kjente og kjære" eller å "gjøre noe nytt", men at om en skal avvike fra det som fungerer godt og folk synes er interessant må det gjøres på en god måte. Ødeleggbare miljøer mener jeg i sin tid var et strålende eksempel på å "gjøre noe nytt" som ikke ødela for det som fungerte og som forbedret og utvidet opplevelsen. Å kaste inn "nye ideer" for "nyhetens" skyld, eller å kopiere det andre spill har hatt suksess med uavhengig av om det passer inn skjærer seg ofte, og jeg tror det gjerne er her utviklere snubler.
Eriksen. Skrevet mandag kl 20:41 Skrevet mandag kl 20:41 En ordentlig BF veteran her (spilt siden Battlefield 1942 og savner BF2). Jeg synes de nye battlefield spillene inkludert denne har for høyt tempo. Med det mener jeg at man respawner alt for fort (etter ca 3-5 sekunder) Det burde ha vært 20-30 sekunder. Man regenererer helse uten å trenge å stå ved en health-pack eller lignene, og det tar typ 5 sekunder å gå fra 10 % helse til 100%. Dette fører til er at man ikke verdsetter "livet" sitt i det hele tatt (unntak: de som jakter høy KD). Dette fører igjen til at det er bare å storme på, har jo ikke noe å si at man dør (laget mister kanskje flere tickets, men hvem bryr seg?). Et annet problem med dette er at når man forsøker å ta en base og det er noen i basen (som du selvsagt dreper), så rekker de å reswane ikke bare en gang, men kanskje 2 og 3 ganger før du har fått nøytralisert basen. Dette mener jeg ødelegger spillet og Battlefield-gameplayet man hadde en gang i tiden. Kartene er også alt for små, jeg savner store kart der det tar 2-3 min å kjøre jeep fra HQ til en av de basene lengst unna. Og med flere fly og helikopter pr lag. Det er mye bra med dette spillet, grafikk, ødeleggelser, lyd, realistiske skins, våpen-følelsen osv, men det hjelper lite når 90% av gameplayet er det samme (infanteri kaos i by/tett bebygget strøk). Jeg hadde det gøy de 5-6 timene jeg spilte i helgen, men jeg tror det blir for likt COD og Deathmatch-lignende game-modes. Merket nesten ikke forskjell på maps og gamemods i denne betaen. Løsning: 30 sek spawn time, ingen regenerering unntatt hvis man har en medic som gir deg helse, større kart, nerf reperasjon av kjøretøy, øke blast damage fra RPG osv, fiks cheater-problemet. Easy-peasy . 2
MrLuni Skrevet mandag kl 21:57 Skrevet mandag kl 21:57 Beta var konge. COD vs Battlefield er som å si Mariokart vs GranTurismo. 1
Jojimbo Skrevet i går, 02:02 Skrevet i går, 02:02 Det går nok ikke mot fiasko hvis de holder kursen, men det blir ingen forhåndsbestilling av BF, jeg mistenker at det vil gjøre det for bra på forhåndsbestillinger fra andre spillere da men. Jeg har vært lettere irritert på BF spill siden 4'ern, som var greit, 2'ern og Bad Company 2 for meg, var desidert de beste i serien. Siden 4'ern så har det vært litt nedtur. Hadde en grei opplevelse med 1'ern, men det var ikke BF i den stilen jeg likte det. De går litt tilbake til røttene nå, og det er mye som er bedre i BF6 enn forgjengerne. De beste tingene jeg så i BF6-beta var revive animasjonen, og måten man modder våpenet. Ting jeg ser som problemer eller ting som jeg ønsker å se: *Crossplay valg for PC-brukere, ikke bare konsoll. *Større kart og flere modes i fortsettelsen av betaen/utgivelsen. (Som kommer, men bare hvor stort? Jeg vil se en tanke større enn BF3-BF4.) *Nerfing av engineer klassen når det kommer til reparasjon av tanks i hopetall, nesten umulig å ta ut tanks enkelte ganger i Breakout. *En mulighet for spillere i serveren til å kicke spillere som cheater eller ikke oppfører seg. *Ikke Battlelog, men innfør en måte å søke og filtrere mellom servere (helst i in-game/menyen). *TTK er for lav for mange av våpnene. (Brrrt-instant død er ikke så kult.) *1-shot hagle eller defib, nei takk. (Det var morsomt å herje med det, men ikke så mye andre veien i smale tette områder hvor man ikke engang rekker å svare før man er zappet eller blåst ut av vinduet.) *Spotting i spillet var ikke så bra som tidligere, det var rett og slett klønete når marking er på samme knapp. (Kan re-bindes, men det er noe off med hele greia, om det er auto-spotting eller hva det er.) *Sniper-glare er tåpelig med mindre sniperen ser mot sola, og det trenger ikke se ut som en supernova. *Altfor lett å få health tilbake, greit å kjøre support med både health og ammo, men man trenger jo bare å vente for å få tilbake 100%. *Det er litt for fast-pace, jeg ser bare ikke det som det beste med BF spill, det burde være mer respawn tid, og det får folk til å tenke litt mer konsekvenser istedet for å braute seg igjennom, for så å respawne sekunder etterpå. For mange så handler det ikke om å ikke ha det morsomt, men om kamp-balansen i spillet. 1
Phido78 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Eriksen. skrev: En ordentlig BF veteran her (spilt siden Battlefield 1942 og savner BF2). Jeg synes de nye battlefield spillene inkludert denne har for høyt tempo. Med det mener jeg at man respawner alt for fort (etter ca 3-5 sekunder) Det burde ha vært 20-30 sekunder. Man regenererer helse uten å trenge å stå ved en health-pack eller lignene, og det tar typ 5 sekunder å gå fra 10 % helse til 100%. Dette fører til er at man ikke verdsetter "livet" sitt i det hele tatt (unntak: de som jakter høy KD). Dette fører igjen til at det er bare å storme på, har jo ikke noe å si at man dør (laget mister kanskje flere tickets, men hvem bryr seg?). Et annet problem med dette er at når man forsøker å ta en base og det er noen i basen (som du selvsagt dreper), så rekker de å reswane ikke bare en gang, men kanskje 2 og 3 ganger før du har fått nøytralisert basen. Dette mener jeg ødelegger spillet og Battlefield-gameplayet man hadde en gang i tiden. Kartene er også alt for små, jeg savner store kart der det tar 2-3 min å kjøre jeep fra HQ til en av de basene lengst unna. Og med flere fly og helikopter pr lag. Det er mye bra med dette spillet, grafikk, ødeleggelser, lyd, realistiske skins, våpen-følelsen osv, men det hjelper lite når 90% av gameplayet er det samme (infanteri kaos i by/tett bebygget strøk). Jeg hadde det gøy de 5-6 timene jeg spilte i helgen, men jeg tror det blir for likt COD og Deathmatch-lignende game-modes. Merket nesten ikke forskjell på maps og gamemods i denne betaen. Løsning: 30 sek spawn time, ingen regenerering unntatt hvis man har en medic som gir deg helse, større kart, nerf reperasjon av kjøretøy, øke blast damage fra RPG osv, fiks cheater-problemet. Easy-peasy . Under lanseringen ble det nevnt at det vil være mulig å lage Hardcore-sessions hvor du ikke er bullet-sponge, autoheal er slått av etc... kanskje det er mer i din gate, ser i hvert fall frem til å teste det og se hvordan det endrer dynamikken i spillet når du ikke bare kan løpe frem, ta noen kuler i brystkassa som preller av pga alt brysthåret og kaste noen c4 rundt deg før du sprenger både deg selv, fienden og en uskyldig potteplante til himmels. 1 1
Eriksen. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Phido78 skrev (4 minutter siden): Eriksen. skrev (16 timer siden): En ordentlig BF veteran her (spilt siden Battlefield 1942 og savner BF2). Jeg synes de nye battlefield spillene inkludert denne har for høyt tempo. Med det mener jeg at man respawner alt for fort (etter ca 3-5 sekunder) Det burde ha vært 20-30 sekunder. Man regenererer helse uten å trenge å stå ved en health-pack eller lignene, og det tar typ 5 sekunder å gå fra 10 % helse til 100%. Dette fører til er at man ikke verdsetter "livet" sitt i det hele tatt (unntak: de som jakter høy KD). Dette fører igjen til at det er bare å storme på, har jo ikke noe å si at man dør (laget mister kanskje flere tickets, men hvem bryr seg?). Et annet problem med dette er at når man forsøker å ta en base og det er noen i basen (som du selvsagt dreper), så rekker de å reswane ikke bare en gang, men kanskje 2 og 3 ganger før du har fått nøytralisert basen. Dette mener jeg ødelegger spillet og Battlefield-gameplayet man hadde en gang i tiden. Kartene er også alt for små, jeg savner store kart der det tar 2-3 min å kjøre jeep fra HQ til en av de basene lengst unna. Og med flere fly og helikopter pr lag. Det er mye bra med dette spillet, grafikk, ødeleggelser, lyd, realistiske skins, våpen-følelsen osv, men det hjelper lite når 90% av gameplayet er det samme (infanteri kaos i by/tett bebygget strøk). Jeg hadde det gøy de 5-6 timene jeg spilte i helgen, men jeg tror det blir for likt COD og Deathmatch-lignende game-modes. Merket nesten ikke forskjell på maps og gamemods i denne betaen. Løsning: 30 sek spawn time, ingen regenerering unntatt hvis man har en medic som gir deg helse, større kart, nerf reperasjon av kjøretøy, øke blast damage fra RPG osv, fiks cheater-problemet. Easy-peasy . Ekspander Under lanseringen ble det nevnt at det vil være mulig å lage Hardcore-sessions hvor du ikke er bullet-sponge, autoheal er slått av etc... kanskje det er mer i din gate, ser i hvert fall frem til å teste det og se hvordan det endrer dynamikken i spillet når du ikke bare kan løpe frem, ta noen kuler i brystkassa som preller av pga alt brysthåret og kaste noen c4 rundt deg før du sprenger både deg selv, fienden og en uskyldig potteplante til himmels. Høres lovende ut. Blir ingen forhåndsbestilling på meg, men hvis de gir oss større maps og mulighet til å endre spawntime, autoheal og en del andre parametre er det jo håp for alle her inne som ønsker oss tilbake til en mer klassisk BF. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå