Donkey Kong Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Boing_80 skrev (13 timer siden): I denne saken, i denne tråden så handler det om NAV klienter som ikke får den hjelpen de trenger. Og mange av disse personene er også psykisk syke og trenger hjelp. Hvem sier at tråden handler om psykisk syke? Så vidt jeg kjenner til vet vi ingenting om sinnstilstanden til denne gjerningspersonen. 4
Subara Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Enda bra at personen ikke skjøt noen, men dette er ille. Og kanskje ikke tilfeldig at det var på en fredag. Ingen hjelp i helgen.
Sjørøver Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Boing_80 skrev (14 timer siden): Debatten bør heller omhandle psykisk helsevern som stadig blir nedbygd. Det er en vesentlig faktor opp i det hele. Blir tilbudet faktisk bygd ned, eller er det flere og flere som trenger ressursene? Cyrio skrev (14 timer siden): Og selv om mange garantert ønsker å kaste ut rasisme-spøkelset nå, så er jo det en diskusjon som må tas. Om "gruppe a" står for 25% av voldelig kriminalitet, men kun utgjør 5% av befolkningen er noe utrolig galt. (Helt fiktive tall) I uniten snakker de om at 13% av beolkningen står for over 50% av kriminaliteten. Man ser jo allerede tendenser til det i norge, noen få kriminelle ungdommer står for det aller meste av ran og lignende. 1
PosteMonopolet Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Jeg håper dem snart kan offentliggjøre litt mer detaljer og fakta i denne saken slik at det blir slutt på all den spekulasjonen som svirrer.
Vokteren Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Sjørøver skrev (38 minutter siden): Blir tilbudet faktisk bygd ned, eller er det flere og flere som trenger ressursene? Sikkert en kombinasjon. Merkelig at antall behandlingsplasser går ned når behovet øker. I festtalene har dette vært satsingsområde for de fleste partier etter at Bondevik og Jagland gikk på en smell. https://www.helsedirektoratet.no/statistikk/samdata-spesialisthelsetjenesten/psykisk-helsevern-dognplasser-behandlingssted
PosteMonopolet Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) The Avatar skrev (22 timer siden): Slik som eg forstår situasjonen så er ikkje dette ein voldsepisode. Når ein klient møter opp på eit NAV kontor, skyter to skudd i sikker retning for å ikkje skade nokon, og overgir seg til politiet så straks dei er framme, så kan eg berre sjå to motiv. Mest truleg er dette ein måte å få oppmerksomheit på, som eit rop om hjelp. Eller så er det snakk om psykiatri der gjerningspersonen ikkje har vært heilt ved sine fulle fem og bevist på kva han/ho gjorde. Eg vil nok gjette på at dette er ein person som ikkje har opplevd å få nødvendig hjelp og som har utført dette som ei desperat handling. No vil gjerningsmannen både bli psykiatrisk vurdert og vil få gratis kost og losji for ei periode. Har du like mye sympati for ranere som bruker lignende metoder for å be om pengehjelp fra butikker? Du mener dette ikke er en voldsepisode, men man vet det at å true folk på den måten kan skade folk psykisk. Endret 6 timer siden av PosteMonopolet 2
PosteMonopolet Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Donkey Kong skrev (21 timer siden): En pistol er verdt en del penger. Han kunne for eksempel solgt den og spist som en konge i helgen. Hva om våpenet er lånt eller stjålet? Ligger det et skytevåpen inne i foreldrenes hus som en har fri tilgang på så er det kanskje bare å gå inn og hente våpenet uten at eieren mistenker noe. Endret 5 timer siden av PosteMonopolet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå