Donkey Kong Skrevet i går, 08:32 Skrevet i går, 08:32 Boing_80 skrev (13 timer siden): I denne saken, i denne tråden så handler det om NAV klienter som ikke får den hjelpen de trenger. Og mange av disse personene er også psykisk syke og trenger hjelp. Hvem sier at tråden handler om psykisk syke? Så vidt jeg kjenner til vet vi ingenting om sinnstilstanden til denne gjerningspersonen. 5
Subara Skrevet i går, 08:45 Skrevet i går, 08:45 Enda bra at personen ikke skjøt noen, men dette er ille. Og kanskje ikke tilfeldig at det var på en fredag. Ingen hjelp i helgen.
Sjørøver Skrevet i går, 09:06 Skrevet i går, 09:06 Boing_80 skrev (14 timer siden): Debatten bør heller omhandle psykisk helsevern som stadig blir nedbygd. Det er en vesentlig faktor opp i det hele. Blir tilbudet faktisk bygd ned, eller er det flere og flere som trenger ressursene? Cyrio skrev (14 timer siden): Og selv om mange garantert ønsker å kaste ut rasisme-spøkelset nå, så er jo det en diskusjon som må tas. Om "gruppe a" står for 25% av voldelig kriminalitet, men kun utgjør 5% av befolkningen er noe utrolig galt. (Helt fiktive tall) I uniten snakker de om at 13% av beolkningen står for over 50% av kriminaliteten. Man ser jo allerede tendenser til det i norge, noen få kriminelle ungdommer står for det aller meste av ran og lignende. 2 1
PosteMonopolet Skrevet i går, 09:25 Skrevet i går, 09:25 Jeg håper dem snart kan offentliggjøre litt mer detaljer og fakta i denne saken slik at det blir slutt på all den spekulasjonen som svirrer.
Vokteren Skrevet i går, 09:46 Skrevet i går, 09:46 Sjørøver skrev (38 minutter siden): Blir tilbudet faktisk bygd ned, eller er det flere og flere som trenger ressursene? Sikkert en kombinasjon. Merkelig at antall behandlingsplasser går ned når behovet øker. I festtalene har dette vært satsingsområde for de fleste partier etter at Bondevik og Jagland gikk på en smell. https://www.helsedirektoratet.no/statistikk/samdata-spesialisthelsetjenesten/psykisk-helsevern-dognplasser-behandlingssted
PosteMonopolet Skrevet i går, 10:15 Skrevet i går, 10:15 (endret) The Avatar skrev (22 timer siden): Slik som eg forstår situasjonen så er ikkje dette ein voldsepisode. Når ein klient møter opp på eit NAV kontor, skyter to skudd i sikker retning for å ikkje skade nokon, og overgir seg til politiet så straks dei er framme, så kan eg berre sjå to motiv. Mest truleg er dette ein måte å få oppmerksomheit på, som eit rop om hjelp. Eller så er det snakk om psykiatri der gjerningspersonen ikkje har vært heilt ved sine fulle fem og bevist på kva han/ho gjorde. Eg vil nok gjette på at dette er ein person som ikkje har opplevd å få nødvendig hjelp og som har utført dette som ei desperat handling. No vil gjerningsmannen både bli psykiatrisk vurdert og vil få gratis kost og losji for ei periode. Har du like mye sympati for ranere som bruker lignende metoder for å be om pengehjelp fra butikker? Du mener dette ikke er en voldsepisode, men man vet det at å true folk på den måten kan skade folk psykisk. Endret i går, 10:27 av PosteMonopolet 3
PosteMonopolet Skrevet i går, 11:14 Skrevet i går, 11:14 (endret) Donkey Kong skrev (21 timer siden): En pistol er verdt en del penger. Han kunne for eksempel solgt den og spist som en konge i helgen. Hva om våpenet er lånt eller stjålet? Ligger det et skytevåpen inne i foreldrenes hus som en har fri tilgang på så er det kanskje bare å gå inn og hente våpenet uten at eieren mistenker noe. Endret i går, 11:16 av PosteMonopolet
The Avatar Skrevet i går, 18:03 Skrevet i går, 18:03 PosteMonopolet skrev (7 timer siden): Har du like mye sympati for ranere som bruker lignende metoder for å be om pengehjelp fra butikker? Du mener dette ikke er en voldsepisode, men man vet det at å true folk på den måten kan skade folk psykisk. Butikkran er fortsatt ikkje voldsbruk. Vi når eit grensetilfelle opp mot at skremmande oppførsel kan være psykisk vold, men butikkranarar som løsner skudd under eit ran blir dømt etter andre paragrafar, nemmeleg grovt ran som har strengare strafferamme enn mord. Poenget med å differansiere er at politiet gjekk tidleg ut og meldte at det ikkje var skutt mot nokon, det kan sjølvsagt utgjere psykisk vold ved at folk vart redde, men det er ikkje ei voldsepisode i tradisjonell forstand. I kva grad folk har komt psykisk til skade er sålangt ikkje kjent, men det er sjølvsagt godt mogleg alt etter korleis situasjonen på NAV kontoret utspelte seg, og då særleg om våpenet vart retta mot folk for å true dei. 4
Vokteren Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden The Avatar skrev (1 time siden): Butikkran er fortsatt ikkje voldsbruk. Vi når eit grensetilfelle opp mot at skremmande oppførsel kan være psykisk vold, men butikkranarar som løsner skudd under eit ran blir dømt etter andre paragrafar, nemmeleg grovt ran som har strengare strafferamme enn mord. Poenget med å differansiere er at politiet gjekk tidleg ut og meldte at det ikkje var skutt mot nokon, det kan sjølvsagt utgjere psykisk vold ved at folk vart redde, men det er ikkje ei voldsepisode i tradisjonell forstand. I kva grad folk har komt psykisk til skade er sålangt ikkje kjent, men det er sjølvsagt godt mogleg alt etter korleis situasjonen på NAV kontoret utspelte seg, og då særleg om våpenet vart retta mot folk for å true dei. Ordkløveri og flisespikkeri. Å avfyre et våpen inne på nav er uansett totalt uakseptabelt og straffbart. 2 1
Krig og fred Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden 28 minutes ago, Vokteren said: Å avfyre et våpen inne på nav er uansett totalt uakseptabelt og straffbart. Hen har aldri argumentert for at det er akseptabelt. 1 1
Bata Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Sjørøver skrev (10 timer siden): Blir tilbudet faktisk bygd ned, eller er det flere og flere som trenger ressursene? I uniten snakker de om at 13% av beolkningen står for over 50% av kriminaliteten. Man ser jo allerede tendenser til det i norge, noen få kriminelle ungdommer står for det aller meste av ran og lignende. Merkelig statistikk, kan du gi meg kilden? or afroamerikanerne utgjør nettopp 13% av innbyggerne der. (mulig vi snakker sammentreff heldig sammentreff) På toppen av det hele utgjør USAs fengselsbefolkning 25% av verdens fengselsfugler på tross av at de totalt utgjør 4,33% av totalen. Kanskje noe å tygge på for Freppertardsa som vil ha 50 år i fengsel. Det er liksom som om empirien beviser at mer straff overhodet ikke funker og kun er der for å tekke problembefolkningen, altså de som er for dumme til å la samfunnet utvikle seg. Populister kan dø i ei grøft for alt jeg bryr meg. Den samme grøfta de vil dra oss alle ned i. 4
Sjørøver Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Bata skrev (47 minutter siden): Merkelig statistikk, kan du gi meg kilden? Hva er merkelig med den? Bata skrev (47 minutter siden): Kanskje noe å tygge på for Freppertardsa som vil ha 50 år i fengsel. Det er liksom som om empirien beviser at mer straff overhodet ikke funker og kun er der for å tekke problembefolkningen, altså de som er for dumme til å la samfunnet utvikle seg. Hva mener du med det? Endret 21 timer siden av Sjørøver 3
Kone Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Bata skrev (59 minutter siden): Merkelig statistikk, kan du gi meg kilden? or afroamerikanerne utgjør nettopp 13% av innbyggerne der. (mulig vi snakker sammentreff heldig sammentreff) På toppen av det hele utgjør USAs fengselsbefolkning 25% av verdens fengselsfugler på tross av at de totalt utgjør 4,33% av totalen. Kanskje noe å tygge på for Freppertardsa som vil ha 50 år i fengsel. Det er liksom som om empirien beviser at mer straff overhodet ikke funker og kun er der for å tekke problembefolkningen, altså de som er for dumme til å la samfunnet utvikle seg. Populister kan dø i ei grøft for alt jeg bryr meg. Den samme grøfta de vil dra oss alle ned i. La samfunnet utvikle seg.. 😅😅🤡 Ja, du mener at samfunnet utvikler seg med å masseimportere folk fra den tredje verden? Raddistardsa får sagt det. 2
Abigor Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 14 hours ago, Donkey Kong said: Hvem sier at tråden handler om psykisk syke? Så vidt jeg kjenner til vet vi ingenting om sinnstilstanden til denne gjerningspersonen. NAV er godt egnet til å få folk til å miste sinnstilstanden. 1
Vokteren Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Robotix skrev (6 timer siden): Alvorlig tema selvsagt, men men... Jeg truet NAV med å gå i banken med pistol, for å bli selvforsørget. Jeg orket ikke mer og ville i fengsel, men det virket som at de tok hintet og stoppet det før det gikk så langt. At NAV har en fantastisk evne til å drive folk til vanvidd, det er det ingen tvil om. Så deilig å kunne skylde på hjelpeapparatet når bakenforliggende årsak ligger et helt annet sted…. 2
Bata Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Kone skrev (11 timer siden): La samfunnet utvikle seg.. 😅😅🤡 Ja, du mener at samfunnet utvikler seg med å masseimportere folk fra den tredje verden? Raddistardsa får sagt det. Du dehumaniserer mennesker fra den tredje verden ved å påstå at vi skal drive med "import". Gå i deg selv. Skjerp deg, du er et anker på samfunnets progresjon. Vi kommer ikke lengre før du lærer bedre eller går vekk. Jeg snakket aldri om masseimport, det er en stråmann, du veit det, jeg veit det. Men du er så sinnsykt impotent i denne konteksten at det var alt du fant. Bro, du har et hæslig menneskesyn, et uvesen. En vederstyggelighet som kun lever i gode kår fordi andre som er bedre enn deg har skapt et samfunn som er bra for alle de grunnene du ikke forstår. Du er skada gods, unyttig. Uviktig og kommer aldri til ha human verdi før du faktisk tar innover deg hva slags piss du prater, du sikler urin bror. Dehumanisering og stråmenn. Stay classy, POS. Endret 9 timer siden av Bata 2
Cyrio Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Oi, der tror jeg @Kone traff en nerve gitt. 🤣 Elsker sånn "du har en annen mening, så du er avskum" mentalitet. Det betyr vel egentlig mest at diskusjonen nærmer seg slutten da det er få motargumenter igjen i sekken. 2
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Donkey Kong skrev (På 9.8.2025 den 10.32): Hvem sier at tråden handler om psykisk syke? Så vidt jeg kjenner til vet vi ingenting om sinnstilstanden til denne gjerningspersonen. Tror du en mentalt frisk person ville utført en slik handling? Om det er snakk om et øyeblikks desperasjon, psykose eller hat mot nav / nav - ansatte fordi de mener vedtaket de har fått er feil... Jeg tenker at folk som er mentalt friske og har normale grenser for seg selv ikke gjør slike handlinger samme hvor desperate de måtte være. 4
Kone Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Bata skrev (1 time siden): Du dehumaniserer mennesker fra den tredje verden ved å påstå at vi skal drive med "import". Gå i deg selv. Skjerp deg, du er et anker på samfunnets progresjon. Vi kommer ikke lengre før du lærer bedre eller går vekk. Jeg snakket aldri om masseimport, det er en stråmann, du veit det, jeg veit det. Men du er så sinnsykt impotent i denne konteksten at det var alt du fant. Bro, du har et hæslig menneskesyn, et uvesen. En vederstyggelighet som kun lever i gode kår fordi andre som er bedre enn deg har skapt et samfunn som er bra for alle de grunnene du ikke forstår. Du er skada gods, unyttig. Uviktig og kommer aldri til ha human verdi før du faktisk tar innover deg hva slags piss du prater, du sikler urin bror. Dehumanisering og stråmenn. Stay classy, POS. Gud bedre 🤣 Ok "Bro"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå