Gå til innhold

bytt ut brød med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som ikke spiser brød hva spiser dere da til frokost, lunsj, kveldsmat?

di gangene jeg ikke spiser brød så spiser jeg da yoghurt, grøt, omelett eller middags rester 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrøt laget med melk, eller noen ganger bare havregryn med melk kaldt. 

For meg er det lunsj,  ett av  dagens tre måltider,  ned fra fire, og fornøyd med det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
kittycat skrev (På 8.8.2025 den 13.40):

di gangene jeg ikke spiser brød så spiser jeg da yoghurt, grøt, omelett eller middags rester 

Havregryn med melk og banan, eller et par never casewnøtter og banan til frokost. Til lunsj blir det ofte proteinbrød laget av egg,havregryn og kesam med skinke og ost og gjerne noen agurkskiver på. Skipper som regel kveldsmaten til fordel for en større middag.

Skrevet

Brød er jo bare et transportmiddel. 

Altså et middel for å transportere pålegg inn i munnen. 

Jeg har i lengre perioder heller spist salat, omelett osv til de måltidene der mange spiser brød.

Skrevet
50 minutes ago, Shoxx said:

Spiser lite,men drikker ALT for mye Cola Zero! Jeg vet jeg ikke burde det og.

Spis mat og drikk vann, du vet ikke hvor ille kroppen din har det før du går tilbake til normalen

• Liker 1
Skrevet
kittycat skrev (På 8.8.2025 den 13.40):

Frokost spiser jeg ikke da jeg aldri er i nærheten av sulten. Blir en kaffe med fløte til "frokost". Så blir det omelett, salat eller lignende til lunsj. Middag har du forsåvidt ikke spurt om, men det er da mitt neste og siste måltid for dagen, blir aldri noe kveldsmat.

Skrevet

Jeg spiser nesten aldri brød. Det går i havregrøt laget på vann, grove knekkebrød. Noen ganger spiser jeg bare salat,  en frukt, snackspaprika eller snacksgulrot, samt yoghurt. 

(Dette er frokosten min) spiser ofte bare 2 ganger til dagen, max 3. 

Skrevet

Surdeigsvafler :grin:

Fytinsyre (fytat) i helkorn (spesielt kli, de ytre delene av kornet) danner sterke bindinger til essensielle mineraler som jern, kalsium, magnesium, sink, mangan, kobber (i mindre grad), dette reduserer deres biotilgjengelighet – noe som betyr at kroppen din absorberer mindre av dem.
Surdeig inneholder enzymet fytase som redusere fytinsyrenivået og dermed også forbedrer mineralopptaket i tarmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...