dan83 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Kjørte et par timer på e18 i sta, men følte jeg oftere måtte gire ned til 5 giret i slake bakker en hva jeg er vant med fra tidligere. Lå feks i 110 i en slak bakke og bilen ønsket at jeg skulle gire ned til 5 og det er første gang jeg har opplevd det. Har kjørt den strekka x antall ganger. Eller kan dette igjen være tegn på at dyser begynner å bli slitt(nettopp byttet en dyse) eller eventuelt at clutchen begynner å bli sliten?
MailMan13 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Nei. Det er litt tynnere luft når det er varmt, men det utgjør veldig marginale forskjeller. Jf. dine tidligere tråder er dette et psykologisk fenomen. 1 1
trikola Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden I prinsippet ja, men det er av liten betydning nå. 'Carnot-grensen' sier at om temperaturen TC - den kalde siden - temperaturen før forbrenningen begynner i en sylinder - i en forbrenningskraftmaskin nærmer seg TH - den varme siden - temperaturen ved utløp fra sylinderen etter ekspansjon er virkningsgraden lik 0. Dvs du for ikke noe arbeid ut av maskinen.
Mag ne Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden "Kan dieselbiler får litt redusert ytelse i varmen?" Ja. Den varme lufta har lavere tetthet, som bilen måler, og sprøyter inn litt mindre diesel, som gir litt redusert ytelse. Er det et sannsynlig symptom på dyser eller clutch? Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå